burb
.
Katos joo, ei tartte AUTO-sanaa enää:Zaikom sanoi:tekstaa ABC-123 numeroon 16400 maksaa 2€
http://16400.fi/palvelut/auto.php
Katos joo, ei tartte AUTO-sanaa enää:Zaikom sanoi:tekstaa ABC-123 numeroon 16400 maksaa 2€
Jos se ei ole ihan ääliö, niin et saa mitään.Moe Szyslak sanoi:Heinolasta etelään tuli liittymästä mersu eteen naiskuski ratissa. Kiihdytti ihan vitusti siitä, että pääsi rekan ohi ja ampui nastoja tai kiviä tuulilasiin. 2 isoa halkeamaa tuli.
Mitä teen? Rekkari on ylhäällä. Mistä saa omistajan tiedot?
Juuri näin.Zaikom sanoi:Johan se syy tuli esille moneen kertaan. Ettei vaihda kaistaa toisen keulaa viistäen. Kohtuullinen väli on hyvästä, vaikkei kelikään olisi roiskuttava.
Toinen syy on, ettei itse jää mottiin hitaampien väliin. Riippuu ihan nopeuserosta ohitettaviin ja edessä ja takana vallitsevasta tilanteesta, miten pienessä välissä viitsii käydä.
Tätä ensimmäistä perustelua en ymmärrä ollenkaan.Zaikom sanoi:Johan se syy tuli esille moneen kertaan. Ettei vaihda kaistaa toisen keulaa viistäen.
Zaikom sanoi:Toinen syy on, ettei itse jää mottiin hitaampien väliin. Riippuu ihan nopeuserosta ohitettaviin ja edessä ja takana vallitsevasta tilanteesta, miten pienessä välissä viitsii käydä.
Mutta ettekös juuri te kuvittele omistavanne koko tien, jos tukitte vasemman kaistan ja päätätte takaa tulevien puolesta millä nopeudella siellä edetään? Miksei teille kelpaa oikean kaistan muiden määrittämä nopeus?Miss Piggy sanoi:Juuri näin.
Ja se mikä mua niissä oikeelta ohittavissa nyppii on se, että ne vaarantaa liikennettä ihan törkeesti ja ajaa yleensä ihan tolkutonta ylinopeutta ja kuvittelee omistavansa koko tien tai ajavansa jossain kilparadalla. :mad_old: .
Selkokielellä: turvaväli!Balthazar sanoi:Tätä ensimmäistä perustelua en ymmärrä ollenkaan.
Ei ne oikeallakaan ajavat noudata minun nopeutta. Miksi minun pitäisi noudattaa sinun nopeutta?Mutta ettekös juuri te kuvittele omistavanne koko tien, jos tukitte vasemman kaistan ja päätätte takaa tulevien puolesta millä nopeudella siellä edetään? Miksei teille kelpaa oikean kaistan muiden määrittämä nopeus?
Voi hyvänen aika. Sähän voit itse vaikuttaa takaa tulevan turvaväliin siirtymällä ajoissa oikealle kaistalle, eikö totta?Zaikom sanoi:Selkokielellä: turvaväli!
Minun nopeutta? Siirryt vain huomaavaisesti oikealle kaistalle, niin kuin itsekin teen, jos takaa tulee joku suuremmalla nopeudella. Mikä siinä on niin vaikeaa? Miten kauan sinulla muuten on ollut kortti ja missä päin autoilet enimmäkseen?Zaikom sanoi:Ei ne oikeallakaan ajavat noudata minun nopeutta. Miksi minun pitäisi noudattaa sinun nopeutta?
Sama. Sitä paitsi, jos ite ajan ohituskaistalla esmes 140 km/h, eli jo ylinopeutta minäkin, niin en löydä kyllä mitään syytä miksi en sais sillon ajaa ohituskaistalla ja ennen kaikkea miksi musta pitää vielä oikeelta koittaa ohi! Sitä paitsi itse ajan vaan ohitustilanteissa vasenta kaistaa, mutta joskushan se ohisuttilanne vähä venyy, jos oikeella kaistalla on jono ohitettavia, siis vaikka useempi rekka. On aika turhaa käydä vasemmalla kaistalla ja tulla takas oikeelle heti samantien. Mutta kyllä mä annan tietä siinä tilanteessa, jos näen peilistä, että takaa tulee mua kiireisempi autoilija. En mä tahallaan kenenkään eteen jää hitaampaa ajeleen.Zaikom sanoi:Tieliikennelaki perustuu siihen, että edellä ajava määrää tahdin, ja vasemmalta ohitetaan. Tämän vuoksi se nopein joituu joustamaan mielihaluistaan ensimmäisenä. Tämä on ihan ok, ajaahan hän muutenkin suurinta ylinopeutta.
Voi hyvänen aika sentään. Etkö ymmärrä, että ohittamaan autoon jää juuri sen mittainen turvaväli, kuin miten aikaisin menen oikealle? Mitä lujempaa ajan, sitä pidemmät välit jätän ohitettavaan ja sitä enemmän on edessä oikealla oltava tyhjää, jotta sinne menisin.Balthazar sanoi:Voi hyvänen aika. Sähän voit itse vaikuttaa takaa tulevan turvaväliin siirtymällä ajoissa oikealle kaistalle, eikö totta?
Siinä tapauksessa olet ymmärtänyt väistämisvelvollisuuden väärin. Edelläajavan ei tarvitse väistää takaa tulevaa ennen kuin oma ohitus on päättynyt. Eihän siinä pääsisi itse yhtään ajamaan, jos jokaisen 2km/h kovempaa ajavan perässä roikkujan vuoksi väistäisi oikealle.Minun nopeutta? Siirryt vain huomaavaisesti oikealle kaistalle, niin kuin itsekin teen, jos takaa tulee joku suuremmalla nopeudella. Mikä siinä on niin vaikeaa? Miten kauan sinulla muuten on ollut kortti ja missä päin autoilet enimmäkseen?
Tutkin tätä virkettä tovin enkä edelleenkään hahmota mitä tässä halutaan sanoa.Zaikom sanoi:Etkö ymmärrä, että ohittamaan autoon jää juuri sen mittainen turvaväli, kuin miten aikaisin menen oikealle?
Ehkä sun vain pitäisi edetä se 2 km/h nopeammin tai siirtyä huomaavaisesti oikealle kaistalle, niin kuin kaikki muutkin tekevät. Edelleen, mikä siinä on niin vaikeaa? Tutkipa nyt hetki asennettasi.Zaikom sanoi:Eihän siinä pääsisi itse yhtään ajamaan, jos jokaisen 2km/h kovempaa ajavan perässä roikkujan vuoksi väistäisi oikealle.
Voi taivahan taatto, Zaikom ei kertakaikkiaan ymmärrä tuon taivaallista joustavasta ja muut huomioivasta liikenteessä ajamisesta. Tyypillinen minä itte kuski.Zaikom sanoi:Voi hyvänen aika sentään. Etkö ymmärrä, että ohittamaan autoon jää juuri sen mittainen turvaväli, kuin miten aikaisin menen oikealle? Mitä lujempaa ajan, sitä pidemmät välit jätän ohitettavaan ja sitä enemmän on edessä oikealla oltava tyhjää, jotta sinne menisin.
Ihmettelen kovasti ettet halua ymmärtää.Balthazar sanoi:Tutkin tätä virkettä tovin enkä edelleenkään hahmota mitä tässä halutaan sanoa.
Miten niin vaikeaa? Minähän jo sainoin väistäväni sitten kun oikealla on SOPIVA väli :jaska:Ehkä sun vain pitäisi edetä se 2 km/h nopeammin tai siirtyä huomaavaisesti oikealle kaistalle, niin kuin kaikki muutkin tekevät. Edelleen, mikä siinä on niin vaikeaa? Tutkipa nyt hetki asennettasi.
Etpä ole tainnut tuolla liikenteessä paljoa ajella.Zaikom sanoi:Ei tuolla kukaan aja noin paitsi ehkä joku hyvin epävarma ensikertalainen.
Nyt on sentään olutta ja sipsejä minkä kanssa seurata:alppu:Mediaprofeetta sanoi:Täällä näköjään hyvä jarna menossa
Kiitos kohteliaisuudesta. Tuliko nyt hyvä mieli?kouvotsvoni sanoi:Onkohan tämä Zaikomkin Acen sivuperseitä? Ei kukaan noin pihalla voi olla ja länkyttää samalla asiasta kuin asiasta.
Ehkä niitä asenteita kannattais hieman tarkistaa tai kysyä vaikkapa autokoulusta kertauskurssejaZaikom sanoi:Kiitos kohteliaisuudesta. Tuliko nyt hyvä mieli?
Eräiden tarkoitus tuntuu olevan vain provosoida, vaikka kirjoitin täyttä asiaa.