PuoliPöhkö
Well-known member
Tulipa mieleen tuossa päivällä ajellessa, että ei ole kaikille helppoa liikkua tiellä muita ärsyttämättä. Tuntuu että joskus on vaikeaa. Todella vaikeaa on joskus. Nuo kun ensialkuun jokainen ottaisi huomioon, niin monen käämi pysyisi oleellisesti viileämpänä liikenteessä :
0. Takapuskurissa roikkujat :jaska:
En edes vaivaudu selittämään.
1. Tuulilasiin roiskijat.
Onko aivan pakko rynnätä paskakelillä heti ohitettavan eteen jos ketään ei tule vastaan? Ei ole. Ajakaa vaikka 100 metriä sen ohitettavan edelle ennen kaistan vaihtoa, jos se on mahdollista vaarantamatta liikenneturvallisuutta. Ei ole vaikeaa - kokeile vaikka. Moottoritiellä tuo eteen koukkaaminen lokasuojia hipoen on harvinaisen ärsyttävää jos ohittajan takana ei ole tulossa muita. Ärrr! :mad_old: :jaska: :thumbdown
2. Ei anneta tilaa kaistan vaihtajalle.
Kaistanvaihtaja laittaa vilkun merkiksi hyvissä ajoin aikeestaan. Takana, viereisellä kaistalla ajava ei suinkaan löysää kaasua vaan vetää edessään olevan välin kiinni välittömästi kaistanvaihtoaikeen havaittuaan. Saavutetuista "eduista" ei tingitä, kele! :jaska:
3. Tientukko kiihdyttää ohituskaista-alueella.
Maantiellä tulee kilometrin-parin mittainen ohituskaista ja 80-90 km/h ajava on vetänt perässään kymmentä autoa useamman kilometrin. Ohituskaista-alueen alkaessa kaverin kaasujalka alkaakin yllättäen painaa ja nopeus nousee yli satasen - laskeakseen taas alle yhdeksäänkymppiin. Puuuh.... :yuck:
4. Vasemmalle kääntyvä ei ryhmity
Kapeahkolla maantiellä auto on kääntymässä vasemmalle jonon keulilta. Vilkku sentään menee päälle, mutta ryhmittyminen keskiviivan viereen unohtuu. Takana tuleva jono joutuu pysähtymään totaalisen ajattelemattomuuden seurauksena.
Pahimmassa tapauksessa kääntyjä aiheuttaa peräänajon tai ketjukolarin.
5. Kiireiset valojen vilkuttelijat moottoritiellä. :mad_old:
Olen ohittamassa kolmen rekan letkaa moottoritiellä. Todellista nopeutta 125-130, jotta en hidastaisi takana tulevia tarpeettomasti. Perään jysähtää 30-40 ylinopeutta auto valoja vilkuttaen ja kiemurrellen kuin ohituspaikkaa kytäten. Tässä vaiheessa mulla ainakin palaa käämit (myönnän - olen heikko) ja pudotan nopeuteni sataseen ennen kuin kurvaan oikein rauhallisesti sen jonon ensimmäisen rekan edellä omalle kaistalleni.
Oma kiire on usein ihan itse aiheutettua - Ei se ainakaan ole sen edelläajavan syytä.
Hyvä mieli kieltämättä tuli kun valojen vilkuttelija oli parkkeerattuna poliisiauton kanssa motarin varteen hetki sen jälkeen kun herra oli tunkenut itseään liikennevirran läpi uskomattomin koukeroin. Oikein hyvä mieli tuli - pakko myöntää.
6. Muiden "opettajat"
Kun joku mokaa liikenteessä, niin ollaan näyttämässä, että teitpä moukka virheen. Täältä pesee! (tähän olen syyllistynyt kieltämättä itsekin kun pinna on totaalisesti palanut jonkun älyvapaan liikkeen vuoksi - esim. tuo motarilla takapuskuria työntänyt bemaristi sai tuta miten käy jos saa mut raivostumaan liikenteessä)
0. Takapuskurissa roikkujat :jaska:
En edes vaivaudu selittämään.
1. Tuulilasiin roiskijat.
Onko aivan pakko rynnätä paskakelillä heti ohitettavan eteen jos ketään ei tule vastaan? Ei ole. Ajakaa vaikka 100 metriä sen ohitettavan edelle ennen kaistan vaihtoa, jos se on mahdollista vaarantamatta liikenneturvallisuutta. Ei ole vaikeaa - kokeile vaikka. Moottoritiellä tuo eteen koukkaaminen lokasuojia hipoen on harvinaisen ärsyttävää jos ohittajan takana ei ole tulossa muita. Ärrr! :mad_old: :jaska: :thumbdown
2. Ei anneta tilaa kaistan vaihtajalle.
Kaistanvaihtaja laittaa vilkun merkiksi hyvissä ajoin aikeestaan. Takana, viereisellä kaistalla ajava ei suinkaan löysää kaasua vaan vetää edessään olevan välin kiinni välittömästi kaistanvaihtoaikeen havaittuaan. Saavutetuista "eduista" ei tingitä, kele! :jaska:
3. Tientukko kiihdyttää ohituskaista-alueella.
Maantiellä tulee kilometrin-parin mittainen ohituskaista ja 80-90 km/h ajava on vetänt perässään kymmentä autoa useamman kilometrin. Ohituskaista-alueen alkaessa kaverin kaasujalka alkaakin yllättäen painaa ja nopeus nousee yli satasen - laskeakseen taas alle yhdeksäänkymppiin. Puuuh.... :yuck:
4. Vasemmalle kääntyvä ei ryhmity
Kapeahkolla maantiellä auto on kääntymässä vasemmalle jonon keulilta. Vilkku sentään menee päälle, mutta ryhmittyminen keskiviivan viereen unohtuu. Takana tuleva jono joutuu pysähtymään totaalisen ajattelemattomuuden seurauksena.
Pahimmassa tapauksessa kääntyjä aiheuttaa peräänajon tai ketjukolarin.
5. Kiireiset valojen vilkuttelijat moottoritiellä. :mad_old:
Olen ohittamassa kolmen rekan letkaa moottoritiellä. Todellista nopeutta 125-130, jotta en hidastaisi takana tulevia tarpeettomasti. Perään jysähtää 30-40 ylinopeutta auto valoja vilkuttaen ja kiemurrellen kuin ohituspaikkaa kytäten. Tässä vaiheessa mulla ainakin palaa käämit (myönnän - olen heikko) ja pudotan nopeuteni sataseen ennen kuin kurvaan oikein rauhallisesti sen jonon ensimmäisen rekan edellä omalle kaistalleni.
Oma kiire on usein ihan itse aiheutettua - Ei se ainakaan ole sen edelläajavan syytä.
Hyvä mieli kieltämättä tuli kun valojen vilkuttelija oli parkkeerattuna poliisiauton kanssa motarin varteen hetki sen jälkeen kun herra oli tunkenut itseään liikennevirran läpi uskomattomin koukeroin. Oikein hyvä mieli tuli - pakko myöntää.
6. Muiden "opettajat"
Kun joku mokaa liikenteessä, niin ollaan näyttämässä, että teitpä moukka virheen. Täältä pesee! (tähän olen syyllistynyt kieltämättä itsekin kun pinna on totaalisesti palanut jonkun älyvapaan liikkeen vuoksi - esim. tuo motarilla takapuskuria työntänyt bemaristi sai tuta miten käy jos saa mut raivostumaan liikenteessä)
Viimeksi muokattu: