Väännä vaan veistä haavassa.312T4 sanoi:
11 viikon kesälomaa odotellessa...:thumbup:
Yleensä se on vain kymmenen viikkoa, mutta nyt poikkeuksellisesti 11; mutta loma on taysin ansaittu, kun on ähissyt murkkuikäisten kanssa vuoden - tervetuloa alalle vaanSam sanoi:Väännä vaan veistä haavassa.
Et kai unohtanut syyslomaa, joululomaa ja talvilomaa?312T4 sanoi:Yleensä se on vain kymmenen viikkoa, mutta nyt poikkeuksellisesti 11; mutta loma on taysin ansaittu, kun on ähissyt murkkuikäisten kanssa vuoden - tervetuloa alalle vaan
Aivan, taidat olla luokan terävä tyttö! Kesäloman päälle tulevat tietenkin viikon syys- ja hiihtoloma ja kahden viikon joululomaOlga sanoi:Et kai unohtanut syyslomaa, joululomaa ja talvilomaa?
Etpäs pääsekkään enää.JOC sanoi:Jos pääsit armeijalle, pääsis 25 palvelusvuoden jälkeen eläkkeelle. Olisin tuolloin 44 tai 45 vuotta vanha...Oispa aikaa pelata golffia.
Tällä viikolla tai ens viikon alussa pitäis tulla pääseekö vikaan valintakokeeseen. Ja jonka jälkeen pääsee suurennuslasilla lääkäreiden tutkittavaksi.
Ahaa, no niinpäs olikin. En muistanutkaan, että pyrit ilmavoimiin. Mäkin olisin halunnut hävittäjällä lentämään, mutta kun on silmät vähän liikaa eritehoisia, niin ei sinne meikäläinen olisi päässyt kuitenkaan. Pääseekö varusmiehet lentämään oikeasti hävittäjällä, vai onko se ammattisotilaiden hommaa?JOC sanoi:Paitsi ilmavoimissa tuo 25 palvelusvuotta toimii yhä lentäjillä. Muissa ollaan siitä luovuttukin, kuten sanoit.
On asian tämäkin puoli tiedossa. Sen puoleen mua ei oikeasti harmitakaan opettajien pitkät lomat. Samaten työaika on täysin sidottu lukujärjestykseen, hankala sitä on mennä lennosta muuttamaan. Minä ajattelin ensi viikolla pitää päivän tai pari vapaata, riippuen ihan fiiliksestä312T4 sanoi:Kuulostaa varmaan lomailulta tämä opetustyö, mutta käytännössä työ on paljolti sitä, että saat paskaa niskaan koko ajan ja kiitosta et koskaan! Semmoisia ne nassikat, ja heidän vanhempansa joskus ovat - ja työt sitten jatkuvat illalla kotona.
Täytyy toivoa, että pääsis nyt taas edes seuraavan vaiheeseen. Tämä vaihe on kaikkeista suurin pudottaja. No parin päivän päästä olen taas viisaampi.Juhis sanoi:Ahaa, no niinpäs olikin. En muistanutkaan, että pyrit ilmavoimiin. Mäkin olisin halunnut hävittäjällä lentämään, mutta kun on silmät vähän liikaa eritehoisia, niin ei sinne meikäläinen olisi päässyt kuitenkaan. Pääseekö varusmiehet lentämään oikeasti hävittäjällä, vai onko se ammattisotilaiden hommaa?
Toivonmukaan pääset sinne, jos pääset niin minä ainakin sinuna jatkaisin mppk:hon sen jälkeen. 45 vuotiaana ehtii vielä vaikka laittaa yrityksen pystyyn jos haluaa, vielä on aikaa tehä mitä haluaa.
Minkähän suuruisia puolustusvoimien eläkkeet ovat? Yksi mun Isän kaveri oli rajavartiolaitoksella töissä ja pääse pari vuotta sitten eläkkeelle. Isä on monta kertaa ollut kateellinen sille Eikä noi puolustusvoimien työtkään mitään todella huonoja ole.
Onnittelut teille; kyllähän se lukujärjestys määrää minuuttiaikataulun koko päiväksi, niin ettei kerkiä syömäänkään kuin silloin tällöin. Semmoista kellon vahtaamistahan se koulutyö on ja ylitöitähän saa tehdä, mutta niistä ei makseta mitään:thumbdownSam sanoi:On asian tämäkin puoli tiedossa. Sen puoleen mua ei oikeasti harmitakaan opettajien pitkät lomat. Samaten työaika on täysin sidottu lukujärjestykseen, hankala sitä on mennä lennosta muuttamaan. Minä ajattelin ensi viikolla pitää päivän tai pari vapaata, riippuen ihan fiiliksestä
Tuo sitoomusaika on mun mielestä aika huono juttu. Sitten vituttaa, jos jossain vaiheessa alkaa telemään mieli tehdä jotain muuta, mutta ei pääsekkään tuon ylimitoitetun sitoomusajan takia.JOC sanoi:
Jos tie vain aukeaa, niin aion kyllä katsoa tien loppuun. Sopimus tosin sisältää aika tiukkojakin ehtoja. Jos koulu loppuu omien kykyjen ehtyessä, lyödään lasku käteeen ja sanotaan morjes. Lisäksi sitoomusaika on pidentynyt 13,5 vuoteen.
Eläke on se suurin tappaja!JOC sanoi:Jos pääsit armeijalle, pääsis 25 palvelusvuoden jälkeen eläkkeelle. Olisin tuolloin 44 tai 45 vuotta vanha...Oispa aikaa pelata golffia.
Tällä viikolla tai ens viikon alussa pitäis tulla pääseekö vikaan valintakokeeseen. Ja jonka jälkeen pääsee suurennuslasilla lääkäreiden tutkittavaksi.