Mitkä radat haluaisit joskus nähdä formuloissa?

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Niin, jos saisit nostaa yhden tai kaksi rataa formulakalenteriin, niin mitkä ne olisivät?

Tässä omat toiveeni:


Anteeks, aloitin kolmella radalla... :(

Radat siis tietty ovat vasemmalta oikealle: Eurospeedway Lausitz, Autodromo Internazionale del Mugello ja Circuito de Potrero de los Funes
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
rata joko

a) etelä-helsingin kaduilla
b) täysiverinen moottorirata uudellamaalla, rakennettu kaikki vaatimukset täyttäviksi

realistisesti

australian gp täällä:
 

Nzap

Well-known member
Liittynyt
13.12.2008
Viestit
806
Sijainti
Wrocław
Eikös tuo ole Bathurst?

Ja A1-Ring olisi mulle hauska nähdä uudestaan, vain jos ekan mutkan asfaltoitu run-off poistettaisiin.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Elkhart Lake on jotenkin miellyttänyt tolkuttomasti sen nähdessäni...ja peleillä pelatessa.
 

Teoderik

Banned
Liittynyt
14.12.2008
Viestit
1032
Antaisin myös ääneni Elkhartille ja Lausitziakin voisi harkita, mutta ei Mugellon "mikkihiirirataa". Bathurst on liian vaarallinen ja hankala ykkösille toteuttaa.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18489
Paul Ricard aina ollut yksi ehdottomista suosikeistani, ylipäätänsä Ranska tarvitsee F1 kisan.

Portugalin Estorilin rata olisi myös mukava (ei Algarvekaan huono)

Kyalami saa myös kylmiä väreitä


Sellaisista radoista joita ei ole F1 sarjassa ollut niistä haluaisin nähdä Surfey Paradise ja Detroit Indy Grand Prix (ei F1 aikanen).
 
Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Liian kapea ja vaarallinen ykkösille. Australian suurin urheilutapahtuma ajetaan jo Mount Panoraman rinteillä, joten GP on edelleenkin hyvä ajaa katuradalla.

En viitsi enää edes ehdottaa lempiratojani siitä syystä, että ykkösten tullessa ratojen ilmapiiri muuttuisi täysin ja turva-alueista tulisi asfalttimössöä.
 
Viimeksi muokattu:

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kouvo jo laittoikin Elkhart Laken, lisäisin vielä Laguna Secan:

 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Kouvo jo laittoikin Elkhart Laken, lisäisin vielä Laguna Secan:
Kuka hitto haluaa tolla radalla nähdä kilvanajoa? mikä tahansa tilkering tuottaa taatusti mielenkiintosempia kisoja ku LS.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kuka hitto haluaa tolla radalla nähdä kilvanajoa? mikä tahansa tilkering tuottaa taatusti mielenkiintosempia kisoja ku LS.
Niinpä. Tiivistetysti LS: lyhyt suora, 180, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, korkkiruuvvi, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora ja vielä 90...

...mutta ei Mugellon "mikkihiirirataa"...
Voisitko kertoa millä tavoin Mugello on mukkihiiri? Pääsuoralla on mittaa reilun kilometrin verran ja niitä potentiaalisia ohituspaikkojakin pitäisi radalla olla. Ja muutama ajettavakin mutka, kuten 8-9, 13 ja 14.

Paul Ricard aina ollut yksi ehdottomista suosikeistani, ylipäätänsä Ranska tarvitsee F1 kisan.
Täysin samaa mieltä :thumbup: PR:n hyviä puolia on myös se, että radalla voitaisiin ajaa vaikka joka vuosi eri konfiguraatiolla. Lisäksi Asfalttiset turva-alueet oikeasti hankaloittavat ajamista eivätkä helpota sitä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5798
Sijainti
Kerava
Laguna Secassa on ihan hyviä mutkia, mutta ongelma on että siellä ei sitten muuta olekaan. Eli ei suoraa jolla ohittaa Ykkösillä.

Paul Ricard taas on varmasti hieno rata mutta miinusta siitä että siellä on enemmän asvalttialueita kuin mitä olen nähnyt yhtään missään. Jos nuo raita-alueet siis ovat asvalttia.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Jo edellä mainitut Paul Ricard, sekä ehdottomasti Laguna Seca:
http://www.youtube.com/watch?v=I_bWOdY6mbU&feature=related (Zonta Toyota F1 @ Laguna Seca)

Ja vaikka aika kaukaa haettua onkin, niin aikas upea olisi myöskin Nordschleife:
http://www.youtube.com/watch?v=0ceX5Wk-zSY&feature=related (Heidfeldin kierros bemarin F1llä)

Toki muitakin mielenkiintoisia ratoja löytyisi, kuten Road Atlanta, Autódromo Internacional do Algarve ja utopistisimpana kaikista Monza höystettynä vanhalla kunnon ovaali osuudella.



Eiköhän tuossa tullutkin jo päivän haaveilu annos täyteen.. :alppu:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848






Kouvon postaama Elkhart Lake olisi myös ihan asiallinen lisä, mutta en haluaisi sitä pilattavaksi turhalla joka paikan asvaltoinnilla.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Paul Ricard taas on varmasti hieno rata mutta miinusta siitä että siellä on enemmän asvalttialueita kuin mitä olen nähnyt yhtään missään. Jos nuo raita-alueet siis ovat asvalttia.
Erona normaaliin asfalttiin on se, että nuo raita-alueet hidastavat menoa ja tuhoavat renkaat, sillä asfaltin sekaan on lisätty Wolframia.

Magny-Cours

Buenos Aires

Long Beach
Ruvetaan purkamaan:

Magny-Cours on tietty ihan kiva rata, mutta seitsemäntosita vuoden aikana nähtiin luvattoman vähän ohituksia, joten ei hyvä.

Buenos Airesissa taas ajettiin 97-98, mutta silloin kisa kaatui rahoitusvaikeuksiin. Tuo profiili näyttää ikävästi Mikki Hiireltä... :nope:

Long Beach on puolestaan nykyisellään aivan liian lyhyt, noin Monacon pituusluokkaa... Uudelleensuunnittelua vaatisi, enkä tiedä onko sen jälkeen enää niin hyvä kuin nykyinen, joka tosin on melko surkea...
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Magny-Cours on tietty ihan kiva rata, mutta seitsemäntosita vuoden aikana nähtiin luvattoman vähän ohituksia, joten ei hyvä.
Magny Coursilla ollaan nähty pari klassikoksikin laskettavaa kisaa. Lisäksi siellä sataa herkemmin kuin monilla muilla euroopan radoilla. Ja rataprofiilihan itsessään on loistava. Plus Ranska ansaitsee oman GP:nsä.

Buenos Airesissa taas ajettiin 97-98, mutta silloin kisa kaatui rahoitusvaikeuksiin. Tuo profiili näyttää ikävästi Mikki Hiireltä... :nope:
Ajettiin 1995-1998 tuona lyhyempänä versiona. Joka vuonna sattui ja tapahtui, en muista että olisi tylsiä kisoja ollut tuolla aikavälillä. Lisäksi rata on suhteellisesta hitaudestaan huolimatta ajettava ja on siis useiden Tilkettyjen ratojen iloinen vastakohta.

Long Beach on puolestaan nykyisellään aivan liian lyhyt, noin Monacon pituusluokkaa... Uudelleensuunnittelua vaatisi, enkä tiedä onko sen jälkeen enää niin hyvä kuin nykyinen, joka tosin on melko surkea...
Ratahan on muuttunut vuosien saatossa varmaan kymmenkunta kertaa ja joutaisi vieläkin mm. tuota pituutta hieman lisäämään. Mutta siellä painaakin historia, fanipohja ja alueen sinänsä klassiset maamerkit enemmän kuin itse rata. Ja kyllähän aito ja alkuperäinen aina kopio-Valencian hakkaa mennen tullen. ;)
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Kuka hitto haluaa tolla radalla nähdä kilvanajoa?
Canukki sanoi:
Niinpä. Tiivistetysti LS: lyhyt suora, 180, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, korkkiruuvvi, lyhyt suora, 90, lyhyt suora, 90, lyhyt suora ja vielä 90...
Umm. Katsokaa tämä kisa läpi ja tulkaa sitten sanomaan ettei rata muka tarjoa kilvanajoa ja ohituksia muillekin kuin pyörille.
 
Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Umm. Katsokaa tämä kisa läpi ja tulkaa sitten sanomaan ettei rata muka tarjoa kilvanajoa ja ohituksia muillekin kuin pyörille.
Eiköhän näitä aavikkoratoja ole jo ihan tarpeeksi kalenterissa.

Ja tällä en nyt vertaa missään määrin LS:ää Abu Dhabiin tai Bahrainiin...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Aavikkoratoja?

En tarkoita että Laguna(kaan) ykkösille soveltuisi, mutta jos joku luulee profiilia tuijottamalla ettei tuolla radalla voi nähdä oikeaa kilvanajoa muissa luokissa niin...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Kyllähän Potrero de los Funes olisi kunnossa olevista ja jollain muotoa mahdollisista radoista ihan ehdoton. Argentiinan kisan näkisi muutenkin mielellään. Toinen rata on täyttä haaveunta, mutta Ranskan GP tulisi viedä Rouenin kaltaiselle hienolle maantieradalle.

Buenos Aires ajettava? Ei ainakaan 1990-luvun puolivälissä, autot loikkasivat pahimman töyssyn kohdalla ilmaan. Vanhaan, nopeaan rataan verrattuna aika surullinen kötöstys.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Aavikkoratoja?
En nyt Monterreyn aluetta miksikään sademetsäksi nyt ainakaan kuvaisi...

En tarkoita että Laguna(kaan) ykkösille soveltuisi, mutta jos joku luulee profiilia tuijottamalla ettei tuolla radalla voi nähdä oikeaa kilvanajoa muissa luokissa niin...
En näin sanonutkaan. Tai saatoin vahingossa sanoa, mutta F1-kilpailuille sopimattomuutta ajattelin...
 
Ylös