Mikä on/oli Sinun suosikkiammattisi?

Nopeahuoli

Pomo Hetteri
Sijainti
PDX, OR
Lukion tokalla olin jo niin lukossa mun tulevaisuuden kanssa, että kun tätä tulevaisuuden unelma-ammattia kysyttiin kerran koko luokalta, niin vastasin (piti kirjoittaa paperille kaksi vaihtoehtoa) koripalloilija (sillon vielä pelasin) ja sairaanhoitaja.

Opettaja diggas tosta jälkimmäisestä niin paljon, että mun piti oikeen kertoa syitä siihen, että miksi juuri sairaanhoitajaksi ja kuinka uskalsin olla niin rohkea ja kirjoittaa se paperiin :D

Ei pitäisi ikinä "kikkailla"... :frown:

(se ei meinaan uskonut, että olin vaan paniikissani heittänyt "jotain")

Sam.S.Walken

alias SSW
Sijainti
Espoo, Suomi
eikös kukaan ole halunnut lakasinlakasin-koneen kuljettajaksi?

Itse olisin halunnut vaikka sitten Pauligille kahvinmaistajaksi.:D

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Abit ovat aivan oikeassa: opettajan työ on mukavaa, palkka vaan on surkea, mutta abithan eivät vielä tiedä sitä, että työtä tehdään rahan takia. Tavallinen rutiiniopetustyö on ihan mukavaa ja antavaa, mutta henkisesti raskasta aikataulujen ja jatkuvan elämänsykkeen takia! EI MUUTA KUN OPETTAJAKSI OPISKELEMAAN!!! TERVETULOA YLÄASTEELLE, mukavaa täällä on:ahem:

11 viikon kesälomaa odotellessa...:thumbup:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
312T4 sanoi:
Yleensä se on vain kymmenen viikkoa, mutta nyt poikkeuksellisesti 11; mutta loma on taysin ansaittu, kun on ähissyt murkkuikäisten kanssa vuoden - tervetuloa alalle vaan:D
Et kai unohtanut syyslomaa, joululomaa ja talvilomaa?

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Olga sanoi:
Et kai unohtanut syyslomaa, joululomaa ja talvilomaa?
Aivan, taidat olla luokan terävä tyttö! Kesäloman päälle tulevat tietenkin viikon syys- ja hiihtoloma ja kahden viikon joululoma:D

Kuulostaa varmaan lomailulta tämä opetustyö, mutta käytännössä työ on paljolti sitä, että saat paskaa niskaan koko ajan ja kiitosta et koskaan! Semmoisia ne nassikat, ja heidän vanhempansa joskus ovat - ja työt sitten jatkuvat illalla kotona.

Mutta mukavinta on kuitenkin työskennellä elämäniloisten nuorten kanssa; sen takia tätä hommaa jaksaa purtaa:thumbup:

On meillä hyvä ja fiksu nuoriso täällä Suomessa !

JOC

tavallinen virtanen
Jos pääsit armeijalle, pääsis 25 palvelusvuoden jälkeen eläkkeelle. Olisin tuolloin 44 tai 45 vuotta vanha...Oispa aikaa pelata golffia.

Tällä viikolla tai ens viikon alussa pitäis tulla pääseekö vikaan valintakokeeseen. Ja jonka jälkeen pääsee suurennuslasilla lääkäreiden tutkittavaksi.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
JOC sanoi:
Jos pääsit armeijalle, pääsis 25 palvelusvuoden jälkeen eläkkeelle. Olisin tuolloin 44 tai 45 vuotta vanha...Oispa aikaa pelata golffia.

Tällä viikolla tai ens viikon alussa pitäis tulla pääseekö vikaan valintakokeeseen. Ja jonka jälkeen pääsee suurennuslasilla lääkäreiden tutkittavaksi.
Etpäs pääsekkään enää.

Nykyään se on vähintään 25 palvelusvuotta ja vähintää 55 vuotta ikää, sitten pääsee eläkkeelle. Ennen oli tuo 25 palvelusvuotta, joten jos meni intiin 18 vuotiaana ja jäi sitten SAINTin hommiin, pääsi eläkkeelle 43 vuotiaana. :eek!: mutta ei enää.

Jos vielä pääsisi 45 vuotiaana eläkkeelle, en olisi miettinyt montaa kertaa, mille uralle olisin suuntautunut. Tosin ei sotilasura ole vieläkään täysin poissuljettu mulla. Riittää, kun astun palvelukseen 30 vuotiaana, niin pääsen eläkkeelle tuossa minimi-iässä 55 vuotta... :ahem:

Viimeksi muokattu:

JOC

tavallinen virtanen
Paitsi ilmavoimissa tuo 25 palvelusvuotta toimii yhä lentäjillä. Muissa ollaan siitä luovuttukin, kuten sanoit.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
JOC sanoi:
Paitsi ilmavoimissa tuo 25 palvelusvuotta toimii yhä lentäjillä. Muissa ollaan siitä luovuttukin, kuten sanoit.
Ahaa, no niinpäs olikin. En muistanutkaan, että pyrit ilmavoimiin. Mäkin olisin halunnut hävittäjällä lentämään, mutta kun on silmät vähän liikaa eritehoisia, niin ei sinne meikäläinen olisi päässyt kuitenkaan. Pääseekö varusmiehet lentämään oikeasti hävittäjällä, vai onko se ammattisotilaiden hommaa?

Toivonmukaan pääset sinne, jos pääset niin minä ainakin sinuna jatkaisin mppk:hon sen jälkeen. 45 vuotiaana ehtii vielä vaikka laittaa yrityksen pystyyn jos haluaa, vielä on aikaa tehä mitä haluaa.

Minkähän suuruisia puolustusvoimien eläkkeet ovat? Yksi mun Isän kaveri oli rajavartiolaitoksella töissä ja pääse pari vuotta sitten eläkkeelle. Isä on monta kertaa ollut kateellinen sille :) Eikä noi puolustusvoimien työtkään mitään todella huonoja ole.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
312T4 sanoi:
Kuulostaa varmaan lomailulta tämä opetustyö, mutta käytännössä työ on paljolti sitä, että saat paskaa niskaan koko ajan ja kiitosta et koskaan! Semmoisia ne nassikat, ja heidän vanhempansa joskus ovat - ja työt sitten jatkuvat illalla kotona.
On asian tämäkin puoli tiedossa. Sen puoleen mua ei oikeasti harmitakaan opettajien pitkät lomat. Samaten työaika on täysin sidottu lukujärjestykseen, hankala sitä on mennä lennosta muuttamaan. Minä ajattelin ensi viikolla pitää päivän tai pari vapaata, riippuen ihan fiiliksestä :)

JOC

tavallinen virtanen
Juhis sanoi:
Ahaa, no niinpäs olikin. En muistanutkaan, että pyrit ilmavoimiin. Mäkin olisin halunnut hävittäjällä lentämään, mutta kun on silmät vähän liikaa eritehoisia, niin ei sinne meikäläinen olisi päässyt kuitenkaan. Pääseekö varusmiehet lentämään oikeasti hävittäjällä, vai onko se ammattisotilaiden hommaa?

Toivonmukaan pääset sinne, jos pääset niin minä ainakin sinuna jatkaisin mppk:hon sen jälkeen. 45 vuotiaana ehtii vielä vaikka laittaa yrityksen pystyyn jos haluaa, vielä on aikaa tehä mitä haluaa.

Minkähän suuruisia puolustusvoimien eläkkeet ovat? Yksi mun Isän kaveri oli rajavartiolaitoksella töissä ja pääse pari vuotta sitten eläkkeelle. Isä on monta kertaa ollut kateellinen sille :) Eikä noi puolustusvoimien työtkään mitään todella huonoja ole.
Täytyy toivoa, että pääsis nyt taas edes seuraavan vaiheeseen. Tämä vaihe on kaikkeista suurin pudottaja. No parin päivän päästä olen taas viisaampi.

Varusmiehet pääsee lentämään Vinkalla, ja vasta joskus viiden vuoden perästä pääsee Hornettiin.

Jos tie vain aukeaa, niin aion kyllä katsoa tien loppuun. Sopimus tosin sisältää aika tiukkojakin ehtoja. Jos koulu loppuu omien kykyjen ehtyessä, lyödään lasku käteeen ja sanotaan morjes. Lisäksi sitoomusaika on pidentynyt 13,5 vuoteen.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Sam sanoi:
On asian tämäkin puoli tiedossa. Sen puoleen mua ei oikeasti harmitakaan opettajien pitkät lomat. Samaten työaika on täysin sidottu lukujärjestykseen, hankala sitä on mennä lennosta muuttamaan. Minä ajattelin ensi viikolla pitää päivän tai pari vapaata, riippuen ihan fiiliksestä :)
Onnittelut teille; kyllähän se lukujärjestys määrää minuuttiaikataulun koko päiväksi, niin ettei kerkiä syömäänkään kuin silloin tällöin. Semmoista kellon vahtaamistahan se koulutyö on ja ylitöitähän saa tehdä, mutta niistä ei makseta mitään:thumbdown

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
JOC sanoi:

Jos tie vain aukeaa, niin aion kyllä katsoa tien loppuun. Sopimus tosin sisältää aika tiukkojakin ehtoja. Jos koulu loppuu omien kykyjen ehtyessä, lyödään lasku käteeen ja sanotaan morjes. Lisäksi sitoomusaika on pidentynyt 13,5 vuoteen.
Tuo sitoomusaika on mun mielestä aika huono juttu. Sitten vituttaa, jos jossain vaiheessa alkaa telemään mieli tehdä jotain muuta, mutta ei pääsekkään tuon ylimitoitetun sitoomusajan takia.

Muistaakseni MPKK:n maavoimien linjoilla tuo sitoomusaika on vain niin monta vuotta mitä olet opiskellut siellä. Eli jos teetsotatieteiden maisterin 4 vuoden opinnot, joudut olemaan puolustuvoimien palveluksena vähintään sen neljä vuotta mitä olet opiskellut, mikä on mun mielestä aika kohtuullinen aika. Ylen sankhia priha varmaan jossain vaiheessa meille kertoo, jos oon väärässä (saat säkin tietysti kertoa) :)

patriot

Foorumin senaattori
JOC sanoi:

Eläke on se suurin tappaja!

Moni haaveilee eläkepäivistä ja sitten kun pääsee eläkkeelle niin tylsistyy, kun tajuaa että ei ole mitään tekemistä. Ainakaan sellaista mistä saisi riittävää tyydytystä. Toki riippuu ihmisestä, mutta ainakaan minä en näe itseäni eläkkeellä nelikymppisenä. Haluan tehdä jotain oikeasti enkä vain näperellä jonkun harrastuksen parissa. Työtahtia voi aina hidastaa ja työpaikkaa vaihtaa. Eläkeiät ovat pitenemässä ja näen itseni hyvin mukana työelämässä jonnekkin 68-70 vuoteen asti. Tosin voi olla, että kuolema kerää ennen sitä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Todennäköisesti Patriotin mieli muuttu iän karttuessa. Aika harvassa ovat ihmiset, jotka kuolinvuoteellaan vielä harmittelevat työn teon jääneen turhan vähäiseksi. Samalla kenties pohtien että ainaskin 30 viikonloppua enemmän ois viikonloput duunia voinut painaa.