80-luvulla, ainakin alkupuolella, oli käytössä ns. körriliinat, eikä skragoja.Juskanen sanoi:Ennen vanhaan oppivat vielä tekemään kravattisolmunkin, mutta menivät sitten mokomat vaihtamaan lomapuvun 90-luvulla sellaiseen typerään solmiottomaan
80-luvulla, ainakin alkupuolella, oli käytössä ns. körriliinat, eikä skragoja.Juskanen sanoi:Ennen vanhaan oppivat vielä tekemään kravattisolmunkin, mutta menivät sitten mokomat vaihtamaan lomapuvun 90-luvulla sellaiseen typerään solmiottomaan
Ei meillä kyllä ryhmätyöskentelyä ollut paljoa paskaakaan, vaikka kasarmin töhöimmät olivatkin siellä.OoPee sanoi:Ei tuo aika mun mielestä hukkaan mennyt. Oppihan siellä jotakin, kuten esim. ryhmätyöskentelyä myös täydellisten idioottien kanssa, asia josta on myöhemmin työelämässä paljonkin hyötyä
Yksinkö te ne kaikki tetsausharjoituksetkin duunasitte ettekä ryhmissä niinkuin yleensä? :doubtful:kouvotsvoni sanoi:Ei meillä kyllä ryhmätyöskentelyä ollut paljoa paskaakaan, vaikka kasarmin töhöimmät olivatkin siellä.
Ja tsättiforumeilla!:ahem:OoPee sanoi:Ei tuo aika mun mielestä hukkaan mennyt. Oppihan siellä jotakin, kuten esim. ryhmätyöskentelyä myös täydellisten idioottien kanssa, asia josta on myöhemmin työelämässä paljonkin hyötyä
Vähille jäi mun tsetsaukset, kun 16 päivän päästä oli jo jalat ihan paskana.:nope: :thumbfh: Kannattaa laittaa 63 kiloiselle täyspakkaus ja 4 telamiinaa päälle vielä.:ahem: Jalkoihin semmoset marssimurtumat, että loppuaika meni B2sena. Ei ihan, sillä päivää ennen kotiutusta sotilaslääkäri huijas nimen paperiin, ja nosti mut kuntoisuusluokkaan A2.:jaska: :jaska: Eli mun terveydentilassa ei ollut sattunut muutoksia armeijan aikana.OoPee sanoi:Yksinkö te ne kaikki tetsausharjoituksetkin duunasitte ettekä ryhmissä niinkuin yleensä? :doubtful:
B-miehillä jokaisella oli vapautusta tuosta liikkumisesta, niin taisi jäädä yhteen vartin tetsaukseen.. Ei meitä montaa ollut ja minullakaan ei varusteita ollut NKV:n takia...ja jos tuli jotain sellaista toimintaa, johon ei vapautukset riittäneet, niin sitten haettiin joukolla vemppaa. Se olikin melkein ainutta yhteistoimintaa sinne lekurille lompsiminenOoPee sanoi:Yksinkö te ne kaikki tetsausharjoituksetkin duunasitte ettekä ryhmissä niinkuin yleensä? :doubtful:
Ja sitten kun oli joku helvetin järjestäytyminen pihalla ja aikaa 30 sekuntia, niin aina se kusi siihen, että me b-miehet ei saada juosta. Ja kaikki takaisin sisälle, ja minä perässä kävellen. Ja taas ulos. Ja sitten rupes vituttamaan ja jäin istuskelemaan sisälle tai ulos. Eikä ne peelot alikessut voineet mitään.kouvotsvoni sanoi:B-miehillä jokaisella oli vapautusta tuosta liikkumisesta, niin taisi jäädä yhteen vartin tetsaukseen.. Ei meitä montaa ollut ja minullakaan ei varusteita ollut NKV:n takia.
*Laukaus, laukaus, sarrrrja, sarrrrja*kouvotsvoni sanoi:Ei siellä kyllä mitään oppinut, mutta mukavahan noita hurjia sotakokemuksia on sitten kertoa jälkikasvulle.
No ainakin siivositte vessoja porukallakouvotsvoni sanoi:B-miehillä jokaisella oli vapautusta tuosta liikkumisesta, niin taisi jäädä yhteen vartin tetsaukseen.. Ei meitä montaa ollut ja minullakaan ei varusteita ollut NKV:n takia...ja jos tuli jotain sellaista toimintaa, johon ei vapautukset riittäneet, niin sitten haettiin joukolla vemppaa. Se olikin melkein ainutta yhteistoimintaa sinne lekurille lompsiminen
Ei napannut vessat!:nope:OoPee sanoi:No ainakin siivositte vessoja porukalla
No sillälailla.Moe Szyslak sanoi:Sen jälkeen pääsi aina käymään himassa.:thumbup:
Näinhän tuo aika pitkälti menee. Väkisinkin siinä jonkunlaista kokemusta tulee kerättyä.Ace17 sanoi:kyllähän siinä huomaa, ettei sillä puolella aina välttämättä niin helppoa ole, kun alaisena on kaikenlaisia apinoita.
Sama homma, ei ole kutsua kuulunut ja tosiaan tuskinpa ne mua täältä Suomeen kertaamaan edes haluaa, tulis kalliiks, sitäpaitti Suomen valito tuskin pystyy velvoittamaan itävaltalaista firmaa päästämään mua kertauksiin7son7 sanoi:Eipa ole kertaamaankaan tullut kutsua, mutta ei kai niita ulkomaille laheteta. Viela kun vahan aikaa lusmuilee taalla niin ikaa on niin paljon ettei ne enaa kertaan kutsukkaan.
Eipä ne ihan idiootit alikersantitkaan ihan 'helppoja' olleet. Ykskin keksi heittää mosurin RKn lampeen. Yks uhkas puukolla, kun sillä oli 'napoleon-tauti'.Ace17 sanoi:Eiköhän tuo aika lailla pääpiirteissään niin mene, että mitä kauemmin ja vastuullisemmassa hommassa siellä on joutunut olemaan, sitä enemmän siitä on saanut kasvattavia kokemuksia. Joillekin perusmosureillehan armeijan käyminen on aika yksipuolinen keikka, mutta varusmiesjohtajat kun joutuvat/pääsevät olemaan esimiesasemassa, niin kyllähän siinä huomaa, ettei sillä puolella aina välttämättä niin helppoa ole, kun alaisena on kaikenlaisia apinoita.
Kai tuonkin nyt jollain lääkärintodistuksella sai vältettyä. Nuo vapautuspelleilyt olivat kerrassaan hämmentäviä parhaimmillaan - oma suosikkini oli bodari, jolla oli koko palvelusajan nosto- ja kantovapautus ja joka meni nostamaan punttia aina, kun sille ei keksitty riittävän kevyitä askareita.OoPee sanoi:No ainakin siivositte vessoja porukalla