Mikä ärsyttää liikenteessä?

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Viime aikoina eniten nämä pässit, jotka päättävat tukkia risteyksen, vaikka huomaavat tien olevan tukossa ja vaikka muille on tulossa vihreä valo.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
PuoliPöhkö sanoi:
Tässä vaiheessa mulla ainakin palaa käämit (myönnän - olen heikko) ja pudotan nopeuteni sataseen ennen kuin kurvaan oikein rauhallisesti sen jonon ensimmäisen rekan edellä omalle kaistalleni.
Eli ts. päätät hieman "opettaa" sitä vilkuttelijaa (kts. kohta 6.) ;)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
VR sanoi:
Viime aikoina eniten nämä pässit, jotka päättävat tukkia risteyksen, vaikka huomaavat tien olevan tukossa ja vaikka muille on tulossa vihreä valo.
Nämä ovatkin tosi hauskoja. Ei ne itse hyödy siitä yhtään mitään, paitsi tietysti hyvän mielen siitä, että saavat estettyä muiden liikkumisen.

Toinen yhtä fiksu poppoo on liikennevaloista/kolmion/stop-merkin takaa lähtijät, joille tärkeintä on että itse pääsee ja lähes yhtä tärkeää, ettei takaa tuleva pääse.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Itseäni 'nyppii' myös varsin kovasti, kun odotan kolmion takana tulijana toista autoa. Eli siis lainmukaisesti väistän tätä autoa. No yllätyksekseni tämä auto ei menekään siitä ohi vaan kääntyy risteyksestä minun tulosuuntaani näyttämättä vilkkua tai sitten vilkuttamalla vasta kun kääntyy. Ai vittu siinä nousee muuten sormi nopeaan. Ensin venaat siinä kuin mykkä paskalla kiltisti ja sitten huomaat sen olevan aivan turhaa.:nope: :thumbfh:

Oho

Senile membrane
Sijainti
Lounaalla
- Omat itsetuhoiset tendenssit kun turha kiire saa pinnan kiristymään.....
- 100:sen rampilla 50 ajavat
- Liikaa risteyksissä arastelevat vihreän tärvääjät

Archie

Well-known member
Enimmäkseen ärsyttää, kun muut ei tee niin kuin MINÄ tahdon. Myös liikenteessä.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Päällimäinen ärsytyksenaihe on se, että rakkaat tyttäreni kääntävät aina etupenkillä istuessaan radion Suomen sietämättömimmälle kanavalle, NRJ:lle.

Tampereelle muuttaessa ihmetytti, että paikallisilla on tapana tehdä sumppuja nelikaistaisilla teillä (esim. Paasikiventiellä/Kekkosentiellä). Vasemmanpuoleisella kaistalla kuuluu edetä ripeämmin kuin oikealla ja palata sitten oikealle, jos haluaa liikkua muun liikenteen nopeudella. Myös tuo "Ei anneta tilaa kaistan vaihtajalle" on täällä tullut tutuksi ja muutenkin liikennekulttuuri on Helsingissä huomaavaisempaa kuin muualla Suomessa.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Onpa kivaa ollut autoilla Oulussa, kun uudessa kaupungissa suunnistaminen vähän niin ja näin.. Melkein ovatkin väistäneet vaihtaakseni kaistaa:mad:

Trullinkaasu

Well-known member
PuoliPöhkö sanoi:
0. Takapuskurissa roikkujat :jaska:
En edes vaivaudu selittämään.
Tämä ketuttaa meikäläistä eniten, muuten noi sun kohdat aika pikkujuttuja.

Sen kyllä tiedän että jokainen autoilija luulee olevansa itse täydellisyys. Minä en luule, vaan minä olen. Helppoa. :cool:

Mangelo

Well-known member
jps sanoi:
Ihan oma asiasi kun haluat ajaa kiihdytyskaistan loppuun asti. Sun kannattaa kuitenkin muistaa, että sieltä tulija on väistämisvelvollinen ja joutuu vaikka pysäyttämään jos rakoa ei ole, siksi lähes kaikki ovat ymmärtäneet, mennä liikennevirtaan mukaan saatuaan vauhdin sovitetuksi moottoritiellä ajajiin.Mun mielestä sä yrität kääntää oman hölmöytesi ja kiilausvimmasi muiden viaksi.
Munmielestä sä voisit lukea tarkemmin, että kirjoitin tuossa ruuhkaisesta tapauksesta. Eli se vauhdin sovittaminen on harvinaisen helppoa kun liikenne etenee kävelyvauhtia. Ei ole mitään järkeä vaihtaa tässä tilanteessa sitä kaistaa ennen aikojaan.

Eikä kyllä paremmin virtaavassa liikenteessäkään kannata rampilta poistua liian aikaisin. Syncro toimii paremmin kun kiihdyttää lisää ja kerkeää katsoa välin paremmin, sen sijaan että pomppaisi rampilta niin heti kuin mahdollista alinopeudella jonkun eteen.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
OoPee sanoi:
Eli ts. päätät hieman "opettaa" sitä vilkuttelijaa (kts. kohta 6.) ;)
No niinhän mä siinä kohdassa 6 nimenomaisesti kirjoitin :eek:
(tähän olen syyllistynyt kieltämättä itsekin kun pinna on totaalisesti palanut jonkun älyvapaan liikkeen vuoksi - esim. tuo motarilla takapuskuria työntänyt bemaristi sai tuta miten käy jos saa mut raivostumaan liikenteessä)
Silloin ei tosin menty perätoukuria satasta vaan huomattavasti hiljempaa ... ;)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Zaikom sanoi:
Munmielestä sä voisit lukea tarkemmin, että kirjoitin tuossa ruuhkaisesta tapauksesta. Eli se vauhdin sovittaminen on harvinaisen helppoa kun liikenne etenee kävelyvauhtia. Ei ole mitään järkeä vaihtaa tässä tilanteessa sitä kaistaa ennen aikojaan.
Eli katsot olevasi oikeutettu kiilaamaan etuajo-oikeutettua tietä ajavia mahdollisimman paljon, koska se susta on mukavampaa. Itse en viitsi tuollaisille tietä antaa, vaikka pääsääntöisesti ajankin liikenteessä kohteliaasti ja annan tietä lähes aina.

Tolerantti

Well-known member
Kiihdytyskaistakädetön. Almera ei vaan millään kiihdy, että sovittautuminen päätien liikennevirtaan sujuisi. Pahimmillaan pistää liinat kiinni kaistan lopussa. Joka tapauksessa pystyy terrorisoimaan/vaarantamaan jopa kymmen takanatulevan ajelun.

Liruttaja. Liruttaja lähestyy punaisia liikennevaloja hiljaa, hiljaa. Corolla liikkuu ja ei. Kato kun se on taloudellista, kun ei sitten tarvitse nollasta lähteä. Takanatulevat sitten pysähtyvät-lähtevät liikkeelle-pysähtyvät, miten nyt satuu Corollan välitys olemaan.

Örfil

Guest
Ja kaiken tämän liikenneihanuuden voit kokea viettämällä iltapäivän HÄMEENLINNASSA! :thumbup:

Suosittelen ihan jo extremekokemuksena.

Mangelo

Well-known member
jps sanoi:
Eli katsot olevasi oikeutettu kiilaamaan etuajo-oikeutettua tietä ajavia mahdollisimman paljon, koska se susta on mukavampaa. Itse en viitsi tuollaisille tietä antaa, vaikka pääsääntöisesti ajankin liikenteessä kohteliaasti ja annan tietä lähes aina.
Sieltä rampista on joka tapauksessa tultava jonkun eteen. En ymmärrä miksi ei mielestäsi voi ajaa risteysalueen loppuun suorittamaan liittymistään. Mulla on sieltä tullessa väistämisvelvolisuus eli menen sitten ensimmäisen vieressä olevan auton taakse vaikka väkisin, jos perässä tuleva on kaltaisesi estäjä ;)

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Balthazar sanoi:
Myös tuo "Ei anneta tilaa kaistan vaihtajalle" on täällä tullut tutuksi ja muutenkin liikennekulttuuri on Helsingissä huomaavaisempaa kuin muualla Suomessa.
Totta. Pääkaupunkiseudun päivittäiset ruuhkat ovat sen verran massiivisia, että siellä on lähes joka jannu oppinut ymmärtämään sen tosiasian, että kohteliaisuudella voittaa liikenteen kokonaisjoustavuudessa paljon enemmän kuin omaan napaansa tuijottamisella.

Jos Hesassa kukaan ei päästäisi pääväylille liittyviä jonon väliin tai tukkisi risteykset ryömimällä jääräpäisesti jonon jatkona päin punaisia olisi siellä vallalla todellinen liikennehelvetti. (ei sillä, etteikö se jo sitä olisi näin maaseudun näkökulmasta) Täällä kehien ulkopuolella omaan napaan tuijottaminen on huomattavasti yleisempää.

Erityisesti mua raivostutti Lahden aleksanterinkadulla vuosia sitten tilanne, jossa laitoin vilkun päälle kun huomasin pysäkillä seiovan bussin tukkivan ajokaistani. Viereisellä kaistalla olevat autoilijat painoivat kuin yksissä tuumin välittömästi kaasua blokaten mahdollisuuteni vaihtaa kaistaa, että "äläpäs tunge siihen väliin tollo".
Siinä sitä sitten seistiin bussin takana muutama tovi. Sviddu jos ne kuskit olisivat olleet kuuloetäisyydellä tilanteessa niin olisivat aistineet muutakin kuin ikkunassa heiluneen keskarini. Saatanan tunarit!

Viimeksi muokattu:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Zaikom sanoi:
Mulla on sieltä tullessa väistämisvelvolisuus eli menen sitten ensimmäisen vieressä olevan auton taakse vaikka väkisin, jos perässä tuleva on kaltaisesi estäjä ;)
Joo, mulla on kokemusta kaltaisistasi. Kun on tulossa sieltä liittymästä olen tehnyt tilaa eteen, jotta siihen mahtuisi ei kelpaa, sitten kiihdytyskaistan päässä mulkoillaan naama norsunvitulla kun ei tehdäkään tilaa. Takaan ettet mahdu kiilaamaan ilman mälliä siihen mun eteen siinä kaistan päässä.

Örfil

Guest
jps:llä on tänään paha päivä ;) Ethän ole autolla liikenteessä :D

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tolerantti sanoi:
Liruttaja. Liruttaja lähestyy punaisia liikennevaloja hiljaa, hiljaa. Corolla liikkuu ja ei. Kato kun se on taloudellista, kun ei sitten tarvitse nollasta lähteä. Takanatulevat sitten pysähtyvät-lähtevät liikkeelle-pysähtyvät, miten nyt satuu Corollan välitys olemaan.
Minä hypin aina riemusta kun joku kiihdyttelee kuin viimeistä päivää punaisiin valoihin ja jää eteen törröttämään niihin vielä vihreittenkin palaessa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
PuoliPöhkö sanoi:
Totta. Pääkaupunkiseudun päivittäiset ruuhkat ovat sen verran massiivisia, että siellä on lähes joka jannu oppinut ymmärtämään sen tosiasian, että kohteliaisuudella voittaa liikenteen kokonaisjoustavuudessa paljon enemmän kuin omaan napaansa tuijottamisella.
Helsingissä en ole nähnyt kuin muutaman kerran kunnon ruuhkan, vilkasta liikennettä kylläkin.

Samaa mieltä tuosta joustavuudesta ja kohteliaasta ajotavasta.