Minardin budjetti vuonna 2004 on 30 milj.eur

f1-katsoja

Well-known member
Liittynyt
23.3.2002
Viestit
382
Tuosta 30 millistä menee puolet, 10-15 milliä, Fordin moottoreihin.

Siis Minardi en pystyisi palkkaamaan Shumin vasenta jalkaa!!!

On F-ykkösissä aika suuri ero yläkerran ja alakerran väeillä.

Minardi kisaa talleja vastaan joiden budjetti on 20 kertainen?!?!?!!? verrattuna Minardin budjettiin!!!
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sen siitä kapitalismista saa. Kuitenkin pitää muistaa, että vaikka Minardin budjetti on noin pieni, niin silti eivät montaa kierrosta kilpailuissa jää jälkeen kärkitalleista, mikä on minusta hyvin.
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Kyllähän Minardi aika hyvää työtä tekee surkean pienestä budjetista huolimatta, siis surkean pieni muihin verrattuna :D eipä tuo nyt kumminkaan aivan pikkuraha ole. Niin ja jos puolet menee moottoreihin, niin eipä paljoa jää muualle haaskata.

Paljonkos se budjetti Minardilla oli 2003?
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Onkohan siitä Arrowsin kaksi vuotta vanhasta rungosta enää haastajaksi? Sitähän ne meinaa ensi vuonna käyttää.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Joo kyllä panee miettimään että mitä järkeä koko hommassa on jos kitubudjetilla oleva Minardi ei jää kärkitalleille enempää kuin nyt 1-2 sekkaa per kiekka. Sitten vielä kaiken maailman ronit yrittää entisestään hankaloittaa pikkutallien taivalta.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
MaranelloRed:
Joo kyllä panee miettimään että mitä järkeä koko hommassa on jos kitubudjetilla oleva Minardi ei jää kärkitalleille enempää kuin nyt 1-2 sekkaa per kiekka. Sitten vielä kaiken maailman ronit yrittää entisestään hankaloittaa pikkutallien taivalta.
Ehkä kuule niistä huipputallien budjeteissa painaa nimikuskien helvetin suuret palkat!

Ja tietysti muukin henkilökunta on hyvin palkattua. Isot tallit pitävät yllä myös miljoonia nielevää pr-koneistoa, jolla miellytetään vieraita ja sponsoreita.

Ronia on turha syyttää Minardin ongelmista! Ei sieltä Ferrarin suunnaltakaan ole kyyneleitä vuodatettu!

Minardi joko kaatuu tai selviää! Turha sitä on keinotekoisesti ylläpitää!

<small>[ 16-12-2003, 13:34: Message edited by: patriot ]</small>
 

Felix1

Well-known member
Liittynyt
10.8.2000
Viestit
514
Minardi ei jää kärkitalleille enempää kuin nyt 1-2 sekkaa per kiekka

Taisit vetäistä pikkaisen kotiinpäin? 2-4 sekuntia on ehkä totuudenmukaisempi ero ja se on paljon tässä lajissa.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
patriot:

Ronia on turha syyttää Minardin ongelmista! Ei sieltä Ferrarin suunnaltakaan ole kyyneleitä vuodatettu!

Minardi joko kaatuu tai selviää! Turha sitä on keinotekoisesti ylläpitää!
Kerrankin voin yhtyä patriotin mielipiteeseen!

Tallit ovat voittoa tavoittelevia yrityksiä muiden joukossa ja mikäli minardi ei pysy kilpailussa mukana niin ei voi mitään.

On tietty lajin kannalta parempi jos pysyy ja siksihän sitä jo nyt tuetaan ja pyritään vaikeuttamaan isompien tallien elämää testaukielloilla ja sääntömuutoksilla, mutta sympatiaa minardia kohtaan on turha tuntea, etenkin kun nykyinen minardi ei ole se "pieni symptaattinen talli" jona monet sen edelleen haluavat nähdä.

pvm tai muut voisi kertoa tarinoita tallipäälliköistä jotka myivät omaisuuttaan ja milloin mitäkin pitääkseen tallin hengissä, mutta ne ajat ovat menneet ja nykyään kyse on pelkästä bisneksestä.

Se ettei minardi jää kärjelle kuin 3-5 sek(tosin maranellored on ilmeisesti seurannut eri kisoja) johtuu siitä että ne viimeiset kymmenykset ovat aina vaikeimpia ja kaikkein kalleimpia. Lajissa kuin lajissa.
 

f1-katsoja

Well-known member
Liittynyt
23.3.2002
Viestit
382
Niin MaranelloRed...ei ole Ferrarikaan kovin ole omaa miittoransa ollut tarjoamassa apuaan mihinkään suuntaan. Aivan samaan tyyliin kuin muutkin moottorintoimittajat niin Ferrari pyytää hunajaa moottoreistaan ja samalla soitoo moottorin ostajat orjikseen!
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Minardin tilanne on kyllä ongelmallinen. Vaikka talli on kuinka sympaattinen, se ei riitä sponsorien hankinnassa. Kyllä tulosta pitäisi ruveta syntymään mieluummin nopeammin kuin hitaammin. Pikkutalliksi Minardin taival on häkellyttävän pitkä. Ei näin pienillä resursseilla(suhteeessa) ole lähes 20 vuotta ykkösiä kierretty koskaan aikaisemminkaan. Luulen että Minardin taru loppuu kohta. On ykkösistä isompia ja legendaarisempiakin tiimejä tippunut todella nopeasti ja katkerasti.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
patriot:
Onkohan siitä Arrowsin kaksi vuotta vanhasta rungosta enää haastajaksi? Sitähän ne meinaa ensi vuonna käyttää.
Onkos tää nyt sitten fakta? Tuossa aiemminhan kertoivat Stoddartin ja tekniikkapuolen pomojen riitaantuneen aiheesta. Oman rungon suunnittelukin oli jo kai aloitettu. Entä miksiköhän Vallelungassa testattiin viime kauden autolla, eikä Arrowsilla, jos testejen tarkoituksena oli (kuten talli ilmoitti) kerätä dataa ensi kauden autoa varten.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Täytyy kyllä todeta, että vaikka saankin foorumilaisten vihat päälleni tällä, niin Minardin katoaminen sarjasta ei harmittaisi minua yhtään missään muussa mielessä kuin autojen vähenemisenä.
Vaikka Minardi onkin kituuttanut mukana kiitettävän pitkään, niin ei siinä tallissa hirveästi mitään sympaattista ole. Ainut positiivinen asia on, ettei se ole brittiläinen (vaikka taitaa siellä Tyrrellin vanhalla tehtaallakin jotain toimintoja olla). Arrowskin oli silmissäni paljon kunnioitettavampi talli. Heillä sentään oli autoissa toisinaan pienestä budjetista huolimatta rohkeitakin kokeiluja, ja muutenkin homma näytti varsin tyylikkäältä (viimeisen kauden pelleilyä lukuunottamatta).
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed:
Joo kyllä panee miettimään että mitä järkeä koko hommassa on jos kitubudjetilla oleva Minardi ei jää kärkitalleille enempää kuin nyt 1-2 sekkaa per kiekka. Sitten vielä kaiken maailman ronit yrittää entisestään hankaloittaa pikkutallien taivalta.
1-2 sek? mn mielestä ne jäi 3 kärkitallille aikaajoissa jatkuvasti 3.5-5sek/kierr... muistaakseni pari vuotta sitten McLarenilta todettiin heidän kakspaikkasen kilpurin ajavan nopeempia kierroksia kuin minardin wink
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ristiriitaiset on itselläkin fiilikset Minardia kohtaan. Kiva tiimihän se on, mutta tosiasia on että tiukkaa kilvanajoa ei ole luvassa niin kauan kuin meininki on tuo mikä se nyt on. Tietyllä tapaa Minardi on muuttunu siitä lähtien kun Stoddart siirtyi omistajaksi. En nyt sano, että kaveri olisi varsinaisesti pilannut tiimiä. Se on vain erilainen talli kuin Giancarlo Minardin aikaan. Jotenkin nyt on sellainen fiilis, että mukana pyöritään ihan vaan vittuillakseen. Minardi kuitenkin pyrki ihan oikeasti rakentamaan kilpailukykyistä tiimiä joka kerta. Joskus se jopa onnistuikin siinä.

Täytyy sanoa, että ymmärrys sitä kohtaan että Minarilla olisi joku oikeus paikkaan ykkösissä on nollissa. Kyllä ne resurssit pitää itse kehittää jostain. Minardilla olisi ehkä 10 vuotta sitten ollut mahdollisudet nousta Jordanin tai Sauberin tasolle tiiminä, mutta valitettavasti muutamna vuoden jatkunut hyvä kehitys katosi kauden 94 jälkeen.
 

f1-katsoja

Well-known member
Liittynyt
23.3.2002
Viestit
382
Mitä muuten -94 jälkeen tapahtui? Silloinko P.Stoddard astui remmiin???
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ei se vielä silloin tullu, eikös Paul tullut omistajaksi ennen kautta 2001?

Mitä kauden 1994 jälkeen tapahtui on vaikea sanoa. Kaudella 94 Minardin käyttämä Cosworthin kone oli vielä suht kilpailukykyinen, mutta se jäi auttamattomasti 95 kun moottorisääntö muuttui. Muistaakseni se ED kone oli vaan pienennetty versio HB-koneesta ja sillä ei oikein tehnyt mitään. Varsinkin kun Hart, Yamaha, Mugen jne. tekivät aktiivista kehitystyötä kolmelitraisen koneen kanssa. Auto sinänsä oli 95 aivan mainio, hitaammilla radoilla oltiin aika-ajoissa lähempänä 10. sijaa kuin 20. sijaa.

94 tuli vielä useita pistesijoja, mutta 95 Minardi taisi saada vain yhden pistesijan tililleen(Lamy Australia) Ei Minardi enää tuon jälkeenkään ajaanut sarjassa kilpailukykyisellä moottorilla, että se kai siinä oli se suurin syy, miksi nyt ollaan tuolla.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Ongelma on kyllä hitaaseen, ikuiseen häviäjä-autoon löytää kunnon sponsoriakaan.
Eilen näin kaupan ikkunassa Trustin tietokone mainoksen ja ajattelin, että en ihan heti sen merkkisiä osia haluaisi ostaa.

Mitään kokemusta Trustista ei minulla ole, mutta ei mainonta Minardin kyljessä ole luotettavuuden tunnetta herättänyt. Jotenkin tietokone firman imagoon ei perässähiihtäjän maine sovi. Toki Trust varmasti on menestynyt, jos pää-sponsorin paikkaan on varaa.

Parastahan olisi löytää sponsoriksi firma, jolla on rahaa ja jonka maine ei hitaudesta kärsisi. Luulisin että esim Coca-Cola voisi olla tälläinen. Yhtiön brandiä ei saa huonoksi yrittämälläkään, mutta näkyvyys tekee aina terää.

Harmillista, ettei juomat Seven-uppia (Pepsin tuote?) lukuun ottamatta ole F1-markkinoille lähteneet.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Olihan Arrowsilla taannoin sponssina joku virvoitusjuoma, joka tosin oli Härmässä suhteellisen tuntematon.
Mulle kyllä ei merkitse, mitä tiimiä joku merkki sponsoroi. Ehkä oikeastaan päinvastoin kuin Jusbiksella, mä saatan esim. Ferrarin sponsseihin suhtautua enemmän varauksella kuin Minardin tai Jordanin tai Fortin. Itseasiassa Fortin kyljestähän mä nappasin aikanaan Parmalatin, jonka tuotteita olen käyttänyt enemmän tai vähemmän säännöllisesti.
 

-ha-

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
1319
Sijainti
tornio -> jyväskylä
pmv:n kanssa samaa mieltä: sympatiat ovat rapisseet Stoddardin kitinä- ja itkulinjan myötä. Eivätkä tulokset ole todellakaan lähteneet minkäänlaiseen nousuun uuden omistajan myötä. Hämmästyttävän moni joko ykkösissä tai muissa kovan luokan ratasarjoissa myöhemmin menestynyt kuljettaja on tullut alunperin tutuksi Minardin ratissa - tätä perinnettä Paul Stoddardinkin voi kai sanoa jatkaneen päästämällä Mark Webberin vihdoin kuninkuusluokkaan. Webberhän oli vuosikaudet jonkinlainen ikuinen lupaus.
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
MaranelloRed:
Sitten vielä kaiken maailman ronit yrittää entisestään hankaloittaa pikkutallien taivalta.
Mikä oikeus Minardilla oli Prostin tv-tuloihin, eihän Prost-talliakaan avitettu edellisenä vuonna.

Jos pienillä talleilla on vaikeaa, päätökset toimista pitäisi tehdä kokouksissa. Siellä sovitaan mitä annetaan, mistä annetaan, miten paljon, milloin ja mistä syystä. Sillä turvataan toisten pienten tallien asema jos ja kun jonain vuonna rahat käyvät tiukille eikä tule muiden tallien konkursseja. Pienten tallien tilanne on yksi osa suurta kokonaisuutta. On turha odottaa että yksi epämääräinen ehdotus toiselle tallille kuuluneista rahoista ratkaisisi suurten ja pienten tallien eroa. Ratkaisujen pitää olla kaikille tasapuolisia.

Stoddard oli itse se joka esitti vaatimuksen jostain mikä ei ollut alunperin edes omaa, silloin pidetään naama peruslukemilla jos vaatimuksiin ei suostuta eikä todellakaan ryhdytä räyhäämään. Räyhäämisen sijaan olisi kannattanut kutsua poppoo koolle ja pitää pienet tallit-symposium. Nyt Stoddard pilasi pelleilyllään viimeisetkin sympatiat mitä Minardia kohtaan oli. Koko toimintaa leimaa amatöörimäisyys yuck
 
Ylös