Miten matalaa promillerajaa noudattaisit?

???

• 0.0

Äänet: 9 40,9%
  • 0.2

Äänet: 1 4,5%
  • 0.5

Äänet: 9 40,9%
  • > 0.5

Äänet: 0 0,0%
  • en noudata mitään rajoja

Äänet: 3 13,6%

• Äänestäjiä yhteensä
    22

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Kerkiänköhän mie postata..

Miulla on aina ollut tapana lopettaa törpöttely ajoissa jos ajoa aamulla ja kaikissa pilliratsioissa vuosien varrella on mittari näyttänyt kiikareita, joten 0,0 kelpaa ihan hyvin.

Knoukka

Well-known member
Varman päälle eli ei ole kiirettä ennen nollia rattiin. Jos on ajoa seuraavan päivänä niin en ota. Helppoa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jokainen kerta kun kun olen puhaltamaan joutunut on aina ollut alle 0,1. Tupakkia poltellessani kerran pysäytettiin tuli 0,08 silloin oli lienee viikko kulunut puhaltamisesta edeltävästä alkoholin nauttimisesta.

Mangelo

Well-known member
Ei ole tullut tilannetta vastaan että pitäisi päästä rattiin ja miettiä rajoja. Pyöreää nollaa on aina näyttänyt kun on pysäytetty, vaikkei uskois.

FO110K

Banned
Noudattaisin sitä rajaa mitä laissa on määrätty, on se sitten 0,0 tai 0,5....
(eli jaskattu polli :p)

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Noudattaisin lain määräämää rajaa. 0,5 promillea on varsin sopiva raja.

Itse otan oluen tai 12 cl viiniä ja ajan ilman tunnontuskia harva se päivä.

Dagen eftereissä olen jopa ylivarovainen. Ajan vasta ajokuntoisena ja se on yleensä paljon sen jälkeen, kun veressä ei varmuudella ole enää hajujakaan.

Knoukka

Well-known member
Dagen eftereissä olen jopa ylivarovainen. Ajan vasta ajokuntoisena ja se on yleensä paljon sen jälkeen, kun veressä ei varmuudella ole enää hajujakaan.
Joskus voi mennä pari vuorokautta ennenku uskaltaa ees peiton alta pois. Saati rattiin.

Mangelo

Well-known member
Noudattaisin sitä rajaa mitä laissa on määrätty, on se sitten 0,0 tai 0,5....
(eli jaskattu polli :p)
Kysymys oli muotoiltu miten matalaa rajaa noudattaisit, eli miten matalan rajan kansalaistottelevaisuutesi sietäisi, eikä mitä rajaa noudatat nyt tai tulevaisuudessa.

Knoukka

Well-known member
Noudatan jo nyt nollaa. En halua joutua tilanteeseen jossa aiheuttaisin toiselle ihmiselle vamman tai kuoleman tai itselle vamman, josta joutuisin loppuikäni kantamaan syyllisyyttä ja epäilyä että johtuiko alkoholista veressäni vai ei ja jos ja jos jne.

Promillerajan laskua vastustavan olisi myös syytä miettiä miltä tuntuisi jos oma lapsi tai läheinen kuolisi autoilijan virheen vuoksi ja kuljettajalla olisi veressä vaikkapa 0,4 promillea. Muuttuisiko kanta?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Kysymys oli muotoiltu miten matalaa rajaa noudattaisit, eli miten matalan rajan kansalaistottelevaisuutesi sietäisi, eikä mitä rajaa noudatat nyt tai tulevaisuudessa.
Mun kansalaistottelevaisuus sietäisi 0.0 rajankin, mutta sitä sinä et topicissa kysynyt.

Miten matalaa rajaa noudattaisit: Noudattaisin 0.5 rajaa, koska se on laissa määritetty.

Ei pollin kysymystä voi muuttaa sen jälkeen kun suuri osa on jo vastannut polliin. Suljepa siis tämä toikki, koska jaskasit!

Mangelo

Well-known member
Mun kansalaistottelevaisuus sietäisi 0.0 rajankin, mutta sitä sinä et topicissa kysynyt.

Miten matalaa rajaa noudattaisit: Noudattaisin 0.5 rajaa, koska se on laissa määritetty.

Ei pollin kysymystä voi muuttaa sen jälkeen kun suuri osa on jo vastannut polliin. Suljepa siis tämä toikki, koska jaskasit!
Eli jos kysyisin "miten matalaa lakiin kirjattua rajaa noudattaisit" se oliskin ihan eri asia? Onko niitä rajoja muitakin?

Kyl tässä vastaajat ovat jaskanneet, valitettavasti.