Mille yrityksille kannatusta (tapaus Aasia)

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Formulanomi sanoi:
Kirjoitin tuon "tod.näk" ao. asian takia:

Finnairin tukemisesta ei taida olla mitään konkreettista vielä eli voi olla, että Finnair jakaa osittain mm. paluulentojen kustannukset yhdessä UM:n ja matkanjärjestäjien kanssa. (ts. laskuttaisi UM:ää) Kaikkia kustannuksia ei varmasti edes laskutettaisi. (esim. nuo muutostyöt ylitöineen, lentäjät jne.) En ole kuitenkaan varma tuleeko aiheesta koskaan mitään julkista tiedotetta.

Jos Finnair ei olisi edelleenkin kansallinen lippulaiva (valtion yritys) miten suurella innolla luulisitte sen toimivan vastaavissa tilanteissa. Sanon vain nyt kun ko. yritys kamppailee mm. halpalentoyhtiöiden ja muiden alan ongelmien kanssa.
Tämä Hesarin eilinen uutinen antaa pikkaisen erillaisen kuvan finnairin "hyvyydestä" .....

Suomalaisten evakuointi katastrofialueelta uhkasi aluksi juuttua virkamiesten kiistelyyn evakuointilennoista.
Kiistaa käytiin maanantaiaamuna ministeriöiden valmiuspäällikköjen kokouksessa. Kerrotun mukaan ulkoministeriön edustajat suhtautuivat evakuointiin nihkeästi, koska maksajasta ei ollut tietoa. Lopulta kokouksen puheenjohtaja, pääministerin valtiosihteeri Risto Volanen teki johtopäätöksen, että evakuoinnista aiheutuvat lisäkustannukset hoitaa valtio. Osa kuluista jää matkanjärjestäjille.
Volanen hankki jälkikäteen pääministerin ja valtiovarainministerin hyväksynnän.
Veikkaan, että kyllä Finski osansa laskusta hoitaa hyväntekeväisyytenä, mutta ihan suoraan ei voida todeta, että koneet lentävät ilmaiseksi.
Ett silleen!!!!!!!!!
 

Apina

Well-known member
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
99
Runar ja Kyllikki sanoi:
Korjaa jos olen väärässä, mutta Nokia ei itse tuota tietoa levitä vaan SPR. Ja tuo on vain Nokia Finlandin summa. En pitäisi ollenkaan mahdottomana että esim. jenkkilän Nokia olisi lahjoittanut myös jotain.

Muutenkin mun mielestä tuollainen asenne "häpeälliset 300 000 €" on aika perseestä. Joka euroa siellä tarvitaan, eikä yhtään lahjoitusta tule väheksyä. Jos jollain ei ole varaa tai jostain muusta syystä ei halua lahjoittaa kuin euron, se on aivan yhtä hyvä asia kuin se, että joku toinen lahjoittaa 100 euroa.

Ei näillä lahjoituksilla haeta imagoa vaan halutaan auttaa, ja siksi minkään avustussumman arvostelu on todella epäasiallista.
Minulla on se kuva, että yritykset ei näillä lahjoituksilla mitään muuta haekaan kuin imagoa. Koko joulun tv:ssäkin kulki sellainen banneri missä yritykset kertoivat (tai antoivat kertoa ihan miten vaan) oman avustussummansa . Ja jos Nokia todella olis halunnut auttaa, kun rahaa ei kerran löydy, niin olis lähettänyt firman jetin hakemaan loukkaantuneita niinkuin Ericsonni teki. Sellaiseen koneeseen saa paremmin baarit kuin reittikoneeseen.

Pfizer muuten lahjoitti 25 miljoonaa rahaa plus saman määrän lääkkeitä, mutta amerikassa onkin vähän eri kulttuuri auttamisen suhteen.
 

Hanu

Ulkomaan epeli
Liittynyt
6.9.2001
Viestit
68
Sijainti
Neu Wulmstorf
Apina sanoi:
Minulla on se kuva, että yritykset ei näillä lahjoituksilla mitään muuta haekaan kuin imagoa. Koko joulun tv:ssäkin kulki sellainen banneri missä yritykset kertoivat (tai antoivat kertoa ihan miten vaan) oman avustussummansa . Ja jos Nokia todella olis halunnut auttaa, kun rahaa ei kerran löydy, niin olis lähettänyt firman jetin hakemaan loukkaantuneita niinkuin Ericsonni teki. Sellaiseen koneeseen saa paremmin baarit kuin reittikoneeseen.

Pfizer muuten lahjoitti 25 miljoonaa rahaa plus saman määrän lääkkeitä, mutta amerikassa onkin vähän eri kulttuuri auttamisen suhteen.
Niin, Pfizer.Mahtaako olla kyseessä sama henkilö:
Lähde iltasanomissa Krp julkaisema lista.

KRP:lle kadonneeksi ilmoitetutHenkilötiedot tarkastettu

Eckstein Christofer 18 Kauniainen

Eckstein Timo 47 Kauniainen

Eckstein Harriet 42 Kauniainen

Lähde Google:
»Yritys- ja yhteystiedot
Yhteystiedot




Pääkonttori:
Pfizer Oy
Tietokuja 4
Toimitusjohtaja Harriet Eckstein

Yksi draama liian monien muiden joukossa.

Muuten veikkaan etteivät nuo lahjoitukset (toivottavasti ) ole lopullisia vaan ensihätään tehtyjä.Monessa yhtiössä varmaan resursseja löytyy lisääkin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Apina sanoi:


Pfizer muuten lahjoitti 25 miljoonaa rahaa plus saman määrän lääkkeitä, mutta amerikassa onkin vähän eri kulttuuri auttamisen suhteen.
Niin on. Pfizer on heti mainostanut tuota rahamäärää omalla sivullaan, toisin kuin Nokia:
Pfizer to Provide $10 million in Funds to Relief Organizations; Company to Also Donate an Estimated $25 Million Worth of Medicines and Healthcare Products
Ja _rahaa_ he siis lahjoittivat omien weppisivujensa mukaan 10 miljoonaa taalaa, eivät 25. Tuon ylläolevan tekstin lisäksi Pfizerillä on lahjoitussivulla ihan suoranaista tuotemerkkimainontaa kun kerrotaan mitä lääkkeitä on lahjoitettu.

Nokia sen sen sijaan kuittaa sen niin, että ilmoittaa summia mainitsematta lahjoittaneensa sekä rahaa, että tukea sen alueen operaattoriasiakkaille sekä kertoo linkit, joiden kautta itsekukin voi lahjoittaa rahaa.
 

Apina

Well-known member
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
99
Pfizer $35m ($10m cash; $25m drugs)
Coca-Cola $10m
Bristol-Myers Squibb $5m ($1m cash; $4m drugs)
Exxon Mobil $5m
Citigroup $3m
Johnson & Johnson $2m + drugs
Abbott Laboratories $2m + drugs
Tetra Laval Group $1.5m (including provision of liquid foods)
Nike $1m
American Express $1m
General Electric $1m
First Data Corp. $1m
Vodafone GBP 1m
Qantas AUD $1m + flights
ING $1m
Boeing $5m
Fonterra Milk powder and infant formula throughout the region


Nokia omien laskujeni mukaan muutam satatuhatta. Reilumpaa olis kertoa summa niin ei tarvitsi arvuutella Nokian omantunnon suurutta.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Apina sanoi:
Nokia omien laskujeni mukaan muutam satatuhatta. Reilumpaa olis kertoa summa niin ei tarvitsi arvuutella Nokian omantunnon suurutta.
Miks ihmeessä? Lahjoitettu summahan tällaisessa ei ole ollenkaan se pääasia, niinkuin jenkkityylin lahjoittajat haluavat asian olevan.

Kyse ei ole mistään omastatunnosta tai kilpailusta sen suhteen kuka lahjoittaa eniten tms. vaan ihmisten auttamisesta.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Apina sanoi:



Nokia omien laskujeni mukaan muutam satatuhatta. Reilumpaa olis kertoa summa niin ei tarvitsi arvuutella Nokian omantunnon suurutta.
Paljonko itse lahjoitit? Ois reilua kertoa, ettei tarvitsisi arvuutella sinun omantunnon suuruuttasi.
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Hieman turhaa tällaisten yksittäisten yritysavustuksien listaaminen. Jokainen avustus on tärkeä oli se tehty julkisuudessa tai hiljaisuudessa, pyyteettömästi tai vähemmän.

Monet yritykset ovat tehneet joululahjoituksia ennen tätä Aasian avustusvetoomusta, osa saattaa olla avustusjärjestöjen yritysjäseniä. Isoilla firmoilla on varaa näyttäviin kertasuorituksiin, lähikauppias lähettää kodittomille keittiötarvikkeita ..

Pääasia, että yritykset reagoivat ja kannustavat toisiaan toimimaan. Hätä on kuitenkin yhteinen.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Aivan. Pääasia että autetaan. Minua tällä hetkellä häiritsee, kun nyt hurskastellaan ilotulitteilla. Jos joku minulle asiasta sanoo, ilmoitan että olen oman lahjoitukseni jo tehnyt ja mahdollisesti myöhemmin annan vielä lisää. Näyttääpä valittajalla olevan hyvät vaatteet päällä. Miksi et ole niitä lähettänyt ;)

Ai että pistää taas vihaksi kaikenlainen moralisointi ja hurskastelu:mad_old: :mad_old: :mad_old:
 

Apina

Well-known member
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
99
Ehkä olisi parempi rikkaiden G-kasi maiden hoitaa apu valtion pakkoverotuksen kautta kun tuntuu olevan niin herkkä ja tunteta herättävä juttu.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Apina on vähän apina... En itse mitään hurjaa summaa lahjoittanut, mutta lahjoitin kuitenkin. Tärkeintä on itse auttaminen ei se rahan suuri määrä.
 

Apina

Well-known member
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
99
Ateenx vaan mutta millä logiikalla se 'itse auttaminen' mitään auttaa jos rahaa ei kerry kans? Jollain apinoiden logiikalla ehkä mutta ei mun logiikalla ainakaan.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Apina sanoi:
Ateenx vaan mutta millä logiikalla se 'itse auttaminen' mitään auttaa jos rahaa ei kerry kans? Jollain apinoiden logiikalla ehkä mutta ei mun logiikalla ainakaan.
Tuon logiikan mukaan käytännössä kenenkään yksityisen ei kannata antaa mitään. Itse uskon, että jokainen euro tulee tarpeeseen ja elän vielä lapsellisessa uskossa että toiminta on tehokasta.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Apina sanoi:
Ateenx vaan mutta millä logiikalla se 'itse auttaminen' mitään auttaa jos rahaa ei kerry kans? Jollain apinoiden logiikalla ehkä mutta ei mun logiikalla ainakaan.
Kyllä sitä Suomestakin on jo pelkästään SPR:n kauttakin jo kertynyt miljoonia euroja. Jos jokainen suomalainen laittaisi vaikkapa vain 2 euroa, se olisi yli 10 miljoonaa. Siten se itse auttaminen on tärkeämpää kuin summa sinänsä.

Et vastannut: Paljonko itse laitoit? Olithan aiemmin sitä mieltä, että tuollaiset asiat tulisi reiluuden nimissä kertoa.
 

Apina

Well-known member
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
99
Toki toki se on tärkeää kaikkien lähteä mukaan mutta ajatteles jos jokainen sikarikas laittais 200000 niinkuin joku suomessa laittoi (tai rahojen päällä löhöävät suuryritykset)vaikka suomessa ei edes ole rikkaita. Täähän on väärä tapa ajtella rikkaassa lännessä kun ajtellaan etä rikkaat on ansainnut kaikki rikkautensa työllä siinä kun köyhtäkin eikä niiden tarvi sen enempää laittaa kun muutkaan

En ole vielä laittanut kun tyhmänä olen alkanut miettiä meneekö raha spr:lle heti, vai vasta sitten kun maksan puhelinlaskuni? Itseasiassa oon nyt ekaa kertaa tässä koneella ja ajattelin että nyt laitan. Summaa en kerro
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Apina sanoi:
Toki toki se on tärkeää kaikkien lähteä mukaan mutta ajatteles jos jokainen sikarikas laittais 200000 niinkuin joku suomessa laittoi (tai rahojen päällä löhöävät suuryritykset)vaikka suomessa ei edes ole rikkaita. Täähän on väärä tapa ajtella rikkaassa lännessä kun ajtellaan etä rikkaat on ansainnut kaikki rikkautensa työllä siinä kun köyhtäkin eikä niiden tarvi sen enempää laittaa kun muutkaan

En ole vielä laittanut kun tyhmänä olen alkanut miettiä meneekö raha spr:lle heti, vai vasta sitten kun maksan puhelinlaskuni? Itseasiassa oon nyt ekaa kertaa tässä koneella ja ajattelin että nyt laitan. Summaa en kerro
Tilille maksaminen onnistuu myös, jolloin rahat menevät perille nopeasti. (käytännössä heti jos on sama pankki)
 
Ylös