Miksi kuljettajia arvostetaan?

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
mn97 sanoi:
No, Niki on nyt jo niin vanha, et ei se saa niitä autoja enään liikkeelle vanhuuttaan...




Kyllä tämäkin kaveri pääsisi varmaan lähemmäksi kärkeä, jos saisi hieman enemmän aikaa harjoitella. Kaikki, kun eivät ole niin lahjakkaita kuin Kimi. Ja kun ottaa vielä huomioon Minardin kaluston, varsinkin sen kolmosauton, joka saattaa olla huomattavasti heikompi kuin kisakuskien kärryt.



Sitä tosiaan sopii kysyä miksi?
Justjoo. :nope: :thumbfh: :jaska:

Musta tuntuu et mn97 on onboard kuvan perusteella perustanut väitteensä. ;)

Siinähän se helpolta voi näyttääkkin vaikka sitä se todellakaan ei ole. :ahem:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hurmurisija sanoi:
Miten erotat lahjakkaan autourheilijan, joka ei aja kilpaa?
Sehän se pointti onkin, en mitenkään.

Autoilla ajavat kilpaa vain harvat nuoret, mutta palloa potkivat useimmat yhtään liikunnalliset. Näin parhaat pallon potkijat tulevat esiin, mutta parhaat autourheilijat eivät.
Aika harvat potkivat tosissaan. Mikään ei takaa, että se lujimmin harjoitellut olisi luontaisesti lahjakkain. Laiska lahjakas ei ehkä mahdu joukkueeseen.

Ainakin Etelä-Amerikassa futislahjakkuuksia metsästetään jo hyvin nuoresta iästä alkaen.
Juu, mutta missä ovat huippuluokan brasilialaiset jääkiekkoilijat ja hiihtäjät? Ei kai kaikilla brasseilla ole lahjakkuutta vain jalkapalloon? No, kuskeja sieltä kyllä ihan mukavasti seuloutuu sieltäkin. Suomesta toki väestöön nähden huomattavasti paremmin.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
mn97 sanoi:
No, Niki on nyt jo niin vanha, et ei se saa niitä autoja enään liikkeelle vanhuuttaan...
Niin siis vanha formula ykkösten maailmanmestari ei saa autoa liikkeelle, mutta silti olet sitä mieltä että f1-autoa pystyy koulutettu apinakin ajamaan? :D

Sitä tosiaan sopii kysyä miksi?
Ja kävisiköhän tohon vastaukseksi vaikka se, että maailmasta löytyy korkeintaan kourallinen ihmisiä jotka pystyy tekemään työn yhtä hyvin? :idea:
 

Partsi

Kuollut apina
Liittynyt
2.3.2005
Viestit
2114
Sijainti
Kaatopaikka
arzipuppy sanoi:
Kuljettajia jumaloidaan. Sehän on selvä asia.
Harva meistä pystyy koskaan ajamaan formula 1-autoa, vaikka käyttäisi harjoitteluun koko ikänsä. Hänestä voisi tulla ehkä keskitason kuljettaja, mutta ei koskaan mestaria. Se tietty luonnonlahjakkuus... sitä ei vain pysty käsittämään.
Pelottomuus, hyvät refleksit, kilpailusilmä, aiempi menestys...
...ja isin paksu lompakko, niin saadaan lisää keskitason tavis reaktioajoilla ja ajotaidoilla olevia B-kuljettajia "täyte" paikolle kakkoskuskeiksi :thumbup:

Ei se aina riitä vaikka ajaisi 3-vuotiaasta kartingia, ne huippukuskit on ihan oikeasti lahjakkaita. (Paitsi M Schumacher jolla on ollut uskomattoman hyvä tuuri :D )
 
Liittynyt
14.5.2005
Viestit
2109
F1-kuljettajat ovat nykyajan gladiaattoreita kuten jo Matti Kyllönen aikoinaan useaan otteeseen totesi. F1-menestys henkilöityy kuljettajassa ja suurin osa F1:n ystävistä eri puolilla maailmaa seuraa nimen omaan kuljettajan menestystä, koska hän on elävä, hengittävä olento, kädellinen, ihminen - ei eloton moottoriajoneuvo, joka sekin toki on ihmistyön tuotosta. Raskaan työn raatajat insinöörit ja muut hänelle menestyksen avaimet suovat henkilöt jäävät varjoon ellei sitten tapahdu jotain, josta heitä on syytä syyttää.
 

amino

Rekisteröitynyt käyttäjä
Liittynyt
22.5.2005
Viestit
252
Jakopään hihna sanoi:
F1-kuljettajat ovat nykyajan gladiaattoreita kuten jo Matti Kyllönen aikoinaan useaan otteeseen totesi. F1-menestys henkilöityy kuljettajassa ja suurin osa F1:n ystävistä eri puolilla maailmaa seuraa nimen omaan kuljettajan menestystä, koska hän on elävä, hengittävä olento, kädellinen, ihminen - ei eloton moottoriajoneuvo, joka sekin toki on ihmistyön tuotosta. Raskaan työn raatajat insinöörit ja muut hänelle menestyksen avaimet suovat henkilöt jäävät varjoon ellei sitten tapahdu jotain, josta heitä on syytä syyttää.
Öö, ei se nyt kyllä ihan noin mene... Juttelin tässä juuri eilen lounaalla italialaisen kaverin kanssa ja yllättäen jutut kääntyivät F1:siin. Ainakaan italialaisten mielestä kuskilla ei ole mitään väliä, Ferrari on se mihin kaikki kulminoituu ajoi sitä sitten M. Schumacher, M. Salo tai K. Räikkönen.

Kaverini ihmetteli myös sitä 'vihaa' mikä Suomessa on Ferraria kohtaan ja nauroi partaansa, kun kerroin vihan muuttuvan yltiömaiseksi hehkutukseksi siinä vaiheessa kun rattiin istuu suomalainen kuski. Kommentti tähän oli yksinkertaisesti: Well, it's still a Ferrari :)
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
WebSlave sanoi:
Juu, mutta missä ovat huippuluokan brasilialaiset jääkiekkoilijat ja hiihtäjät?
Nuo ovatkin maailmalla pieniä lajeja. Niissä on helpompi päästä huipulle kuin vaikka juoksussa. Sama pätee esimerkiksi keihäänheittoon.

Afrikan maissa on valtavasti populaa ja juokseminen on mahdollisuus päästä pois köyhyydestä. Se lienee yksi selitys siihen, miksi pitkät matkat ovat suureksi osaksi afrikkalaisten hallussa. Kun on paljon massaa, saadaan paras potentiaali käyttöön.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
amino sanoi:
Öö, ei se nyt kyllä ihan noin mene... Juttelin tässä juuri eilen lounaalla italialaisen kaverin kanssa ja yllättäen jutut kääntyivät F1:siin. Ainakaan italialaisten mielestä kuskilla ei ole mitään väliä, Ferrari on se mihin kaikki kulminoituu ajoi sitä sitten M. Schumacher, M. Salo tai K. Räikkönen.

Kaverini ihmetteli myös sitä 'vihaa' mikä Suomessa on Ferraria kohtaan ja nauroi partaansa, kun kerroin vihan muuttuvan yltiömaiseksi hehkutukseksi siinä vaiheessa kun rattiin istuu suomalainen kuski. Kommentti tähän oli yksinkertaisesti: Well, it's still a Ferrari :)
Tässä oli oiva tolkkaus :thumbup:
 
Liittynyt
14.5.2005
Viestit
2109
amino sanoi:
Öö, ei se nyt kyllä ihan noin mene... Juttelin tässä juuri eilen lounaalla italialaisen kaverin kanssa ja yllättäen jutut kääntyivät F1:siin. Ainakaan italialaisten mielestä kuskilla ei ole mitään väliä, Ferrari on se mihin kaikki kulminoituu ajoi sitä sitten M. Schumacher, M. Salo tai K. Räikkönen.

Kaverini ihmetteli myös sitä 'vihaa' mikä Suomessa on Ferraria kohtaan ja nauroi partaansa, kun kerroin vihan muuttuvan yltiömaiseksi hehkutukseksi siinä vaiheessa kun rattiin istuu suomalainen kuski. Kommentti tähän oli yksinkertaisesti: Well, it's still a Ferrari :)
Juuri tuon takia sanoinkin että suurin osa eikä kaikki.
 
Ylös