Miten usein sairaslomalla?

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Lähtökohdat työssäviihtyvyydelle kun on riittävästi päin persettä firman taholta niin siinä on työntekijällä hyvin vähän tehtävissä jos ehdotukset tilanteen parantamiseksi kaikuvat kuuroille korville.
Tottahan tuo on. Totta on sekin, että ennemmin työntekijä viihtyy hyvin palkatussa esimiesasemassa huonon työilmapiirin firmassa kuin viimeisenä perseelle potkittuna kulina hyvän työilmapiirin yrityksessä. Variaatioita on toki paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Tottahan tuo on. Totta on sekin, että ennemmin työntekijä viihtyy hyvin palkatussa esimiesasemassa huonon työilmapiirin firmassa kuin viimeisenä perseelle potkittuna kulina hyvän työilmapiirin yrityksessä :thumbup:
Riippunee ihmisestä. Suurimmalla osalla lie juuri noin.
Edellinen duunini oli hyvin palkattu esimiesasema hyvillä eduilla. Työ ei kuitenkaan pidemmän päälle kiinnostanut, eikä ilmapiiri motivoinut. Siirryin tuntuvasti pienemmällä palkalla toiselle alalle rivihommiin ja olin huomattavasti tyytyväisempi koska uuden firman työilmapiiri oli erinomainen.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Riippunee ihmisestä. Suurimmalla osalla lie juuri noin.
Edellinen duunini oli hyvin palkattu esimiesasema hyvillä eduilla. Työ ei kuitenkaan pidemmän päälle kiinnostanut, eikä ilmapiiri motivoinut. Siirryin tuntuvasti pienemmällä palkalla toiselle alalle rivihommiin ja olin huomattavasti tyytyväisempi koska uuden firman työilmapiiri oli erinomainen.
Juu, kuten sanoin niin variaatioita on paljon.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Huomisen ja tiistain meinaan ainakin ottaa saigonia. Katellaan sitten tiistai-iltana kiinnostaako mennä keskiviikkona duuniin.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Siis no problem. Ei huolta. No bad feelings. Ei mitään henkilökohtaista.
Jätkällä on selkeesti jotain henkilökohtaista ja suunnaton määrä hardeja fiboja kun et tienny et hätä on erikseen kirjotettuna hä tä! :mad_old:
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Ei taida foorumimme porukka sairauspäivien perusteella juuri olla kaupungin palkkalistoilla.

Suurten kaupunkien työntekijät sairastavat 18 päivää vuodessa

Torstai 15.03.2012 klo 13:18

Suurille kaupungeille aiheutuu sairauspoissaoloista vuosittain kymmenien miljoonien eurojen kustannukset. kertoo Yle.

Vielä kymmenen vuotta sitten sairauslomapäiviä oli kaksi vähemmän.

Esimerkiksi 11 700 työntekijän Vantaalla sairauslomalla on joka päivä noin 530 työntekijää. Poissaoloista kertyy vuodessa noin 21 miljoonan euron kustannukset.

- 21 miljoonaan ei ole laskettu vielä lainkaan sijaistamiskustannuksia. Hihasta voisi heittää, että silloin saa laittaa summaan puolet lisää, eli silloin puhutaan jo 30 miljoonasta eurosta, Vantaan henkilöstöjohtaja Kirsi-Marja Lievonen sanoo Ylelle.

Vantaalla poissaoloja on pyritty vähentämään tarjoamalla työntekijöille kuntosaliharjoittelua.

Helsingin kaupungilla on 40 000 työntekijää, ja poissaoloista aiheutuu sijaistamiskustannukset mukaan luettuna lähes sadan miljoonan euron kustannukset, Yle kertoo.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201203132021&ext=rss

Oma työura ei kovin pitkä vielä ole ja painottuu kesiin. Ainoat sille toistaiseksi osuneet sairauslomat (2 x 1 päivä) ovat olleet viimeisen vuoden aikana. Kummallakin kerralla nousi kuume 39 paikkeille.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Jätkällä on selkeesti jotain henkilökohtaista ja suunnaton määrä hardeja fiboja kun et tienny et hätä on erikseen kirjotettuna hä tä! :mad_old:
Mä olen muuten nainen :alppu:
 
Viimeksi muokattu:

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Kyllähän se työn kuvakin vaikuttaa sairaspoissaolemisen määrään. Esim asiakaspalvelussa ei hommasta tule mitään jos on vaikka ääni mennynnä, mutta konttorirotalle se saattaa olla vain etu, kun ei tule aiheutettua noloja tilanteita kahvihuoneessa kavereiden panojuttuja valehtelemalla.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Tai toisin sanoen: Ketään ei kiinnosta, jos opiskelija sairastaa. Paitsi opiskelijan äitiä.
No yhteiskuntaa tietenkin. Yksi pieni tuleva veronmaksaja on taas vähän kauempana vero-orjuudesta :p
 
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Mä olen muuten nainen :alppu:
Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran ja sitä ei voi muuttaa. Ensivaikutelma oli, että olet jätkä. Sitä ei nyt tässä muuttelemaan aleta! Menis pakka ihan sekasin.

Näillä mennään!
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran ja sitä ei voi muuttaa. Ensivaikutelma oli, että olet jätkä. Sitä ei nyt tässä muuttelemaan aleta! Menis pakka ihan sekasin.

Näillä mennään!
Ok, mä hyväksyn ton :thumbup:
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Kesätyöpaikallani on työkaverina sellainen heppu, jolla olisi omien sanojensa mukaan vielä toista viikkoa sairaslomaa, mutta siellä se vaan kipsi kädessä tekee varastossa hommia. Kertoi mielenkiintoisia kokemuksia kunnallisesta terveydenhuollostakin, mutta se lie toisen toikin juttua se.
 
Ylös