Miten usein sairaslomalla?

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mua vituttaa aina töissä, mutta olen siellä vaan ihan kiusakseni. Ja rahan. Päivääkään en olis, jos ei olis pakko.
Mä otan loppatilin aina jos/kun työ alkaa vituttaa tai puuduttaa.
Se on sekä työntekijän että työnantajan etu. Win-win.

Tietysti tilanne on työntekijän näkökulmasta eri, jos ei tiedä saavansa muualta töitä nykyisen työnsä tilalle. Silloin jää työsuhteeseensa jumiin, kera vitutuksensa.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Itse olen allergikko, ja paperipölyisessä aikakauslehtitehtaassa on pahemmassa flunssassa melko mahdoton olla kun silmät vuotaa.
Työnkuvastahan se on paljolti kiinni. Johonkin ulkotöihin talvella ei ole järkeä mennä pienessäkään flunssassa. Jotain duunia taas voi tehdä kotona etänä vaikka molemmat jalat kipsissä.

Mutta sairausloman karenssipäivä koskisi kaikkia työnkuvasta riippumatta. Samaten eläkeikä joka alalla sama.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Mä otan loppatilin aina jos/kun työ alkaa vituttaa tai puuduttaa.
Se on sekä työntekijän että työnantajan etu. Win-win.
Tämä on hyväksi havaittu toimintamalli. Laskutoimitusteni mukaan elämä on liian lyhyt, ettäkö siitä kannattaisi uhrata kahdeksan tuntia joka arkipäivä hommaan joka ei nappaa.

Tietysti tilanne on työntekijän näkökulmasta eri, jos ei tiedä saavansa muualta töitä nykyisen työnsä tilalle. Silloin jää työsuhteeseensa jumiin, kera vitutuksensa.
Ainahan voi jäädä bosstason työttömäksi.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Erittäin harvoin. Tänä vuonna en ollut itseni takia päivääkään, lapsen sairastumisen vuoksi taisin olla kotona pari paivää. Pisin muistamani tapaus on vuosituhannen alkupuolelta, kun lihasjännityksen (kipu) takia selässä, olin poissa töistä vajaan viikon.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16906
Tosi harvoin. Voisi sanoa että 1-2x maksimissaa vuodessa kipeänä. 9kk sairaalapestikin meni putkeen täysin terveenä. Ehk pitäis olla vähemmän hygieninen. :/
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Erittäin harvoin. Tänä vuonna en ollut itseni takia päivääkään, lapsen sairastumisen vuoksi taisin olla kotona pari paivää. Pisin muistamani tapaus on vuosituhannen alkupuolelta, kun lihasjännityksen (kipu) takia selässä, olin poissa töistä vajaan viikon.
Entäs viime vuonna?
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Erittäin harvoin. Tänä vuonna en ollut itseni takia päivääkään, lapsen sairastumisen vuoksi taisin olla kotona pari paivää. Pisin muistamani tapaus on vuosituhannen alkupuolelta, kun lihasjännityksen (kipu) takia selässä, olin poissa töistä vajaan viikon.
Rupesin miettimään asiaa tarkemmin, ja päädyin siihen, että tuo vajaan viikon poissaolo tapahtui joko vuonna 1998 tai 1999, ei vuosituhannen alussa kuten alunperin väitin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Rupesin miettimään asiaa tarkemmin, ja päädyin siihen, että tuo vajaan viikon poissaolo tapahtui joko vuonna 1998 tai 1999, ei vuosituhannen alussa kuten alunperin väitin.
Itsehän sinnittelin kerran kolmen viikon kesäloman särkylääkkeillä ja ekana loman jälkeisenä työpäivänä soitin lääkäriin. Erinäisten vaiheiden jälkeen olinkin lopulta lähes neljä viikkoa saikulla, jonka jälkeen muistaakseni viikon töissä ja sitten jatkuikin kesäloma. Melkein kuin opettajan kesä.
 
Ylös