Mitä nimettömissä?

• Viestiketjun aloittaja Olga
  • Aloituspäivämäärä

Mitä mieluiten nimettömään?

• Kulta

Äänet: 18 36,0%
  • Valkokulta

Äänet: 6 12,0%
  • Platina

Äänet: 3 6,0%
  • Hopea

Äänet: 0 0,0%
  • Tuohi

Äänet: 0 0,0%
  • Jokin muu, mikä?

Äänet: 4 8,0%
  • Ei mitään koskaan milloinkaan tms.

Äänet: 19 38,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    50
  • Äänestys suljettu. .

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tänään tuli jostain syystä puheeksi metallien värisävyt ja arvot ja sekin, millä haluaa liittonsa sinetöidä.

Sormukset jo hankkineet voivat kertoa kokemusperäistä tietoa ja sormuksista haaveilevat haaveistaan.

Perustelutkin ovat tietysti kiinnostavia.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä luulin että puhuttiin naisten pikkareista:D

Valkovuotoo niissä on yleensä...:rolleyes:

Mutta sormuksista valkokulta on mun mielestä siistein. Itsellä oli aikoinaan ihan normaali kultasormus missä jotain leikkauksia. Ei siis sileä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Kultainen Kalevala Korun sormus, ei sileä vaan siinä on joku muinaissuomalainen kuviointi. Vaimolla samanlainen :)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Perinteinen sileä kultasormus. Ei silloin opiskelijana ollut varaa harkita mitään eksoottista. Olen ollut oikein tyytyväinen :)

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Vanha kihlasormushan se siinä on; mentiin kihloihin 2.8.1990 eli silloin kuin Irak miehitti Kuwaitin! Hyvin on sormus kestänyt:thumbup:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
312T4 sanoi:
Vanha kihlasormushan se siinä on; mentiin kihloihin 2.8.1990 eli silloin kuin Irak miehitti Kuwaitin! Hyvin on sormus kestänyt:thumbup:
Oma on muuten myös kihlasormus. Päätettiin jo silloin ostaessa, että ostetaan kunnolliset ja käytetään samaa vihkisormuksena. Kaiverrutettiin silloin vain nimet sormuksiin ja kun mentiin naimisiin, niin lisättiin päivämäärät :)

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Mulla ei edes lisätty uutta päivämäärää, vaikka (vaimon) mielessä kävikin että minullekin hankittaisiin erillinen vihkisormus. Ei kuitenkaan ole perintenen suomalainen tapa.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Sam sanoi:
Mulla ei edes lisätty uutta päivämäärää, vaikka (vaimon) mielessä kävikin että minullekin hankittaisiin erillinen vihkisormus. Ei kuitenkaan ole perintenen suomalainen tapa.
Näin on! Ukko paralle jää vain kihlasormus sormeen...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Täällä sitä sormusta muuten kannetaan naimisiinmentyä oikeen käden nimettömässä, kihloissa vielä vasemmalla puolella. Muistaakseni lesket siirtävät sormuksen takaisin vasempaan käteen.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
OoPee sanoi:
Täällä sitä sormusta muuten kannetaan naimisiinmentyä oikeen käden nimettömässä, kihloissa vielä vasemmalla puolella. Muistaakseni lesket siirtävät sormuksen takaisin vasempaan käteen.
Niin taitaa muuten olla; sehän vaihtelee maittain tuo sormushomma???

Ace17

Acenteella
Kertokaapas nyt tiivistetysti, kummassa kädessä ja missä sormessa milloinkin sormusta pidetään Suomessa.

Moon ainakin monesti ihan pihalla, tarkoittaako jonkun naisihmisen sormus jotain vai onko se siinä ihan muuten vaan. :confused:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
312T4 sanoi:
Niin taitaa muuten olla; sehän vaihtelee maittain tuo sormushomma???
Kyllä vaihtelee joo. Myös venäjällä ja entisissä Itä-Blokin maissa on mun ymmärtääkseni tapana pitää naimisiinmentyään sormusta oikeessa kädessä.