Sattuipa taannoin $avo$$a.
Yritän nyt kertoa tämän niin, että kenties jopa itse asianosaiset (jos kävisi sellainen tuuri, että tätä palstaa lukevat) ymmärtävät, mikä sanomani sisältö on. Jos tällä forumilla nyt sattuu vaikuttamaan joku snadisti Savolainen - tai useampia- , niin älkööt loukkaantuko.
Noh,
Kyseessä siis nelitieristeys, josta olin itse kääntymässä oikealle. Vasemmalla puolellani oli pakettiauto, joten en nähnyt tuleeko siitä suunnasta autoja, ennenkuin olisi ollut liian myöhäistä. Oikealta sitten lappoi autoja tasaisena virtana, jotenka tämä pakettiautoilija ei päässyt ajamaan risteyksestä suoraan.
Aika tiimalasissa valui, mutta oikealta mateleva autojono ei ottanut loppuakseen. Takanani oli parikin autoa odottamassa, ja koska heillä oli tietenkin esteetön näköala vasemmalle (eli juuri siihen suuntaan, mihin näkyvyyteni oli rajoittunut), tietysti päättivät yksissä tuumin lähes samanaikaisesti painaa tööt-nappulansa pohjaan.
Näistä ensimmäinen, eli se joka oli suoraan perässäni, osoittautui lyhytpinnaisemmaksi, eikä mennytkään kuin parisenkymmentä sekuntia niin tämä teiden ritari kurvasi meikäläisen ja pakettiauton välistä rajusti kaasuttaen risteyksestä oikealle.
Tämä toinen autokunta taas jaksoi sitkeästi odotella takanani, töötti pohjassa, ymmärtämättä sitä etten EDELLEENKÄÄN nähnyt tämän kyseisen pakettiauton lävitse.
Mitä sitten? No, ei ihmeempiä. Autojono loppui aikanaan, pakettiauto jatkoi suoraan, minä oikealle - tööttääjä perässäni. Malttoi tosin hellittää sitä tööttäilyään, jahka liikkeelle päästiin.
Mitä tästä opin? No varmasti ainakin sen, että jos ei savon läpi voi selkkauksetta ajaa, niin eipähän tarvitse sinnepäin muuttoakaan harkita.
EDIT: kielioppivirheitä.