Karpow sanoi:
Ranskan GP:tä 1999 ei Mika voittanut, mutta siinä Mika ohitti "sademiehen" kahdesti, eikä sitä kisaa voittanut Schumikaan, vaan hän toimi lähinnä liikkuvana shikaanina muille kuskeille, mm. umpisurkealla Williamssilla ajaneelle velipoika Ralfille.
Häkkinen lähti kyseiseen kisaan ruudusta 14, ja teki uskomattoman hyvän nousun toiseksi ensimmäisten 20 kierroksen aikana kun oli vielä kuivaa. Sade alkoi samalla kierroksella pienellä tihkusateella, josta se vain yltyi ja yltyi, kunnes lopulta kutsuttiin turva-auto radalle Jean Alesin ja Jacques Villeneuven, Alex Zanardin ja Alex Wurzin ajettua ulos sateessa. Turva-auton poistuttua radalta, yritti Häkkinen ohi märällä radalla johtavasta Barrichellosta, mutta spinnasi auton käytyä liikaa kanttarilla, tippuen sijalle 8, josta sitten nousi jopa johtoon, mutta tippui toiseksi. Loistava suoritus Häkältä,varsinkin kuivalla tapahtuneet ohituskarkelot oli Häkkistä parhaimmillaan.
Sateen alettua, kyseisen kilpailun johtoon nousi Michael Schumacher, joka ohitti turva-auton jälkeen ja viisi kierrosta myöhrmmin johdossa olleen Barrichellon ja kasvatti nopeasti mukavan kaulan. Kuitenkaan auto ei toiminut kunnolla, vikoja oli mm. Vaihteiden toimimattomuus, telemetria varikolle oli hajonnut, kuten radiokin. Varikkokäynnillä vaihdettu rattikaan ei parantanut kyseisiä vikoja.
Joten noita faktoja kun punnitsee, niin ei tuosta kisasta saa väännettyä mitenkään kisaa, joka todistais Schumin surkeaksi sadekuskiksi. Eikä kyllä pysty tuon perusteella todistamaan Häkkistä loistavaksi sadekuljettajaksi, koska hän hävisi voiton omaan virheeseen märällä radalla. Spinnauksen jälkeen Häkä ohitti radalla Trullin, Paniksen ja Frentzenin, muut edellä olleista tippuivat varikolla Häkän taakse tai keskeyttivät. Eli Häkkisen 18 ohituksesta kyseisessä kisassa, 15 tapahtui kuivalla.
Ainakin kausilla 2001-2004 voitetut sadekelin kisat voidaan pyyhkiä Michaelin ansioluettelosta pois ja laittaa ne pikemminkin Brigestonen ansioluetteloon
Hitto miten typerä lause. Pitäisikö siis kaikki voitot mitätäidä sen takia, koska joku osa oli silloin kuitenkin parempi kuin vastustajalla? Sinun logiikallasi esim. Häkän kaikki voitot kaudelta -98 pitää pyyhkiä hänen ansioluettelostaan pois, ja laittaa ne Bridgestonen ansioluetteloon. Onko moottoriurheilussa muka järkeä alkaa esittämään tuollaisia vaatimuksia? Oishan se tietysti kiva, että esimerkiksi Brembon jarruille pitää antaa Schumin voitoista kunnnia, jos kyseiset jarrut on ollut paremmat kuin muiden käyttämät voittoisissa kisoissa. Silloin voitaisiinkin perustaa jokaiselle osalle oma MM-sarja, vittuako noita kuljettajia tilastoimaan, tai edes talleja.
Häkkinen oli uransa loppupuolella kyllä ratojen herrasmies. Sen näki Schuminkin elkeistä, ainoa vastustaja, ketä Schumin on oikeasti kunnioittanut, no ainakin Sennan jälkeen.
Schumi vs. Häkä vastakkainasettelusta voitaisiin jauhaa vaikka kuinka kauan, eikä kuitenkaan saataisi lopullista totuutta selville suurin mielipidekirjon takia. Mun mielestä Häkä oli kuitenkin nopeampi, mutta Schumi parempi kilpa-ajaja. Brundlen sanoin: Mika olisi aika-ajoissa nopeampi, mutta Michael voittaisi kisan.