Miten ohjaisit itseäsi elämäsi alussa?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ehdottaisitko nuorelle itsellesi erilaisia ratkaisuja, kuin mitä todellisuudessa nuoruudessasi / varhaisaikuisuudessa toteuttit? Sulla olisi käytettävissä kaikki se tieto mitä nykypäivään mennessä olet ehtinyt keräämään.

Lyhyesti: Ajatusleikkinä saisit tavallaan "Jumalana" toimia ohjatessasi itseäsi elämässä eteenpäin syntymästä asti.

Miä en tiedä mitä voisin tehdä toisin...tai tietty vois vinkkejä antaa kaikenlaisista asioista, mutta se polku ois varmaan hyvin samanlainen. Toki joitain pöljyyksiä kehottaisin jättämään väliin.

Hankala kysymys, laaja aihe.

EDIT: Tietyllä tapaa tämän homman voi kuvitella myös isälliseksi puuhaksi.

Örfil

Guest
Kehottaisin jättämään väliin sen mustan hetken elämässäni kun ostin Bay City Rollersien C-kasetin :jaska:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mä kehoittaisin ottamaan urheilun 'vähän' rennommalla otteella.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
PekPoy oli asian ytimessä kyllä.

Lisäksi kehottaisin itseäni olemaan vähän vähemmän konservatiivinen ja menemään joskus tilanteisiin pää edellä.

Örfil

Guest
Tämä on näköjään yleinen ajatusleikki ihmisillä. Mutta ihan turha, jos homma alkaa mennä tehtyjen/tekemättömien asioiden vatvomiseen :nope:

Knoukka

Well-known member
Pane ja juhli ja reissaa aina kun voit. Niitä voi sitten muistella.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Pari asiaa tulee penkomatta mieleen:

- alkaisin pesemään hampaitani heti kun niitä tulee
- treenaisin jalkapallon pompottelua lailla Litmasen (sen oppii alle murrosikäisenä yhdessä kesässä eli 2-3 kk:ssa, vanhana ei enää oikein ollenkaan)

Trullinkaasu

Well-known member
Firstly,

kehottaisin kaikkia nuorukaisia katsomaan elokuvia. Mitä aikaisemmin niitä alkaa katsoa, sitä parempi. Ne kehittää ihmisen fiktiviistä ajattelua, uskokaa pois. Ja leffoista oppii kaikkia uusia ideoita, yms. Lisäksi yleistieto kohentuu.

Tämä siksi, koska itse en ole katsonut paljoakaan leffoja. Toki kaikki (lue: muutama) nuo menestyneet ja tunnetut leffat olen katsonut, mutta keskiverto tyyppiä vähemmän, kevyesti.

Secondly,

urheilu kannattaa oikeasti. Olen harrastanut ihan lapsesta saakka urheilua ja uskon, että se on jonkinmoinen voimavara nyt sekä myöhemmin. Kun voi fyysisesti hyvin, yleensä myös henkinen maailma on kunnossa.

Finally,

elä täysillä, mutta ota maailma rentona paikkana. Älä turhaan mieti, miltä näytät tai mitä nuo minusta ajattelevat. Yritä elää tasapainoista elämää ja luota itseesi.

Tää on myös hyvä, en muista kuka on sanonut, mutta: Tee jokaisesta päivästäsi mestariteos!

Örfil

Guest
Firstly,

kehottaisin kaikkia nuorukaisia katsomaan elokuvia. Mitä aikaisemmin niitä alkaa katsoa, sitä parempi. Ne kehittää ihmisen fiktiviistä ajattelua, uskokaa pois. Ja leffoista oppii kaikkia uusia ideoita, yms. Lisäksi yleistieto kohentuu.
No toihan on ihan vakikamaa kaikille miespuolisille: Schoolgirls osat 1-107 on tuttua kauraa liki suurimmalle osalle tätäkin porukkaa :ahem:

Quklis

oiyp)ia
Sijainti
Behind 7 proxys
Firstly,

Tämä siksi, koska itse en ole katsonut paljoakaan leffoja. Toki kaikki (lue: muutama) nuo menestyneet ja tunnetut leffat olen katsonut, mutta keskiverto tyyppiä vähemmän, kevyesti.
Ehkä, mutta sitä paskaakin löytyy sieltä aika paljon.

Trullinkaasu

Well-known member
:D

No toihan on ihan vakikamaa kaikille miespuolisille: Schoolgirls osat 1-107 on tuttua kauraa liki suurimmalle osalle tätäkin porukkaa :ahem:
:D

Ehkä, mutta sitä paskaakin löytyy sieltä aika paljon.
Löytyy toki, kaikestahan yleensä löytyy, kun alkaa kaivamaan. Urheilustakin löytyy paskaa, jos alat oikeen kunnolla kaivaa maata.

Leffojen hyötyprosentti on kuitenkin reippaasti enemmän kuin haittaprosentti.