Millainen rahankäyttäjä olet?

Millainen rahankäyttäjä olet?

• Äänestäjiä yhteensä
    48

fLÄSh1

Happy Panda
Sijainti
Pohjois-Karjala
Jahkailija täälläki. Tietty jos rahaa ois nii sit varmaan törsäisin sikana mut opiskelijalla sitä ei ikinä oo liikaa.

Jahkailen aina isommissa ostoksissa ja sit ne jää tekemättä. No rahat säästyy mut sitte tulee ostettua aina jotain turhaa joka harmittaa älyttömästi jälkeen päi.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jahkailijan puoleen kaatuu. Isompia hankintoja ei meinaa saada tehtyä millään ilveellä, mutta kyllä sitten kun on akuutti tarve jollekin niin se ostetaan. Heräteostoksia en tee koskaan. Saattaa johtua siintäkin etten viihdy kaupoissa järin hyvin. Menen kauppaan vain kun tarvitsen jotakin, ostan sen ja häivyn.

Knoukka

Well-known member
Riippuu että mitä ja kenen rahoja oikein käytän.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Suht huoleton rahan käyttäjä. Tosin säästäminen on sitten sellainen asia, joka tuottaa tuskaa ja aiheuttaa paineita...

Tollo_peloton

Well-known member
Ensimmäinen pihiperse,jahkailijaa mietin myös,kauan pitää miettiä jos jotain isompaa olen hankkimassa.Tosin jotain jos todella tarvin ,voin myös käyttää rahaa siihen.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Ikuinen impulsiivinen törsääjä. Pihistän jostain mitättömästä ja sitten ostaa räpsäyttelen kaikenlaista 'päätöntä' melkein hetken mielijohteesta. :eek:
Kuulostaa tutulle. Ruokakaupassa otan tarjousmakaronia, mutta voin tosta noin vaan ostaa jonkun kalliin olu..eikun tuotteen.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Mehen linjoilla. En ole säästäväinen, mutta en osta sellaista, mitä en oikeasti halua. En muista milloin olisin katunut jotain ostostani. Olen naiseksi aika hillitty shoppailija. Jos taas jotain haluan, niin hankin sen, vaikka maksaisikin. Olen yrittänyt opetella olemaan tuntematta huonoa omatuntoa ostoksistani. Sitä vartenhan mä käyn töissä, että saan rahaa. Kai mä sit saan sitä käyttääkin.

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Sijainti
Brave New World
Muuten verrattain pihi kaikin puolin, mutta yöelämässä pyöriminen vie niin pirusti valuuttaa aina silloin tällöin että ei uskalla edes ajatella. :eek:

Joten taitaa vaaka siis kallistua impulsiivisen törsääjän puoleen..

Lunssila

Well-known member
Ikuinen jahkailija. Pahaksi onneksi vaan se jahkailu yleensä tuottaa sen, että tulee ostettua vaikka mitä turhakkeita. Voisin melkeimpä sanoa, että rahan arvo on vähän vieras minulle, kun en ole itse rahojani tienannut. Jos ne rahat olisi sinne tilille itse tienannut, niin varmaan vähän säästäväisemmin niitä käyttäisi.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Turhaan en tavaraa pahemmin ostele. Toisaalta taas jos jotain ostan, niin aivan halvimpaan en sorru kuin olosuhteiden pakosta. Enkä kyllä jahkailemaankaan jää, jos jotain tarttee niin se haetaan sitten heti eikä hetken päästä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Olen vähän noita kaikkia.
Riippuu ihan asian tarpeellisuudesta, välillä tulee ostettua impulssiivisesti jotain täyttä paskaa ja välillä tulee jahkailtua vuosi - pari hyödyllisten tavaroiden hankintaa.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Usein törsö. Voin ostaa itselleni jotain mielestäni mukavata tai 'tarpeellista' tuosta vaan. Vaikka silmittömän suuren kiikarin tai miniläppärin. Tai huonosti toimivan usb-diki-tv-vastaanottmen.

Toisaalta voin polkea fillarilla pitkin kaupunkia etsimässä HK:n sinistä tarjouksesta.

Voi taivahan Jumala!

Knoukka

Well-known member
Sanoi ehdottoman pihi H.P. Muistatko mistä käski Kallen tinkiä Oulun reissulla (siksi kun ne oli jumalattoman tyyriitä)?
Maalipensselin se käski tingata, mutta helppoheikki nauratti Kallella markkinaväkeä ja väänsi pensseleistä sukat, joilla pirtin lattiaa maalata pensselöijä.