Haa.
1) Kilpailujen pituutta tulee lisätä n. 300 km:stä vähitään 400 km:iin. Tällä tavoin saadaan mahdollisesti lisää varikkopysähdysiä ja mahdollisuudet erilaisiin taktiikoihin kasvavat. Tällä systeemillä myös tallit luultavasti panostaisivat nykyistä enemmän luotettavuuteen kuin huipputehoon, mikä voipi tasoittaa tallien välisiä voimasuhteita. (No Minardithan posahtaa joka tappauksessa, mutta kts. kohta 5).
2) Ratoja pitäisi saada nykyistä pitemmiksi. (7-12 km). Tällä tavoin voisimme vähentää lajiin kuulumatonta kierroksella ohittelua. Kärkimiesten pitäisi saada ottaa mittaa toisistaan kierroksella ohitettavien häiritsemättä. Ns. Mikkihiiri-radat pois. Kaikille radoille saatava huippunopeita suoria, joissa tehot näyttelevät pääosaa. Ja myös nopeita mutkia, joissa taasen kuljettajien rohkeus punnitaan. Unohtamatta kuitenkaan hitaita osuuksia, jotka palkitsevat ajotaidoiltaan parhaat kuljettjat.
(Perinteinen Monaco jääköön kuitenkin nykykuosiinsa).
3) Lähtöjärjestys pitäisi jotenkin uusia, kuitenkin siten, että aika-ajoissa olisi edelleen oma jännitteensä. Aika-ajoista voisi jakaa kolmelle parhaalle MM-pisteitä. Uutena lähtöjärjestyksenä voitaisiin käyttää vaikka edellisen GP:n tuloksia käännetyssä järjestyksessä. Tietenkin ottaen huomioon ed. GP:ssä mahdollisesti sattuneet keskeytykset oikeudenmukaisesti. Tai sitten aika-ajojen tuloksia käännetyssä järjestyksessä. Tai sitten vaikkapa MM-pistetilannetta käännetyssä järjestyksessä. Tai kaikkien edellisten kohtien yhdistelmää... Kyllähän maailmasta matemaatikkoja löytyy, jotka pystyvät laskemaan oikeudenmukaisen starttijärjestyksen... (Matematiikkaa, matematiikkaa).
4) Nykyinen pistelaskusysteemi korostaa liikaa GP:n voittoa. Pisteitä voisi jakaa ainakin kymmenelle parhaiten sijoittuneelle. Ja kuten edellä mainitsin aika-ajoista pojoja... Ja GP:n kolmelle parhaalle bonuspisteet, muttei niin korostetusti kuin nykysysteemillä.
5) Kilpailukykyisiä talleja pitäisi saada lisää. Tiettävästi suurilla autotehtailla on "rahaa niin kuin sialla paskaa". Investoimaan fykkösiin mars !
Menestys F1-radoilla tekee luultavasti hyvää kunkin tehtaan/merkin imagolle. Audi ? Peugeot ? Citroën ? Nissan ?
Toyota... tulossa. GM ? Pelkällä mersulla vai ?, entäs niitten Chevrolet tai Opel ? Jne..
6) Lisää...
[ 22-07-2001: Message edited by: Il Tempo Gigante ]