Eli ts. päätät hieman "opettaa" sitä vilkuttelijaa (kts. kohta 6.)PuoliPöhkö sanoi:Tässä vaiheessa mulla ainakin palaa käämit (myönnän - olen heikko) ja pudotan nopeuteni sataseen ennen kuin kurvaan oikein rauhallisesti sen jonon ensimmäisen rekan edellä omalle kaistalleni.
Nämä ovatkin tosi hauskoja. Ei ne itse hyödy siitä yhtään mitään, paitsi tietysti hyvän mielen siitä, että saavat estettyä muiden liikkumisen.VR sanoi:Viime aikoina eniten nämä pässit, jotka päättävat tukkia risteyksen, vaikka huomaavat tien olevan tukossa ja vaikka muille on tulossa vihreä valo.
Tämä ketuttaa meikäläistä eniten, muuten noi sun kohdat aika pikkujuttuja.PuoliPöhkö sanoi:0. Takapuskurissa roikkujat :jaska:
En edes vaivaudu selittämään.
Munmielestä sä voisit lukea tarkemmin, että kirjoitin tuossa ruuhkaisesta tapauksesta. Eli se vauhdin sovittaminen on harvinaisen helppoa kun liikenne etenee kävelyvauhtia. Ei ole mitään järkeä vaihtaa tässä tilanteessa sitä kaistaa ennen aikojaan.jps sanoi:Ihan oma asiasi kun haluat ajaa kiihdytyskaistan loppuun asti. Sun kannattaa kuitenkin muistaa, että sieltä tulija on väistämisvelvollinen ja joutuu vaikka pysäyttämään jos rakoa ei ole, siksi lähes kaikki ovat ymmärtäneet, mennä liikennevirtaan mukaan saatuaan vauhdin sovitetuksi moottoritiellä ajajiin.Mun mielestä sä yrität kääntää oman hölmöytesi ja kiilausvimmasi muiden viaksi.
No niinhän mä siinä kohdassa 6 nimenomaisesti kirjoitinOoPee sanoi:Eli ts. päätät hieman "opettaa" sitä vilkuttelijaa (kts. kohta 6.)
Silloin ei tosin menty perätoukuria satasta vaan huomattavasti hiljempaa ...(tähän olen syyllistynyt kieltämättä itsekin kun pinna on totaalisesti palanut jonkun älyvapaan liikkeen vuoksi - esim. tuo motarilla takapuskuria työntänyt bemaristi sai tuta miten käy jos saa mut raivostumaan liikenteessä)
Eli katsot olevasi oikeutettu kiilaamaan etuajo-oikeutettua tietä ajavia mahdollisimman paljon, koska se susta on mukavampaa. Itse en viitsi tuollaisille tietä antaa, vaikka pääsääntöisesti ajankin liikenteessä kohteliaasti ja annan tietä lähes aina.Zaikom sanoi:Munmielestä sä voisit lukea tarkemmin, että kirjoitin tuossa ruuhkaisesta tapauksesta. Eli se vauhdin sovittaminen on harvinaisen helppoa kun liikenne etenee kävelyvauhtia. Ei ole mitään järkeä vaihtaa tässä tilanteessa sitä kaistaa ennen aikojaan.
Sieltä rampista on joka tapauksessa tultava jonkun eteen. En ymmärrä miksi ei mielestäsi voi ajaa risteysalueen loppuun suorittamaan liittymistään. Mulla on sieltä tullessa väistämisvelvolisuus eli menen sitten ensimmäisen vieressä olevan auton taakse vaikka väkisin, jos perässä tuleva on kaltaisesi estäjäjps sanoi:Eli katsot olevasi oikeutettu kiilaamaan etuajo-oikeutettua tietä ajavia mahdollisimman paljon, koska se susta on mukavampaa. Itse en viitsi tuollaisille tietä antaa, vaikka pääsääntöisesti ajankin liikenteessä kohteliaasti ja annan tietä lähes aina.
Totta. Pääkaupunkiseudun päivittäiset ruuhkat ovat sen verran massiivisia, että siellä on lähes joka jannu oppinut ymmärtämään sen tosiasian, että kohteliaisuudella voittaa liikenteen kokonaisjoustavuudessa paljon enemmän kuin omaan napaansa tuijottamisella.Balthazar sanoi:Myös tuo "Ei anneta tilaa kaistan vaihtajalle" on täällä tullut tutuksi ja muutenkin liikennekulttuuri on Helsingissä huomaavaisempaa kuin muualla Suomessa.
Joo, mulla on kokemusta kaltaisistasi. Kun on tulossa sieltä liittymästä olen tehnyt tilaa eteen, jotta siihen mahtuisi ei kelpaa, sitten kiihdytyskaistan päässä mulkoillaan naama norsunvitulla kun ei tehdäkään tilaa. Takaan ettet mahdu kiilaamaan ilman mälliä siihen mun eteen siinä kaistan päässä.Zaikom sanoi:Mulla on sieltä tullessa väistämisvelvolisuus eli menen sitten ensimmäisen vieressä olevan auton taakse vaikka väkisin, jos perässä tuleva on kaltaisesi estäjä
Minä hypin aina riemusta kun joku kiihdyttelee kuin viimeistä päivää punaisiin valoihin ja jää eteen törröttämään niihin vielä vihreittenkin palaessa.Tolerantti sanoi:Liruttaja. Liruttaja lähestyy punaisia liikennevaloja hiljaa, hiljaa. Corolla liikkuu ja ei. Kato kun se on taloudellista, kun ei sitten tarvitse nollasta lähteä. Takanatulevat sitten pysähtyvät-lähtevät liikkeelle-pysähtyvät, miten nyt satuu Corollan välitys olemaan.
Helsingissä en ole nähnyt kuin muutaman kerran kunnon ruuhkan, vilkasta liikennettä kylläkin.PuoliPöhkö sanoi:Totta. Pääkaupunkiseudun päivittäiset ruuhkat ovat sen verran massiivisia, että siellä on lähes joka jannu oppinut ymmärtämään sen tosiasian, että kohteliaisuudella voittaa liikenteen kokonaisjoustavuudessa paljon enemmän kuin omaan napaansa tuijottamisella.