En kelvannut Fan Clubiin Onhan siitä jotain hyötyä ettei kuulu "selänpesurinkiin":frank:Runar Fan Club:
Eiköhän perusteta. Kaikilla meillä on jatkuvasti tarvetta keskustella Runarista. (tai jostain muusta).
En kelvannut Fan Clubiin Onhan siitä jotain hyötyä ettei kuulu "selänpesurinkiin":frank:Runar Fan Club:
Eiköhän perusteta. Kaikilla meillä on jatkuvasti tarvetta keskustella Runarista. (tai jostain muusta).
Runar tapasi mm. Tosen ja Jussin. Minä puhuin hänen kanssaan monia pitkiä puheluita, joiden perusteella arvostan häntä selvästi enemmän kuin pelkästään forumin perusteella.Viitannet Runskin soitelleen/olleen yhteydessä oikeasti joihinkin foorumisteihin? (= selänpesurinkiläiset? ) Juu, en mä sitä väitä etteikö noin voisi olla. Itse hahmoa sen enempi henkilökohtaisesti tuntematta mulle nyt vaan tuli näiden nettikirjoittelujen välityksellä tuollainen kuva. En kaikkia juttuja ottanut todesta. Voin olla auttamattomasti väärässä ennakkoluuloineni, mutta se on mun häpeä. Tietyllä varauksella suhtaudun vähän kaikkeen intter netissä nimimerkillä kirjoitettuun.
No en mäkään ihan kaikkea usko(nut). Mutta mitä siitä.Viitannet Runskin soitelleen/olleen yhteydessä oikeasti joihinkin foorumisteihin? (= selänpesurinkiläiset? ) Juu, en mä sitä väitä etteikö noin voisi olla. Itse hahmoa sen enempi henkilökohtaisesti tuntematta mulle nyt vaan tuli näiden nettikirjoittelujen välityksellä tuollainen kuva. En kaikkia juttuja ottanut todesta. Voin olla auttamattomasti väärässä ennakkoluuloineni, mutta se on mun häpeä. Tietyllä varauksella suhtaudun vähän kaikkeen intter netissä nimimerkillä kirjoitettuun.
Juuri näin.No en mäkään ihan kaikkea usko(nut). Mutta mitä siitä.
Se, että täällä oli tai on Ruunarin, Moen, Dompan,Jaskan Mehen, Knoukkarin, burbin, Kouvon, laran tai esmes Pietarin tai kaltaisia persoonallisia tyyppejä (monia jäi mainitsematta) on rikkaus. Sitten on iso joukko niitä, joita ei edes kunnolla muista, kun ovat niin toisensa kaltaisia jeesjees tai vaihtoehtoisesti no-no tyyppejä (=aina jotain negatiivista).
Aika naulan kantaan osuit!:ahem:No en mäkään ihan kaikkea usko(nut). Mutta mitä siitä.
Se, että täällä oli tai on Ruunarin, Moen, Dompan,Jaskan Mehen, Knoukkarin, burbin, Kouvon, laran tai esmes Pietarin tai kaltaisia persoonallisia tyyppejä (monia jäi mainitsematta) on rikkaus. Sitten on iso joukko niitä, joita ei edes kunnolla muista, kun ovat niin toisensa kaltaisia jeesjees tai vaihtoehtoisesti no-no tyyppejä (=aina jotain negatiivista).
Juu, persoonia pitää ehdottomasti olla, ei siinä mitään. Persoonat onkin varmaan yksi syy, että Vapaan puolella on alkanut alunperin pyörimään (varsinkin Yrjölän ynnä muiden huumori, joka on muuten ehkä harmittavasti hieman vähentynyt täällä? ). Mä kuulun ehkä itse tollaseen tylsimysjoukkoon, ja siksi vaan jotenkin alkaa näissä keskusteluissa aina tökkimään jos joku persoona on liiaksi esillä. Keskusteluita/jarnojakaan ei jaksa, jos se menee enimmäkseen semmoiseksi piilokettuiluksi, jossa ainoastaan yritetään "voittaa" vastapuoli ilman, että huomioidaan vaikkapa niitä toisen hyviä pointteja laisinkaan. Ainakaan mä en tota jaksa, mutta voihan se toisille olla ton jarnaamisen hienouskin. Mulle ideaalikeskustelu (niin netissä kuin oikeassakin elämässä) on semmosta että puolin ja toisin osataan antaa arvoa toisen näkemyksille, ja ehkä jopa jotain niistä opitaan. Jos keskustelijat vaan kaivautuu asemiinsa ja keskustelu menee semmoseksi oman mielipiteen inttämiseksi, niin ei se taida juurikaan avartaa kummankaan osapuolen näkemyksiä. Silloin yleensä tuleekin otettua ihan luonnostaan etäisyyttä näihin jutskiin.No en mäkään ihan kaikkea usko(nut). Mutta mitä siitä.
Ihan hyvin kirjoitit/sanoit. Ja välillä pitääkin vähän avautua (oli sitten tehty kiihkottomasti, niinkuin sinä nyt tai isommalla kalabaliikilla niinkuin jotkut joskus ) Muuten on vaikea ymmärtää miksi joku suhtautuu miten suhtautuu. Esimerkiksi johonkin asiaan tai johonkin toiseen voorumilaiseen tms.Juu, persoonia pitää ehdottomasti olla, ei siinä mitään. Persoonat onkin varmaan yksi syy, että Vapaan puolella on alkanut alunperin pyörimään (varsinkin Yrjölän ynnä muiden huumori, joka on muuten ehkä harmittavasti hieman vähentynyt täällä? ). Mä kuulun ehkä itse tollaseen tylsimysjoukkoon, ja siksi vaan jotenkin alkaa näissä keskusteluissa aina tökkimään jos joku persoona on liiaksi esillä. Keskusteluita/jarnojakaan ei jaksa, jos se menee enimmäkseen semmoiseksi piilokettuiluksi, jossa ainoastaan yritetään "voittaa" vastapuoli ilman, että huomioidaan vaikkapa niitä toisen hyviä pointteja laisinkaan. Ainakaan mä en tota jaksa, mutta voihan se toisille olla ton jarnaamisen hienouskin. Mulle ideaalikeskustelu (niin netissä kuin oikeassakin elämässä) on semmosta että puolin ja toisin osataan antaa arvoa toisen näkemyksille, ja ehkä jopa jotain niistä opitaan. Jos keskustelijat vaan kaivautuu asemiinsa ja keskustelu menee semmoseksi oman mielipiteen inttämiseksi, niin ei se taida juurikaan avartaa kummankaan osapuolen näkemyksiä. Silloin yleensä tuleekin otettua ihan luonnostaan etäisyyttä näihin jutskiin.
Osin sama ehkä sama pätee tonne Yleisen keskustelunkin puolelle. Ne samat tietyt aktiivihahmot kun siellä pyörii, niin se keskustelukin ehkä siksi menee välillä aika kärkkääksi välillä, siis ainakin näin ulkopuolisen silmin. Keskustelijat itse ovat varmaankin eri mieltä. Tuosta syystä on monesti jäänyt osallistumatta keskusteluihin, vaikka aiheen puolesta olisikin ehkä kiinnostanut. Enimmäkseen tulee lueskeltua. Jos sinne joskus uskaltaakin jotain omaa mielipidettä heittää väliin, niin se usein hukkuu sinne jarnan sekaan.
Puuh... mitähän mä yritin sanoa.
Itse kyllä sanoisin, että Runski oli just se kaikkein paras(/pahin) esimerkki hahmosta, jolle jarnan voittaminen on se tärkein asia jarnassa. Hänellä voittamisen hinku tuntui menevän jo jossain määrin pakkomielteen puolelle. Runski kyllä argumentoi hyvin ja huolellisesti mielipiteitään, mutta vaikka hän itsekin monesti toisteli, että jarnaaminen ei ole kilpailua vaan mielipiteiden vaihtoa ja näkökulmien avartamisesta, hänen käyttäytymisestään pystyi näkemään aivan jotain muuta.Hyvä jarna on sellainen missä todellakin perusteellisesti vaihdetaan mielipiteitä (=Omasta mielestäni Ruunar oli yleensä hyvä tässä) ja vähemmän mennään henkilökohtaisuuksiin yms. "Voittamista" en itsekään pidä tärkeänä.
Siviilissähän tollasia tyyppejä sanotaan sosiopaateiksi. Narsistinkin oireenkuvaus tossa on luettavissa.Itse kyllä sanoisin, että Runski oli just se kaikkein paras(/pahin) esimerkki hahmosta, jolle jarnan voittaminen on se tärkein asia jarnassa. Hänellä voittamisen hinku tuntui menevän jo jossain määrin pakkomielteen puolelle. Runski kyllä argumentoi hyvin ja huolellisesti mielipiteitään, mutta vaikka hän itsekin monesti toisteli, että jarnaaminen ei ole kilpailua vaan mielipiteiden vaihtoa ja näkökulmien avartamisesta, hänen käyttäytymisestään pystyi näkemään aivan jotain muuta.
Kuten hyvä ystäväni Stig Helmer aikoinaan totesi:
31.5.04 [23:51:20] <Stig> ts. mielestäni Runar on taiteilijaluonne, joka ei koskaan voi myöntää olevansa väärässä!!!!
Runskille kaikki kunnia oivallisista jarnoista ja täytyy kyllä myöntää, että itse olen ottanut paljon vaikutteita Runskin väittelytekniikoista, joiden yleinen tavoite tuntui olevan ärsyttää vastajarnaajaa. Yhtenä suurimmista suosikeistani "en minä mitään väittänyt mitään, minä vain kysyin". Hänellä oli mestarillinen taito käyttää väitteidensä tukena argumentaatiovirheitä, joista osa oli kaiketi tahattomia, mutta osa takuuvarmasti harkittuja. Ei haittaa, vaikka väitteen logiikka pohjimmiltaan kusee, jos siitä ei vain jää kiinni.
Eräälle Runskin tekniikalle olen oikeasti kateellinen, enkä ole sitä juurikaan kyennyt toistamaan. Eräs sovellus siitä menee näin: Kerrotaan ensin jokin omakohtainen tapahtuma, jossa itse on näennäisesti mulkvistin roolissa. Tähän hahmo A tulee huutamaan, että olitpas mulkku kun niin teit. Tämän jälkeen paljastetaan tarinasta jotain, joka kääntääkin asetelman nurinpäin ja itse onkin jutun hyvä jätkä eikä suinkaan mulkvisti. Lopputulos: Hahmo A on mennyt vipuun ja nöyryyttänyt itseään.
Äskeistä on vaikea selittää, se täytyy itse kokea. Vaikka tekniikan tiesi ja luki Runskin kommentteja se mielessä, että miten tähän saa lisättyä päälaelleen kääntävän twistin, silti se pääsi monesti yllättämään. Puhdasta neroutta.
Tässä olen nyt kommentoinut ainoastaan Runskin nettipersoonaa, en ota mitenkään kantaa henkilöön nimimerkin takana, sillä en häntä tunne. En näe mitään estettä sille, etteikö hän olisi livenä ihan hyvä tyyppi. Lopetan tämän fanipoika-arvioni ystäväni Stig Helmerin sanoihin:
22.11.04 03:06:43 <Stig> Vaikuttaako tuo Runar sinusta joskus edes "vähän" vituttavalta tyypiltä?
Jedin paluussa Obi-Wan Kenobin haamu sanoo Luke Skywalkerille, että Vader on "enemmän kone kuin ihminen" sekä "kieroutunut ja paha". Nämä sanat kuvaavat hyvin Vaderin luonnetta. Vader oli myös hyvin temperamenttinen, ja pelätty siitä, että hän saattoi raivostuessaan kuristaa hengiltä keisarillisessa avaruuslaivastossa palvelleita upseereja täysin mitättömistä syistä.
Luke Skywalker kuitenkin uskoi, että Vaderissa olisi vielä jäljellä hyvyyttä Anakin Skywalkerista. Kuolemaisillaan oleva Vader tunnusti poikansa olleen oikeassa.
Nyt tuli sellainen olo, että pitäisi loukkaantua joko Darth Vaderin tai Runarin puolesta. En vain ole ihan varma kumman.Mulle tulee mieleen lähinnä Darth Vader
Tätä tuli kieltämättä luettua hymy huulessa . Nerokkaan tuntuinen jarnaustekniikka, jolla saa jallitettua toisen ja saatettua hänet huonoon valoon. Nerokas jätkä tuo Ruunari ja olisi ollut hauskaa kokea tuon tekniikan "pirullisuus" :alppu:Eräälle Runskin tekniikalle olen oikeasti kateellinen, enkä ole sitä juurikaan kyennyt toistamaan. Eräs sovellus siitä menee näin: Kerrotaan ensin jokin omakohtainen tapahtuma, jossa itse on näennäisesti mulkvistin roolissa. Tähän hahmo A tulee huutamaan, että olitpas mulkku kun niin teit. Tämän jälkeen paljastetaan tarinasta jotain, joka kääntääkin asetelman nurinpäin ja itse onkin jutun hyvä jätkä eikä suinkaan mulkvisti. Lopputulos: Hahmo A on mennyt vipuun ja nöyryyttänyt itseään.
Hyvä, kipakka jarna silloin tällöin ei toki tekisi pahaa. Minulla vain tosiaan on sellainen muistikuva että Runar tapasi kääntää jarnat sivuraiteille, niin että päädyttiin kränäämään jostain vain etäisesti asiaan liittyvästä. Sitä pidin äärimmäisen turhauttavana.Melissan mielipide kiinnostaisi. Onko missään vaiheessa tuntunut siltä, että olisipa kiva väitellä taas Ruunarin kanssa jostain asiasta eli että jotakin puuttuisi. Katselin muuten teidän vanhoja väittelyitä aiemmin päivällä. Olihan siellä ihan asiaakin...siis kiihkotonta keskustelua ilman henkilökohtaisuuksiin menemisiä.
Mä olen just tommonen. :nope::nope::nope:no-no tyyppejä (=aina jotain negatiivista).
Kiitos. :thumbup:No en mäkään ihan kaikkea usko(nut). Mutta mitä siitä.
Näköjään aivan kuten linkittämässäsi esimerkissä. Näköjään moista tahallista riidanhakuisuutta epäiltiin jo tuolloin. Lisätään vielä tapa laittaa sanoja/mielipiteitä toisen suuhun ja 'tietäminen' paremmin mitä joku toinen tarkoittaa kirjoittamallaan kuin kirjoittaja itse.Eräälle Runskin tekniikalle olen oikeasti kateellinen, enkä ole sitä juurikaan kyennyt toistamaan. Eräs sovellus siitä menee näin: Kerrotaan ensin jokin omakohtainen tapahtuma, jossa itse on näennäisesti mulkvistin roolissa. Tähän hahmo A tulee huutamaan, että olitpas mulkku kun niin teit. Tämän jälkeen paljastetaan tarinasta jotain, joka kääntääkin asetelman nurinpäin ja itse onkin jutun hyvä jätkä eikä suinkaan mulkvisti. Lopputulos: Hahmo A on mennyt vipuun ja nöyryyttänyt itseään.
Äskeistä on vaikea selittää, se täytyy itse kokea. Vaikka tekniikan tiesi ja luki Runskin kommentteja se mielessä, että miten tähän saa lisättyä päälaelleen kääntävän twistin, silti se pääsi monesti yllättämään. Puhdasta neroutta.