Mika Salon paluu Ferrarilla!

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
^ Timmyh, Lainauksissa olisi hyvä näkyä lähde, jotta itse kukin voi käydä lukemassa koko uutisen.

miksu

Well-known member
Sijainti
Väkivaltakunta
Yritin kysyä, että mikä tässä on homman nimi, mutta he eivät antaneet mitään sen kummempaa infoa minulle, Salo hämmästelee.
-mtv3

Voihan se olla, että Salo nyt ei tiedä itsekään mitä ajaa.

Toisaalta:
Olen hämmentynyt, aika yllätyksenä tämä tuli. En tiedä vielä kaikkia yksityiskohtia tulevasta hommasta. Joka tapauksessa ajan tuoretta F1-autoa maaliskuussa, Salo sanoi MTV3:lle.
Noista Italialaisista ei välttämättä ota selvää, ja väärinkäsityksiä voi tulla.

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Itsekin mietin että voiko Salo olla ymmärtänyt väärin tulevat tekemisensä, mutta kyllä hän ainakin itse selkeästi sanoo ajavansa kahden päivän testit ja käyttävänsä uutta autoa. Kyllähän Salo noiden kommenttien jälkeen tuntee itsensä idiootiksi, jos ajaakin jotain vanhaa romua jossain näytöksessä.

Ja edelleen, kun täällä naureskellaan ja haukutaan maikkaria, niin sanokaa nyt ihmeessä ne omat tietonne, eli miksi maikkari on väärässä ja mikä on totta.

Jalperi

Well-known member
Jaa kyseessä on siis enemmän näytösajosta. No ei siinä. Mukavaa on varmasti ajella vanhan työnantajan autolla. Olihan Salo toki sentään kaudella 1999 Ferrarin testaaja satunnaisten BAR:in keikka-ajojen lisäksi.
CCMK:eek!: eihän ne hommat Salolla Ferrarilla pelkästää testaamiseks jääny sillon. Mutta joo itse aiheeseen ei ole mitään lisäarvoa tuovaa kommentoitavaa. Hämmentävät on Salon kommentit verrattuna siihen jos kyseessä todella on pelkkä näytösajo jollain vanhalla autolla.

markot

Well-known member
Luca di Monzehomolo kattonut virittäjiä ja miettinyt että siinä on suomalainen joka antaa kunnon palautetta autoista, ja selkeesti numeroilla!

Salo vaan marssii maranelloon ja heittää et "Moi,mä oon Mika! onks tässä jotain mitä mun pitää tietää tästä"
Tai että "katsotaas konepellina alle vaikken mä mitään niistä ymmärräkkään...! :D

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Mitä H****ttiä. Salo sanoi itsekkin olevansa hämmentynyt :D

"Salon paluu Ferrarilla"
Vettä myllyyn:
Onko Alonsolla pettämässä hermo nykyvehkeen surkeuteen. Jonkin sopimuspykälän kautta tekemässä exittiä ennen kauden alkua? Pitää välivuoden ala-Räikkönen ja ensi kaudella esim. Lotukselle Kimin pariksi?

Ajaako ensi kaunna Formuloissa suomalaisia yhteensä 3 kappaletta + Niso. 2013 Bottas mukana. 4+1.

AIJAIJAIJAI NYT KUULKAAS! ottaen huomioon, miten nopeasti ja yllättäen tällainen testarivärväys tapahtui - jotain kuhisee nyt!

mjs

Long easy right sumppuun
Ja vielä kun Rita Tainola saa varmistettua JeeJeellekin jonkun testisopimuksen Benetton-Lotukselle, niin maailmahan makaa taas mallillaan. Taitaa tosin siinäkin diilissä tulla pieniä rajoituksia vastaan, kuten rajalliset lomat vankilasta.

Calvin

Well-known member
-mtv3

Voihan se olla, että Salo nyt ei tiedä itsekään mitä ajaa.

Toisaalta:

"Olen hämmentynyt, aika yllätyksenä tämä tuli. En tiedä vielä kaikkia yksityiskohtia tulevasta hommasta. Joka tapauksessa ajan tuoretta F1-autoa maaliskuussa, Salo sanoi MTV3:lle "

Jos nyt oikein annan mielikuvituksen laukata, niin satuillaan nyt näin: Salo ajaa niin tuoretta F1-autoa kuin mahdollista, ehkäpä siihen on jopa "salaa" lisätty tosi tuoreita osiakin vaikka malli itsessään on pari vuotta vanha. Koko homma naamioidaan Clienti-tapahtumaksi jottei F1-piirit älähdä tästä räikeästä F1-testikiellon kiertämisestä. Ja Salo tekee oikein sen duunin mitä nykyiset kuskit eivät vaan osaa. :D

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Itsekin mietin että voiko Salo olla ymmärtänyt väärin tulevat tekemisensä, mutta kyllä hän ainakin itse selkeästi sanoo ajavansa kahden päivän testit ja käyttävänsä uutta autoa. Kyllähän Salo noiden kommenttien jälkeen tuntee itsensä idiootiksi, jos ajaakin jotain vanhaa romua jossain näytöksessä.
"Joka tapauksessa ajan tuoretta F1-autoa maaliskuussa" - kun otetaan huomioon mitä säännöt saa autojen tuoreudesta testeissä ja mitä vuosimalleja tuolla Clienti-tapahtumissa näkyy, niin 1+1.

korona

Well-known member
tässähän on ihan selkeä tapahtumaketju!

1. Eki kuulee keväällä 2011, että Mika vie Ekin kommentointipaikan muutamassa kisassa
2. Eki huolestuu tästä ja päättää juonitella Mikan sijalle 21 Urheilulehden TOP50 Formulakuskit Nyt! -listalle
3. Suunnitelma toimii, Ferrarin pomo lukee listan ja palkkaa Mikan testikuskiksi
4. Mikalla on nyt menoa, joten Eki pääsee jälleen iloksemme kommentoimaan jokaisena kisaviikonloppuna

:ahem:

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
tässähän on ihan selkeä tapahtumaketju!

1. Eki kuulee keväällä 2011, että Mika vie Ekin kommentointipaikan muutamassa kisassa
2. Eki huolestuu tästä ja päättää juonitella Mikan sijalle 21 Urheilulehden TOP50 Formulakuskit Nyt! -listalle
3. Suunnitelma toimii, Ferrarin pomo lukee listan ja palkkaa Mikan testikuskiksi
4. Mikalla on nyt menoa, joten Eki pääsee jälleen iloksemme kommentoimaan jokaisena kisaviikonloppuna

:ahem:
:D

Loogisin selitys asian tiimoilta tähän saakka.

CCMK

Well-known member
Jalperille: Ei Salolle toki testaamiseksi kauden 1999 Ferrari-pesti pelkästään jäänyt. Ajohommia tuli, mutta yhtä hyvin Ferrari olisi voinut ajattaa ykköstestaajaansa Luca Badoeria Schumin paikalla Irvinen tallikaverina. Toki Ferrari oli Mika Saloa listallaan pitänyt viimeistään kauden 1995 jälkeen ja silloin oli vain hyvä aika poimia hänet talliin testaamaan ja sitten kilpailemaan ilman Tyrrelin vastalauseita.

Toki Badoerin syrjiminen huolimatta ykköstestaajan asemasta ja muutenkin ns. Perheeseen kuuluvana henkilönä oli pieni ihme aikanaan. Asiaan palatakseni yllättävän tuoreita kyllä nuo Corse Clientin kalustot mitä kuvista erottuu. En vielä itse kuitenkaan usko Ferrarin mihinkään suureen epätoivoon.

Ehkä sitten jos Salolle tulee yllättäen johtava testipesti ja muut kuskit joutuisivat saduissa pihalle tai ajaisivat yllättävän liikaa muita sarjoja niin sitten voikin alkaa miettiä Salolle vanhimman vakituisen f1-testaajan ennätystä.

Yksittäisiä näytöstestejä ovat toki mestarit ja muutamat huippukuskit ajaneet hyvinkin vanhoina, mutta säännöllisesti ajavaa ikämiestä testaajana ei ihan heti tule mieleen.

Automenu

Well-known member
Siis ei peeveli! Ferrari pyysi Saloa mukaan johonkin vanhojen autojen ja kuskien löysäilysarjaan, mutta Salo itse luulee olevansa täysipainoinen tiimin neljäs testikuski? Ei voi olla.

sTe

Active member
Sijainti
Australia
Hyvä nähdä Salo ratissa, voi olla kunto kovilla

Viimeksi muokattu: