Mikko Hirvonen

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Kyllähän tässä alkaa Hirvosen ura olemaan aikalailla taputeltu. Liian hidas kuljettaja väärässä paikassa, väärään aikaan. Viimeisetkin mahdollisuudet menivät nyt kun Mikko laitettiin samaan talliin 8-kertaisen maailmanmestarin kanssa.

Loeb ja Hirvonen on suunnilleen samanikäisiä, joten Hirvosen loppu-urakin tulee kulkemaan Loebin varjossa. Ja vaikka Loeb eläköityisi aikaisemmin, niin kilpailijoina tulee silloin jo olemaan nuorempia ja nopeampia kuljettajia (Latvala). Huonoa tuuria.
Loeb on 6 vuotta vanhempi eli kyllähän Mikko ehtii vielä ajella ilman Loebiakin. Uskon että Mikko saavuttaa citikalla ihan mukavasti menestystä(paremmin kuin fordilla) ja saa nostetta uralleen. Mitä sitten kauden -13 jälkeen... mjaa aa...? Ei olisi kovin iso ylläri jo sitikka vetäytyis...:rolleyes:

Odotan innolla myös Mikon ensitestejä ja kommentteja autosta. :)
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Odotan innolla myös Mikon ensitestejä ja kommentteja autosta. :)
Tämä koko jutussa on oikeastaan mielenkiintoisinta, varsinkin jos/kun Ogier menee Fordille. Saadaan ainakin vertailla Fordia ja Citikkaa ja kuskeja keskenään.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
Minulla on vahva tuntuma siitä, että ensi vuonna Latvala on mestari.
Loeb, Hirvonen ja Ogier taistelevat sitten sijoista 2,3 ja4. Mikä on sitten marssijärjestys sitikalla, sen tulemme näkemään.

Todennäköisesti sitikalla alkuvuosi mennään tasatahtia mutta kevään edetessä Loeb saanee ykkösaseman ja Hirvonen kakkoskuskin paikan, ellei Mikko sitten hanki merkittävää johtoa Loebiin nähden.

Olisihan se mukava loppukaudesta nähdä Hirvonen/Citroen ja Latvala Ford taistelupari ajamassa mestaruudesta, ja Loeb/Ogier ajamassa sijoista 3 ja 4.

Se se olis mannaa se.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Minulla on vahva tuntuma siitä, että ensi vuonna Latvala on mestari.
Loeb, Hirvonen ja Ogier taistelevat sitten sijoista 2,3 ja4. Mikä on sitten marssijärjestys sitikalla, sen tulemme näkemään.

Todennäköisesti sitikalla alkuvuosi mennään tasatahtia mutta kevään edetessä Loeb saanee ykkösaseman ja Hirvonen kakkoskuskin paikan, ellei Mikko sitten hanki merkittävää johtoa Loebiin nähden.

Olisihan se mukava loppukaudesta nähdä Hirvonen/Citroen ja Latvala Ford taistelupari ajamassa mestaruudesta, ja Loeb/Ogier ajamassa sijoista 3 ja 4.

Se se olis mannaa se.
Siis Mikko todellakin on kakkoskuski, näin lukee sopimuksessa. Ei taistele mestaruudesta.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
Siis Mikko todellakin on kakkoskuski, näin lukee sopimuksessa. Ei taistele mestaruudesta.
Vai on se ihan sopimukseen kirjattu. Ei ole oikein se; pitäisi antaa reilusti ajaa ja kauden edetessä katsoa sitten asiaa tarkemmin. Menee maku näillä tallimääräyksillä ajetuista kisoista ja samalla se vesittää kiinnostavuutta paitsi talliin, niin myös koko ralliin.

Minusta, ja varmaan muistakin, rallin pitäisi olla rehtiä taistelua paremmuudesta ilman minkäänlaisia tallimääräyksiä niin säilyisi mielenkiintokin korkeammalla.

Tallimääräyksellä voitettu kisa ei ole rehtiä kilpailijoita eikä katsojiakaan kohtaan. Tämähän on jo moneen kertaan aikaisemminkin todettu. En arvosta tallimääräyksellä voitettua kisaa juuri millään tavalla.

Katson Mikolla olevan potentiaalia Loebin voittamiseen muutamissa kisoissa.
 

Japapapa

Well-known member
Liittynyt
31.3.2006
Viestit
152
Siis Mikko todellakin on kakkoskuski, näin lukee sopimuksessa. Ei taistele mestaruudesta.
Ja sehän nyt taas riippuu ihan siitä miten alkukausi menee... Sanotaan nyt vaikka jos ensimmäisen puolikkaan jälkeen Mikko on ronskisti Loebia edellä, esim. loebin muutaman epäonnisen keskeytyksen myötä, niin pakka on mukavasti uudelleen jaettavissa...
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Jenkkilä olis iso markkina-alue,mutta Block ei ole riittävän tasokas kuski ja toisekseen rallin näkyvyys USA:ssa on vähäistä ja siitäkin vähästä suurin media-arvo on nimenomaan Blockilla, ei niinkään mestaruuksien voittajilla.
Citroen ei tosin myy eikä suunnittele myyvänsä jatkossakaan USA:ssa autoja. :rolleyes:

Pistin silmään, että miksi tuota kuljettajan kotimaan markkinoiden suuruuttaa ihmeteltiin nyt (kuka sen nyt ottikaan ensimmäisenä esille) samalla kun Fordin kumpikin kuski tuli samasta maasta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Tämä koko jutussa on oikeastaan mielenkiintoisinta, varsinkin jos/kun Ogier menee Fordille. Saadaan ainakin vertailla Fordia ja Citikkaa ja kuskeja keskenään.
Sepäs oliskin sit somaa jos Lööppi veis Mikkoa kuin litran mittaa (kun Okieeri sentäs pysty pistämään Lööpin tiukoille) ja samaan aikaan Okieeri pistäis Latvalaa pataan, mihin Mikko ei juurikaan viime aikoina pystynyt..... Latvalasta on tullut vaivihkaa ihan oikeasti nopea kuljettaja kun taas Mikon vauhti/tielläpysymisprosentti on vajonnut takas sinne Subaru-aikojen tasolle.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Hyvä Mikko, hieno homma. Tässä kohtaa kannattaa muistaa, että todelliset vaihtoehdot tälle ratkaisulle olivat kai aika vähissä. Rallin kannalta on tosi noloa ja huolestuttavaa, että menossa on marraskuun puoliväli ja ei edes tiedetä mitkä tallit ovat mukana ensi kaudella ja minkälaisella panostuksella = automäärällä.
 

Mauno Ahonen

Well-known member
Liittynyt
8.10.2010
Viestit
80
Sijainti
Perähikiä
Mikon tilanne oli kai lähes pakon sanelema ja mikäs siinä ollessa kakkoskuski jos saa kuitenkin olla osana viimeaikojen parasta tiimiä ja vielä saa palkka ajamisestaan, kun paikkoja on todella vähän.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Hesarissa Jouhki teki selväksi pelin hengen:

Quote:
"Loeb on kuningas Ranskassa. Hänellä on selkeä ykköskuskin asema"
Ja typistetyn sinivalko-muokatun hysäri-sanomien pätkän lisäksi Jouhkin kommentti kokonaisuudessaan:

- Hirvonen voi ajaa kisojen voitosta aivan normaalisti, mutta loppukaudesta tilanne on samanlainen kuin mitä nyt Fordilla oli, sillä erolla, että Fordilla Hirvonen oli itse ykköskuljettajana, Jouhki vertaa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/11/1442626/hirvonen-ajaa-kisojen-voitosta-loeb-mestaruudesta

:rolleyes:
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Minulla on vahva tuntuma siitä, että ensi vuonna Latvala on mestari.
Loeb, Hirvonen ja Ogier taistelevat sitten sijoista 2,3 ja4. Mikä on sitten marssijärjestys sitikalla, sen tulemme näkemään.

Todennäköisesti sitikalla alkuvuosi mennään tasatahtia mutta kevään edetessä Loeb saanee ykkösaseman ja Hirvonen kakkoskuskin paikan, ellei Mikko sitten hanki merkittävää johtoa Loebiin nähden.

Olisihan se mukava loppukaudesta nähdä Hirvonen/Citroen ja Latvala Ford taistelupari ajamassa mestaruudesta, ja Loeb/Ogier ajamassa sijoista 3 ja 4.

Se se olis mannaa se.
Pahasti pelkään, että menee just toisinpäin!
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Onko Hirvonen kommentoinut mitenkään tätä uutta Citroen pestiä tai kakkoskuskin statusta?
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
Mitäpähän siinä sanottavaa on, antaa ajamisen puhua.

Ylläoleviin pohdiskeluihin sanoisin että Mikolle annetaan lupa voittaa yksittäisiä kisoja, mutta mestaruudesen suhteen talli panostaa Loebiin jos tilanne sitä vaatii.

Hieman epäreilua, mutta minkäs teet.

Pointsit Citroenille että sanoivat suoraan minkä kaikki olisivat tienneet muutenkin.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mitäpähän siinä sanottavaa on, antaa ajamisen puhua.

Ylläoleviin pohdiskeluihin sanoisin että Mikolle annetaan lupa voittaa yksittäisiä kisoja, mutta mestaruudesen suhteen talli panostaa Loebiin jos tilanne sitä vaatii.

Hieman epäreilua, mutta minkäs teet.

Pointsit Citroenille että sanoivat suoraan minkä kaikki olisivat tienneet muutenkin.
Eiköhän tuo ole Mikollekin helpompi asetelma näin, kun tämä sanotaan suoraan julkisesti. Ei tarvii esittää että kyllä tässä voitosta ajetaan ja selittelemään miksei kulje, vaan voi keskittyä omaan hommaansa ja antaa näyttöjen puhua puolestaan. Luulen että Mikko kykenee sopeutumaan asemaan Buttonmaisesti ja olemaan vahva. Enpä nyt oikein kuitenkaan usko, että hirveän monta kertaa se joutuu Loebin edelleen päästämään, koska perusasetelma kuskien kilpailukykyarvion perusteella on se, että Loebi on edellä ellei mitään yllättävää tapahdu. Hirvosen pitää vaan yrittää roikkua mahdollisimman ylhäällä, ja kerätä hedelmän silloin kun niitä on saatavissa. Eipä niitä Fordillakaan niin hirveästi tullut...
 
Ylös