Mitä sinulta on varastettu? Kerro tapauksesta.

Makkonen

Guest
Viimekesänä Varsovan Hard Rock Cafessa multa pöllittiin sateenvarjo.
Sikäli ihan hyvä että vietiin, koska sillä reissulla en tarvinnut enään sitä. Eipä tarvinnut turhaan kantaa mukanani.

Sue_me

Well-known member
Itseltäni ei juuri ole varastettu mitään.

Isäukon ollessa nuori vielä alaikäinen kloppi, häneltä varastettiin polkupyörä kylänreissun yhteydessä. Pyörässä oli lukko, mutta lukitseminen oli unohtunut.

Sitten isä tuumasi josko sais pummittua isovanhemmiltani sen verran rahaa, että saisi naapuripaikkakunnan pyöräliikkeestä uuden fillarin alleen jotta ei tarvisisi kävellä jatkossa. Pyöräliikkeen pihassa hetken aikaa fillareita silmäiltyään huomio kiinnittyi kovin tutunnäköiseen pyörään. Isällä oli vanhan pyöränsä lukon avain vielä avainrenksussa ja päätti koittaa avainta lukkoon. Avain kävi lukkoon, joten isä hyppäsi pyörän selkään ja ajoi tiehensä liikkeestä. Pyöräliikkeen kauppias ei lähtenyt juoksemaan perään :D

Kyseessä oli kauppias joka silloin tällöin keräili hylätynnäköisiä pyöriä, kunnosti niitä ja pisti myyntiin käytettyinä. Isän pyöräkin oli vissiin anastuksen jälkeen hylättynä jossain ojan pohjalla, josta tämä kauppias oli sen sitten hakenut.

Näin 1970-luvun alussa Jämsässä.

Siggeboi

Banned
Sijainti
Puskassa
Poikuuteni varastettiin vuoden 2007 kesällä. Sen jälkeen ei ole siitä mitään kuulunut. :dunno:

Vakavasti puhuen... Itseltäni ei ole mitään varastettu, mutta isosiskoltani varastettiin polkupyörä joskus muutama vuosi sitten.

jjv

Arschloch
Polkupyörän vaijerilukko pöllittiin pyörävarastosta. Se oli polkupyörän satulan alla pienessä telineessään kiinni, kuitenkin aukinaisena. Avaimet siihen on edelleen mulla.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Ala-asteella mun jääkiekkokorttipakka pikkuhiljaa oheni kun vuotta vanhemmat välitunneilla katseli, mitä haluavat vaihtaa :D

Polkupyörä kerrostalon pihalta kun olin kaverilla pelaamassa Nintendolla Turtles 2:sta.

Molemmat Paraisilla. Muutoin kiva paikka :)

Zire

`.´
Sijainti
Lahti
Punainen Transit. 90-luvun alun vuosimallia. 9-hengen pikkubussi. Perhetuttu vei käydessäään meidän luona. Huvittavaa oli, että myöhemmin minun käydessä hänen luonaan, minä käytinkin kyseistä pakua, mutten silti hoksannut, että se itse asiassa on minun autoni. Kyseinen auto saattaa olla sillä vieläkin tallessa vanhempiensa luona, jos ei äitinsä ole myynyt sitä.

Se oli sellanen tilaisuus tekee varkaan -tyyppinen tapaus ja hän todella himoitsi sitä pakua. Siinä oli pahuksen hyvä maalipinta.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Polkupyörä varastettiin koulupäivän aikana, kun olin 9-vuotias. Kyseinen kuviohan meni sillä tavalla, että jätin aina pyörän avaimen takin taskuun ja takki oli naulakossa oppituntien aikana. Koulun kulmilla pyöri tällöin usein sellainen noin 13-14 -vuotias ongelmanuori, jota olisi ulkonäön perusteella voinut luulla mun ikäiseksi. Tämä vielä sattui olemaan erään luokkalaiseni ongelmatapauksen kaveri.

Pyörän varastaminen meni kuitenkin erittäin suurella todennäköisyydellä sillä tavalla, että joko tämä luokkalaiseni oli käynyt viemässä avaimen tälle toiselle, tai sitten tämä ongelmanuori oli käynyt penkomassa mun takin taskut oppitunnin aikana. Toinen todennäköinen skenaario on se, että tämä luokkalaiseni oli itse varastanut pyörän. Olihan tämä jo aikaisemmin yrittänyt kiristää multa rahaakin.

Vanhempani tekivät kaikkensa, jotta pyörä saataisiin takaisin. Nämä yrittivät soitella näille molemmille tyypeille saatuaan heidän numeronsa. Vastaukseksi tuli aina eri tietoa, joskus pyörä saattoi olla myyty, joskus se oli heivattu johonkin metsään, joskus siltä 13-14 -vuotiaalta tuli vastaukseksi "Haista vittu!"

Koskaan näitä ei saatu vastuuseeen teoistaan ja mulle jouduttiin ostamaan uusi ja melko hintava pyörä.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Edellisen asunnon ullakkokomeroihin - myös minun - murtauduttiin ja itseltäni pöllittiin joku urheilukassi, jolla sitten ilmeisesti kuskattiin muiden tavaroita, koska itseltäni ei muuta hävinnyt. Ja lapsuudessa yksi kusipää sukulainen pölli itseltäni silloin tällöin tavaraa, arvostus ko. hahmoa on pyöreä nolla.