Mikä ärsyttää liikenteessä?

SamiJ

Well-known member
TV2:lla pyöri joku aika sitten "Raivopäät ratissa" -sarja, jossa brittiläisiä autoilijoita yritettiin opettaa hillitsemään itsensä liikenteessä. Hahmoilta paloi käämi heti, kun he näkivät jonkun tekevän liikenteessä virheen tai tulevan heidän tielleen. Heti oli sentteri tai nyrkki pystyssä ja kauhea huuto kabiinissa. Tuli vaan jotenkin tästä toikista mieleen. :D

PÄRÄT KLÄSH!

Örfil

Guest
jps sanoi:
Helsingissä en ole nähnyt kuin muutaman kerran kunnon ruuhkan, vilkasta liikennettä kylläkin.

Samaa mieltä tuosta joustavuudesta ja kohteliaasta ajotavasta.
Käyppä kerran HÄMEENLINNASSA!

Mangelo

Well-known member
jps sanoi:
Joo, mulla on kokemusta kaltaisistasi. Kun on tulossa sieltä liittymästä olen tehnyt tilaa eteen, jotta siihen mahtuisi ei kelpaa, sitten kiihdytyskaistan päässä mulkoillaan naama norsunvitulla kun ei tehdäkään tilaa. Takaan ettet mahdu kiilaamaan ilman mälliä siihen mun eteen siinä kaistan päässä.
Turha kiukutella vaikka olisit jumittanut siinä moottoritieruuhkassa kävelyvauhtia jo 10min. Toiset tulee liittymistä ja on voineet jonottaa siellä jo pitkään tai sitten ei. Ei sillä ole väliä tämän asian kannalta. Jos haluat estää jonkun tulemista rampista, niin estä vaikka niitä, ketkä yrittävät vaihtaa jo kaistaa vaikka heidän edessäänkin liittymiskaistalla on autoja. Sujuvinta olisi että kaikki vaihtaisivat samassa paikassa kaistaa vetoketjuperiaatteella. Ja se oikea paikka vetoketjuperiaatteelle on siellä liittymiskaistan lopussa.

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kertokaas joku millä logiikalla Zaikom ei mene siihen rakoon rampista mihin hänet lasketaan vaan siihen mihin haluaa?

Mangelo

Well-known member
kouvotsvoni sanoi:
Kertokaas joku millä logiikalla Zaikom ei mene siihen rakoon rampista mihin hänet lasketaan vaan siihen mihin haluaa?
Ehkä tulenkin, jos olen ainoa liittyjä. Mutta muuten en välttämättä, sillä kuitenkin perästä tulee pari autoa, jotka ajavat liittymiskaistan loppuun. Turhan aikainen kaistanvaihtoni aiheuttaisi sen että moottoritien oikea kaista pysähtyisi lähes kokonaan, koska rampilta pääsisi luvattoman paljon autoja mukaan sekavassa järjestyksessä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Zaikom sanoi:
Turhan aikainen kaistanvaihtoni aiheuttaisi sen että moottoritien oikea kaista pysähtyisi lähes kokonaan, koska rampilta pääsisi luvattoman paljon autoja mukaan sekavassa järjestyksessä.
Voisit joskus käydä ajamassa siellä liikenteessä, sillai että katselet miten muut toimivat ja sopeuttaa ajotavan siihen. Liikenne sujuis aika paljon sujuvammin.

Mangelo

Well-known member
jps sanoi:
Voisit joskus käydä ajamassa siellä liikenteessä, sillai että katselet miten muut toimivat ja sopeuttaa ajotavan siihen. Liikenne sujuis aika paljon sujuvammin.
Ajan itse järjestelmällisesti ja sujuvasti. Ei paljon kiinnosta virtahepojen provokaatiot.

Örfil

Guest
kouvotsvoni sanoi:
Virtahevon logiikalla!

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Zaikom sanoi:
Ehkä tulenkin, jos olen ainoa liittyjä. Mutta muuten en välttämättä, sillä kuitenkin perästä tulee pari autoa, jotka ajavat liittymiskaistan loppuun. Turhan aikainen kaistanvaihtoni aiheuttaisi sen että moottoritien oikea kaista pysähtyisi lähes kokonaan, koska rampilta pääsisi luvattoman paljon autoja mukaan sekavassa järjestyksessä.
Jos jokainen joka tulee liittymästä, laittaa vilkun päälle ja sovittaa ajovauhtinsa suurinpiirtein samaksi pääväylää kulkevien kanssa ja menee tarjottuun rakoon, homma menee tosi sujuvasti. Sun tapa toimia aiheuttaa liikeenteen puuroutumista. Olen varma, että olen liikenteessä ajanut jokusen 100.000 km kuin sinä.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
jps sanoi:
Olen varma, että olen liikenteessä ajanut jokusen 100.000 km kuin sinä.
Jos olet ihan varma, niin laita se "enemmän" sopivaksi katsomaasi väliin :rolleyes: :wink:

Aihetta sivuten : Mä olen eläessäni ajanut autolla about 900 000 ... 1 000 000 km ja prätkällä noin 100 000.

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
jps sanoi:
Jos jokainen joka tulee liittymästä, laittaa vilkun päälle ja sovittaa ajovauhtinsa suurinpiirtein samaksi pääväylää kulkevien kanssa ja menee tarjottuun rakoon, homma menee tosi sujuvasti. Sun tapa toimia aiheuttaa liikeenteen puuroutumista. Olen varma, että olen liikenteessä ajanut jokusen 100.000 km kuin sinä.
Hän ajaa järjestelmällisesti ja sujuvasti. Ei paljon kiinnosta virtahepojen provokaatiot.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
kouvotsvoni sanoi:
Pitäähän se joku peruste saada nopeudet pysymään alhaisina.
Aijaa, miksi sitten poliisi kirjoittaa ylinopeussakkoja, jos nopeudet on alhaisia.:ahem:

Mielummin AJ:n ehdotus, että perusnopeusrajoitus nostetaan 200 km/h, niin ylinopeudet vähenevät dramaattisesti.:thumbup:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Moe Szyslak sanoi:
Aijaa, miksi sitten poliisi kirjoittaa ylinopeussakkoja, jos nopeudet on alhaisia.:ahem:

Mielummin AJ:n ehdotus, että perusnopeusrajoitus nostetaan 200 km/h, niin ylinopeudet vähenevät dramaattisesti.:thumbup:
No...nopeusrajoitukset.

200km/h vaan minunkin puolestani. Darwinin opit toteen.