kouvotsvoni
Banjottu
Itsehän olen käynyt Roosterissa. Eikös se ole sama asia?
Onks kukaan koskaan sanonut, että sun sanavarastos on aikuiseksi, täysijärkiseksi mieheksi huolestuttavan kapea?Slangia. Koskaan törmännytkään moiseen. Liekö jotain helsinkiläisten nuorisokieltä?
Ei. Kyllä rosteri on ruostumatonta terästä ihan ympäri maata, mikäli metallihommista jotain tietää ja puhuu.Slangia. Koskaan törmännytkään moiseen. Liekö jotain helsinkiläisten nuorisokieltä?
Englanninkielinen sana roster onEi. Kyllä rosteri on ruostumatonta terästä ihan ympäri maata, mikäli metallihommista jotain tietää ja puhuu.
Urheilussa tarkoittaa ilmeisestikin sitä että joukkueen runko on kuin rosteria, eli ruostumatonta terästä. Siksi se ei siihen sovi kovinkaan hyvin, koska se ei tarkoita koko joukkuetta, vaan sitä joukkueen runkoa, joka mukamas olisi varsin hyvä. Sitä mustaa rautaakin kun kuitenkin joukkueessa tuntuupi olevan.
Konteksti
Substantiivit
1.
nimilista
2.
pelaajaluettelo
urheilu
3.
osanottajaluettelo
4.
työvuorolista
5.
luettelo
NYT OLLAAN SUOMESSA :frank::frank::frank::frank::frank:Englanninkielinen sana roster on
No sanotko 'Nylon' vai 'nailon'?:frank:NYT OLLAAN SUOMESSA :frank::frank::frank::frank::frank:
Ja puhe oli sanasta rosteri
Tietysti nailon, paitsi silloin kun pistän Nylon Beatin levyyn soim... EIKU :frank:No sanotko 'Nylon' vai 'nailon'?:frank:
ja tape vai teippi?
Hähä! Kuuntelet Nylon Beatia... ... tuli mieleen paska vitsi ->Tietysti nailon, paitsi silloin kun pistän Nylon Beatin levyyn soim... EIKU :frank:
Siis minkä saa? Tanssin? Kierteen? Mutkan? Nyrjähdyksen? Väännön?Tehnyt
Petteri, Valio Koekeittiö
Italialainen perinteikäs leipä saa herkullisen uuden "twistin" AURA juustosta.
....anna mulle CDeesi pois, se rakkautta ois...Hähä! Kuuntelet Nylon Beatia... ... tuli mieleen paska vitsi ->
Tule tule tule vauva, tule vauva, väännä ja huuda, väännä ja huuda.Facebookista silmille hypännyt
Siis minkä saa? Tanssin? Kierteen? Mutkan? Nyrjähdyksen? Väännön?
Ihme sanailua :frank:
Olin 30v sitten tehtaan varastossa töissä. Rosteri ei ollut silloin käytetty sana, ruostumatonta (eritoten haponkestävää) terästä sanottiin vapaa-ajan teräkseksi. Paljon sitä menikin savustuspönttöihin yms.Ei. Kyllä rosteri on ruostumatonta terästä ihan ympäri maata, mikäli metallihommista jotain tietää ja puhuu.
Söikkö Death Burgerin?Itsehän olen käynyt Roosterissa. Eikös se ole sama asia?
:ahem:Onks kukaan koskaan sanonut, että sun sanavarastos on aikuiseksi, täysijärkiseksi mieheksi huolestuttavan kapea?
Haponkestävä teräs on eri materiaali kun ruostumaton teräs.Olin 30v sitten tehtaan varastossa töissä. Rosteri ei ollut silloin käytetty sana, ruostumatonta (eritoten haponkestävää) terästä sanottiin vapaa-ajan teräkseksi. Paljon sitä menikin savustuspönttöihin yms.
Rosteri, tarkoitettaessa jääkiekkojoukkueen kokoonpanoa. Se ei saatana ole mikään rosteri, vaan joukkue tai miehistö tahi kokoonpano. Jengikin on rosteria siedettävämpi sanonta. Vaikka sitäkin sanontaa vihaan. Jengiä.
Kätevintä olis käyttää nimitystä "porukat". Se voi viitata ihan mihin ryhmään tahansa. Tai sitten vanhempiin.Noista ainoastaan kokoonpano on rosterin synonyymi.
Jengi tarkoittaa seuraa, eli pitää sisällään niin pelaavan joukkueen, juniorit, toimitusjohtajat, lipunmyyjät kuin itsensä varhaiseen hautaan juoneet menneiden vuosien legendatkin.
Joukkue taas on yksittäisen sarjatason miehistö valmentajineen ja huoltajineen. Miehistö pitää sisällään ainoastaan kyseisen joukkueen pelaajat.