-Talleille kolmannet autot perjantain harkkoihin halutessaan, jotta nuoret kuskit saavat enemmän ajoaikaa, tai sitten muutama lisätalli mukaan.
-23-25 kisaa per kausi.
-Kaikki uudet radat pois.
-FIA:n ratojen luokittelu systeemi roskakoriin, kisa voidaan järjestää saman tien, kunhan rata, katsomot ja varikkotilat ovat kunnossa.
-Vanhoja ratoja enemmän kalenteriin, Red Bull Ring, Imola, Magny-Cours, Autodromo Hermanos Rodriguez, Brands Hatch ja Donington vuorovuosin, Kyalami muutamia mainitakseni.
-Hockenheim ja Nyrre joka vuosi kalenteriin, kuten myös Monza ja Imola.
-Yhdysvalloissa kaksi kisaa, joukosta Laguna Seca, Road America, Road Atlanta sekä Watkins Glen.
-Brasiliaan toinen kilpailu, tai sitten Argentiinaan vaikka Autódromo Termas de Río Hondolle.
-Joka vuosi yksi kilpailu, jonka pitopaikka vaihtelee vuosittain (vaikkapa viisi rataa ja siitä vuoro vuosittain).
-Budjettikatto (rahasumman päättää FIA) ja vapaammat säännöt (aerodynamiikka), rahankäytön talli päättää itse.
-Rahanjako uusiksi.
-Teräsjarrut.
-Moottorin koon tallit saavat päättää itse.
-Muutama rengastoimittaja lisää.
-Aika-ajo renkaat takaisin, sekä aika-ajo tyhjillä tankeilla.
-Aika-ajot ajetaan optimaalisillä säädöillä, autolle saa yön aikana tehdä muutoksia aika-ajo säädöistä, kisasäätöihin.
-Monsuunirenkaat takaisin, jotta kisoja ei sateella keskeytettäisi niin helposti.
-Mahdollisten lisätallien tulemisen johdosta, pisteytys Motogp:n malliin.
-DRS heti pois, jos käy ilmi että vapaammilla säännöillä ohittamisesta tulisi helpompaa.
-Välitankkaukset takaisin.
-Vara-autot takaisin.
-Ratojen asvaltti turva-alueet tarkempaan syyniin (turhista paikoista asvaltti pois ja hiekka/nurmi yhdistelmä).
-Kisan jälkeen maanantaina ja tiistaina muutaman kerran kaudessa testit, joissa saa ajattaa myös kisakuskeja, ratoina voisivat toimia vaikka Silverstone, Monza, ja Barcelona.
-One-shot qualifying, tai sitten vaikka tunnin aika-ajot ja kaikki saa ajaa tietyn määrän kierroksia.
Näillä varmaan päästäisiin pitkälle :alppu:
Hyviä pointteja. Teräsjarrut ja vara-auto käytännön unohdin. Samoin palauttaisin sunnuntaiaamun warm upin. Saksan gp kuuluu ilman muuta sarjaan. Samoin Australia. Monsuunirenkaat ja ainakin yksi rengastoimittaja lisää on myös hyvä ehdotus. Välitankkauksia en palauttaisi. Ihan siitä syytä, että menisikö homma liikaa bensamäärillä pelaamiseksi, taktikoinniksi ja varikkokikkailuksi. Se tiimi, kenellä on paras taktiikka, voittaa. Skabat tulee kuitenkin ratkaista radalla.
Mutta miten voidaan ajaa 23-25 kisan sarja, jos kaikki uudet radat heivataan mäkeen. Noin iso kalenteri tarkoittaisi sitä, että mukana olisi pakostikin näitä uusia ratoja.