Barrichello kyllä ainakin Hondalle siirryttyään kiisti tuollaisen pykälän olemassaolon ja rivien välistä syytti Ferraria sopimusehtojen vastaisesta pelistä. Myöhemminkään en muista Barrichellon kertoneen mistään erikoisista pykälistä – sen sijaan hän kyllä myönsi, ettei koskaan yltänyt Schumacherin tasolle kilpakuljettajana.Mites sitten Häkkisen ja Coulthardin laita aikoinaan, onkohan Coulthardilla ollut pykälä sopparissa, jos kerran Häkkinen tietää tälläisiä pykäliä olevan. Barrichellohan on tälläisen pykälän aikoinaan myöntänytkin.
Häkkinen on horissut omiaan jo aika pitkään.Vai meneekö nämä Häkkisen vanhuuden päivän horinoihin...
Mutta on silti unohtanutkin jo sisäpiiritiedoistaan enemmän kuin me koko foorumin porukala tullaan ikinä tietämään. Vaikka Häkän ja tallikaverinsa soppareissa ei sellaisia ole ehkä ollut, niin totta munassa kuskin puhuvat työsoppareihin liittyvistä asioista keskenään niin kuin muillakin työpaikoilla.Häkkinen on horissut omiaan jo aika pitkään.
Häkkisellä oli ainakin promopäivät sovittuna ihan minimiin ja DC joutui näitä tallin tukijoita hyysäämään kisaviikonloppuisin. Jossakin lankkuturpa niistä aikoinaan inisikin, että aika menee siihen eikä auton säätöön.Kuuntelin uusinta Hanaa! podcastia ja siellä Mervi Kallio kertoi keskustelleensa Häkkisen kanssa kakkoskuskeista joka oli sitä mieltä että on yleistä että kakkoskuskipykäliä löytyy sopimuksista, oli kuulemma melko varma että mm. Pereziltä tälläinen kakkoskuskin pykälä löytyisi sopimuksesta. Melko oudoilta tuntuisi Perezinkin nykyiset mestaruushaaveet jos näin olisi, tosin voihan sitä pitää vaan meteliä.
Mites sitten Häkkisen ja Coulthardin laita aikoinaan, onkohan Coulthardilla ollut pykälä sopparissa, jos kerran Häkkinen tietää tälläisiä pykäliä olevan. Barrichellohan on tälläisen pykälän aikoinaan myöntänytkin.
Vai meneekö nämä Häkkisen vanhuuden päivän horinoihin...
Moottorikartat on nykyään pyhiä. Ja kyllähän kuski tuntisi lisäpainon ja käyhän auto vaa’an kautta kisaviikonloppuisin. Äläkkä nousisi.Minkähänlainen kakkoskuskin sopimus olisi, koska joka tapauksessa jokaisella on sopimuksessa määritelty se, että tallia kuunnellaan, koska talli on työnantaja, riippumatta siitä, että onko ykkös- tai kakkoskuski.
Noista on aina paljon puhuttu, varsinkin Ferrarin pihatonttujen osalta (Bar, Mas) mutta mielestäni ihan normaali sopimus, ehtoineen, riittää kuskin määräilyyn. Mitä ehtoja sinne voisi lisätä 2.kuskin osalle?
Tai jos tulee tilanne, että toista pitäisi vaikka jostain syystä hidastaa toisen eduksi, niin talli voi tehdä sen vaikka kuinka monella eri tavalla ilman, että kuski voi sille mitään. Moottorikartat ym, tai vaikka 10kg liikaa menovettä Mahdollisuuksia riittää varmasti vaikka kuinka paljon
Ihan kuin muistelisin Barrichellon sanoneen jossain haastiksessa Ferrarilla vielä olleena että "it's in the contract" ja Barrichello jatkoi Ferrarilla koska sillä on tarjota paras auto. Uhkasihan Todtikin varikkomuurilla "Rubens think about your contract" kun ei meinannut totella tallimääräystä.Barrichello kyllä ainakin Hondalle siirryttyään kiisti tuollaisen pykälän olemassaolon ja rivien välistä syytti Ferraria sopimusehtojen vastaisesta pelistä. Myöhemminkään en muista Barrichellon kertoneen mistään erikoisista pykälistä – sen sijaan hän kyllä myönsi, ettei koskaan yltänyt Schumacherin tasolle kilpakuljettajana.
Häkkinen on horissut omiaan jo aika pitkään.
Kuinkahan monta asiaa tässä olet pistänyt sekaisin. Itse uskon muistavani tuon samaisen haastattelun mutta juuri siinä Rubens vastasi uhoavalle Massalle, että ei hänenkään sopparissaan koskaan ollut pykälää kakkoskuskin asemasta.Ihan kuin muistelisin Barrichellon sanoneen jossain haastiksessa Ferrarilla vielä olleena että "it's in the contract" ja Barrichello jatkoi Ferrarilla koska sillä on tarjota paras auto. Uhkasihan Todtikin varikkomuurilla "Rubens think about your contract" kun ei meinannut totella tallimääräystä.
Luulen kanssa että kyse on enemmän tämän suuntaisista pykälistä. Siinä että kuljettajasta jo lähtökohtaisesti tehtäisiin kakkoskuski on loppupeleissä hyvin vähän voitettavaa tallinkaan näkökulmastavoisi kuvitella että jonkinlainen pykälä sopimuksissa voisi olla esim. siitä, että missä vaiheessa kuljettajan on taivuttava auttamaan toista kuljettajaa mikäli piste-ero tallikaveriin on sen verran iso ettei kahden kärjen taktiikassa olisi edes mitään järkeä.
Söitkö Häkä-Specialin? Itsekin kävin Allun Grillillä muutamia kertoja, mutta vasta silloin, kun se oli muuttanut Myyrmäkeen.Itse kävin useasti siellä, kun sijaitsi vielä Vantaan Varistossa. Uudessa sijainnissa en ole valitettavasti käynyt kertaakaan. Suzukan 1998 ja 1999 aikaan oli ihan tupaten täynnä ja tarjoilu aloitettu jo aamulla. Itse kävin tuolloin siellä joskus puolenpäivän aikaan ja porukka oli jo silloin juhlatuulella. Hyviä muistoja.
Eiköhän Häkkisen Allun grillille tuoma maine ole jo moninkertaisesti maksanut takaisin sponsorointiin liittyvät rahasummat. Toki hieno ja julkisuutta tuova ele tuo olisi.Mä olisin kyllä häkkisenä vipannu rahaa, että pääsevät jaloilleen. Olis maksanut velat pois. Muutama kymppitonni tunnu missään.