Mikko Hirvonen

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Nyt se on sitten virallista...

Vähän pelottaa, että jää luu käteen ensi kaudella tuon Loeb-Hirvonen kaksikon määrätessä tahdin. Eikä tämä nyt muutenkaan kovin mukava siirto ollut. Vituttaa jos suoraan sanotaan.

Kiitokset Mikolle 6 vuodesta Fordilla!
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
..pääasiahan tässä on se että edes joku suomalainen ajaa ensi kaudella WRC-luokassa täyden MM-sarjan, olishan tässä voinut pahimmillaan käydä vaikka kuinka kylmät tallipaikkojen kanssa. Vielä kun Ford antaa M-Sportille lisää taateleita peliin, Mini löytää jostain sponsoriteippejä auton kylkeen ja ihmisillä on maailmassa rauha ja hyvä mieli, niin tässähän voi alkaa rauhoittua joulunviettoon kohtsillään.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1977
Sijainti
Vyborg
Siirtyminen Englantilais tiimistä Ranskalais tiimiin on suuri haaste Hirvoselle mutta nyt on se vaihe Hirvosen uralla jolloin on pakko laittaa kaikki 100 vauhtiin ja voittamiseen.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Nyt päästään näkemään Sitikan ja Fordin autojen väliset erot!

Hirvonen voittaa rallit ja Latvala kiilailee siihen Loebin eteen :D Ja Ogier ihmettelee kun ovaali ei pysy suorassa vaan on keinahtelee koko ajan. No tuskin noin nyt kävis kuitenkaan... Salaa vain toivon...
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
.

Citroënin ralli-tiimin jättäneen Sebastien Ogierin päätöksen suurimpana vaikuttimena oli tieto kakkoskuskiksi jäämisestä.

Sébastien Loebin elokuussa tekemä Citroën-jatkosopimus muuttaa Ogierin managerin Kim Vatasen mukaan olennaisesti asetelmia tallissa.

- Meillä oli selkeästi sopimuksessa, että molemmat kuljettajat ovat samassa asemassa, ja että molemmilla on oikeus ajaa niin kovaa kuin pystyy ja voittaa ralleja. Kun tämä muuttui, ei meidän sopimustamme enää noudatettu, Vatanen kertoi MTV3:lle.

- Loebin tekemä uusi sopimus on selkeästi ristiriidassa meidän jo olemassa olevan sopimuksemme kanssa.

Vatasen mukaan ranskalaiskuljettajan seuraavasta osoitteesta saadaan tietoa jo varsin piakkoin.

- Asiaa ei ole vielä päätetty, mutta uskoisin, että maksimissaan reilussa viikossa nähdään tulevaisuuden suunnitelmat, Vatanen kertoi.

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/11/1441905/ogier-ei-suostunut-loebin-apukuskiksi
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Markkinoinnillisesta näkökulmasta on mielestäni käsittämätön siirto Citroenilta. Miksi eivät ottaneet kuljettajaa joltain merkittävämmältä markkina-alueelta? Hirvoselle tietty hienoa, että sai tällaisen paikan, mutta luulen että ranskalaisessa tiimissä olo voi tulla toisinaan melko yksinäiseksi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Markkinoinnillisesta näkökulmasta on mielestäni käsittämätön siirto Citroenilta. Miksi eivät ottaneet kuljettajaa joltain merkittävämmältä markkina-alueelta? Hirvoselle tietty hienoa, että sai tällaisen paikan, mutta luulen että ranskalaisessa tiimissä olo voi tulla toisinaan melko yksinäiseksi.
Mistäs niitä merkittävän markkina-alueen kuskeja niin vain otat? Saksassa ei ole ketään edes Hirvosen tasoista kuskia, Englannissa olis ehkä Wilks ainoa ajateltavissa oleva, Jenkkilä olis iso markkina-alue,mutta Block ei ole riittävän tasokas kuski ja toisekseen rallin näkyvyys USA:ssa on vähäistä ja siitäkin vähästä suurin media-arvo on nimenomaan Blockilla, ei niinkään mestaruuksien voittajilla. Olisiko Norja (Mikkelsen) merkittävästi tärkeämpi markkina-alue kuin Suomi? VÄhän epäilen ja sitä paitsi olisihan siellä ollut Petter Solberg myös otettavissa, jos tämä olisi vain suostunut selkeään 2. kuskin rooliin.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Milloin viimeksi suomalainen kuljettaja on palkattu ulkomaalaisen kuskin apupojaksi? Ei tule aiemmasta historiasta mieleen yhtäkään tapausta ainakaan rallin puolelta.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Kankkunen tuli kesken kauden 1997 Fordille Sainzin tallitoveriksi tohelo-Schwarzin tilalle, ja taisi sillä kaudella antaa ainakin jonkun kisan voiton pois Sainzille. Mutta ei ollut toki samanlainen tilanne kuin nyt, missä selkeästi rekrytään kilttiä ja lojaalia kuskia #2 autoon pariksi seuraavaksi kaudeksi (viitaten nyt vaikka noihin Ogierin managerin kommentteihin).
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
- Hirvonen voi ajaa kisojen voitosta aivan normaalisti, mutta loppukaudesta tilanne on samanlainen kuin mitä nyt Fordilla oli, sillä erolla, että Fordilla Hirvonen oli itse ykköskuljettajana, Jouhki vertaa.
Hiukan rohkenen epäillä tuota alkua. Eiköhän siellä suht vikkelästi lyödä kakkosnelosta kaasupolkimen alle, jos huomataan, että Hirvonen meneekin alkukaudesta karkuun.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Malcolmille tuli heti ikävä.

"It’s fair to say we had our emotional moment on Saturday [in Wales]. Let’s be honest we both knew what the situation was. We would like him to come back and see everybody here because the way the rally ended didn’t go as planned. Hopefully we can get him back to see goodbye to everybody here at M-Sport."
http://wrc.com/news/exclusive-qa-malcolm-wilson/?fid=15808
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Hiukan rohkenen epäillä tuota alkua. Eiköhän siellä suht vikkelästi lyödä kakkosnelosta kaasupolkimen alle, jos huomataan, että Hirvonen meneekin alkukaudesta karkuun.
Samalla logiikalla, jos Hirvonen ajaa edes alkukaudesta karkuun on kakkosnelonen laitettu Loebin kaasupolkimen alle jo valmiiksi ja Hirvosella on Loebia parempi sopimus? :rolleyes:
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Markkinoinnillisesta näkökulmasta on mielestäni käsittämätön siirto Citroenilta. Miksi eivät ottaneet kuljettajaa joltain merkittävämmältä markkina-alueelta? Hirvoselle tietty hienoa, että sai tällaisen paikan, mutta luulen että ranskalaisessa tiimissä olo voi tulla toisinaan melko yksinäiseksi.
Markkinoillisesti Citroen ei tarvitse kuin Loebin. Ja jos katsoo Hirvosen track recordin vuodesta 2007 eteenpäin, ei parempaa kuskia tallimestaruutta ajatellen löydy. http://www.ewrc-results.com/profile.php?p=7&t=Mikko-Hirvonen

Ranskalaisessa tiimissä olo helpottuu huomattavasti jos opettelee pikapikaa muutaman sanan ranskaa. Pariisiinkin taitaa hiukan helpompi matkustaa kuin M-Sportin päämajaan, joka oli oikeasti hevonkuusessa :) . Grönholmikin pärjäsi Peogeotilla hyvin vaikka aluksi tiimi kavereina oli Delecour ja Panizzi.
 

Raitaponi

Well-known member
Liittynyt
3.11.2008
Viestit
821
Kyllähän tässä alkaa Hirvosen ura olemaan aikalailla taputeltu. Liian hidas kuljettaja väärässä paikassa, väärään aikaan. Viimeisetkin mahdollisuudet menivät nyt kun Mikko laitettiin samaan talliin 8-kertaisen maailmanmestarin kanssa.

Loeb ja Hirvonen on suunnilleen samanikäisiä, joten Hirvosen loppu-urakin tulee kulkemaan Loebin varjossa. Ja vaikka Loeb eläköityisi aikaisemmin, niin kilpailijoina tulee silloin jo olemaan nuorempia ja nopeampia kuljettajia (Latvala). Huonoa tuuria.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kyllähän tässä alkaa Hirvosen ura olemaan aikalailla taputeltu. Liian hidas kuljettaja väärässä paikassa, väärään aikaan. Viimeisetkin mahdollisuudet menivät nyt kun Mikko laitettiin samaan talliin 8-kertaisen maailmanmestarin kanssa.

Loeb ja Hirvonen on suunnilleen samanikäisiä,
Tuota noin, Hirvonen on 6v nuorempi...

Kyllähän tuo Hirvosen ajo Fordillakin on ollut sellaista "varman kakkoskuskin meininkiä". Ei vaan pysty painamaan kaasua loppuun asti ja pitämään silloin tiellä. Jyväskylä 2009 niitä harvoja huippuralleja.. Ihan perusnopeahan se kuitenkin on, ja mikä ettei Citroenillakin pärjää, jos Loeb ikääntyessään muuttuu aiempaa kolariherkemmäksi.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kyllähän tässä alkaa Hirvosen ura olemaan aikalailla taputeltu. Liian hidas kuljettaja väärässä paikassa, väärään aikaan. Viimeisetkin mahdollisuudet menivät nyt kun Mikko laitettiin samaan talliin 8-kertaisen maailmanmestarin kanssa.

Loeb ja Hirvonen on suunnilleen samanikäisiä, joten Hirvosen loppu-urakin tulee kulkemaan Loebin varjossa. Ja vaikka Loeb eläköityisi aikaisemmin, niin kilpailijoina tulee silloin jo olemaan nuorempia ja nopeampia kuljettajia (Latvala). Huonoa tuuria.
Hirvos-Mikko nappasi ensimmäisen voittonsa vasta 51. startissaan WRC-kalustolla. Vastaavasti Latvala tarvitsi 31 rallia (WRC autolla) ennen 1. voittoaan samoin kuin Bosse. Sitä ennen Bosse ajoi jo kerran (95 NRF) 2. tilalle - tosin tuossa rallissa ei sitä vastusta niin kovasti ollut, koska ainoat varteenotettavat kirittäjät olivat Tommi ja Kankku ja serkkupoika Basti
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3607
Sijainti
JKL
Kun Mikko on parhaimmillaan, hän pystyy ajamaan MM-rallin voitosta. Mutta vain silloin. Sellaista Attakki-Mikkoa kun esim -09 Jyskälässä ei vain olla liian usein nähty. Jos vain saman vaihteen saa päälle niin voittoja tulee. Kokonaan toinen kysymys on sitten se että saako sitä vaihdetta enää kaivettua mistään...
 
Ylös