Mitsubishi vetäytyy!

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4214
No tulihan pannukakku ensi kaudesta. :thumbdown Nyt ainakin tapahtuu kustannuspuolella, säästöjä on synnyttävä! Ihmettelen että samalla kun ralli on saanut kansainvälistä näkyvyyttä niin talleja vaan lopettaa, tosin autovalmistajilla ei mene nyt kovinkaan hyvin kansainvälisesti.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
:nope: DTM hiekkatiellä... tosin Audikin voi vielä vetäytyä - ei mene hyvin moottoriurheilulla.

Täytyy toivoa, että kaudesta tulisi silti Loeb-Sohlberg-Grönholm -taistelu niin unohtuisi moiset. Vähän kummallista ajoitus kun juuri ollaan tekemässä isoja muutoksia. Eikös jo nyt tehty kustannusleikkauksia ja olla kohta siirtymässä "talvisarjaan" jne. jne.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
No voihan perkeles, siinä meni Rovanperän tallipaikkakin sitten samalla. :frown:

Ralliautoilu voi todella huonosti.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
markot sanoi:
No tulihan pannukakku ensi kaudesta. :thumbdown Nyt ainakin tapahtuu kustannuspuolella, säästöjä on synnyttävä! Ihmettelen että samalla kun ralli on saanut kansainvälistä näkyvyyttä niin talleja vaan lopettaa, tosin autovalmistajilla ei mene nyt kovinkaan hyvin kansainvälisesti.
No, kaikkihan aina toitottavat F1:ssiä yksityistallien tärkeyttä, nyt niitä ainakii riittää rallin puolella.....

Ettei vaan tulis kohta rallista Corolla merkki luokka....
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
695
Pakko se on vissiin uskoa, kun tuo toinen linkki oli Mitsun omille sivuille. Tämä tuli kyllä ihan varmasti täytenä yllätyksenä myös Mitsun rallitiimille.

Eihän ensi vuoden MM-sarjassa ole enää mitään järkeä. Ihan yhtä hyvin voisi pitää välivuoden koko sarjalle.
Ihmettelen vaan tätä koko juttua. Mun mielestä tämän vuoden sarja oli ihan hyvä ja vaikka Lööppi oli ylivoimainen, niin muut teamit oli keskenään aika tasaisia. Ilmeisesti ne kustannukset sitten karkasivat yli sietokyvyn.

Huh huh.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Valitettava homma, vaikkakaan ei mikään yllätys. Ralliautoilun suosio ja varsinkin näkyvyys eivät ole olleet mitään parasta mahdollista a-luokkaa viime vuosina. Ei varsinkaan kun vertaa kustannuksiin. En kyllä kamalasti lähtisi hyökkäämään tässä tapauksessa FIA:n suuntaan, sielllä ollaan kyllä tiedetty ja tunnistettu riskit jo muutama vuosi sitten. Porukka vain ihmetteli, että miksi muka hyviä sääntöjä pitää muuttaa. Se syy oli siinä, että tajuttiin homman mahdottomuus pitkässä juoksussa.

Itse vierittäisin suurimman syyn ranskalais-tallien harteille, jotka tuntuvat menevän ja tulevan oman mielen mukaan. Tallien olisi pitänyt saada omat näkemykset läpi, jotka palvelivat vain niiden omaa lyhytaikaista menestystä.

Nyt mukana ei ole enää ranskalais-talleja eikä sitten niitä joilla ei ollut varaa leikkiä niitten mukana. Jäljelle jäi oikeastaan ne tiimit, joiden budjetti vs. näkyvyys vs. menestys on järkevässä suhteessa keskenään. Eli Fordilla ja Subarulla on katsottu tuotteen hinta-laatu suhteen olleen oikean. Pösöllä ja Citikalla tuote varmasti oli hyvä, mutta hinta liian korkea. Skodalla ja Mitsulla taasen tuote ei ollut tarpeeksi hyvä.
 

Basuuna

New member
Liittynyt
28.3.2005
Viestit
3
On ilmeisesti tullut Rovanperällekkin yllätyksenä tuo.
Ylen tekstitv sivu 205:

"Rovanperä järkyttyi uutisesta

Harri Rovanperälle vetäytymispäätös
tuli suurena yllätyksenä.

- Ajoimme juuri sora- ja
asfalttitestejä yhdeksän päivän ajan ja
kaikki näytti todella hyvältä. Koko
tiimi oli sitä mieltä, että autolla
tullaan saamaan hyvää tulosta aikaan.
Ihme homma, Rovanperä harmitteli.

- Tämän täytyy olla suuri pettymys myös
Fordille ja Subarulle. Mitään ei ole
kuulunut siitä, jatketaanko vuoden vai
kahden päästä, vai jatketaanko koskaan.
Kukaan ei tiedä jatkosta mitään.

- Olen todella järkyttynyt ja pettynyt,
Rovanperä lisäsi.
"

Saas nähdä miten koko sarjan käy.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Melkoisena yllätyksenä tuo ainakin minulle tuli. Ei mene rallilla hyvin ei, toivottavasti tulevaisuuden muutokset auttaisivat karsimaan kuluja jotta (tehdas)autoja tulisi jatkossa viivalle vähän runsaslukuisemmin.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Huh huh, tämä tuli aivan puun takaa mulle,
luulin että Mitsu nimenomaan panostaisi enemmän tulevaan kauteen.
Kolme kovaa tallia häipyy sarjasta, nyt ei mene hyvin. :nope:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Ei taida Mitsujen myynti parantua tällaisella pelleilyllä.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Kaupallisuus tuhoaa kokonaan autourheilun. Tämä on tapahtumassa rallin puolella jo varsin vauhdikkaasti ja samaan ollaan päätyässä myös F1:sten puolella...jos ei herätä jo ja viisastuta.
McLaren ja Rellu ovat omilla päätöksillään estämässä SuperAgurin liittymistä ensi kaudeksi sarjaan ja vain kaupallisuuden ja rahanahneuden takia.

Se että saadaan uusi talli mukaan karkeloihin pitäisi olla ehdottoman tärkeää ja ainoa hyväksyttävä kehitys. Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta estää sellaien kehitys.

Mitä sitten tapahtuu kun joku autonvalmistajista ei kaupallisesti näe järkevänä olla mukana F1-sirkuksessa...tapahtuu samaa kuin rallin puolella...
näivettyy koko sarja.

Itse en enää jaksa kiinnostua kummastakaan sarjasta...jääpi aikaa kosolti omiin harrastuksiin kun säästyy viikonlopputelkkutuijottelulta...
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Siis todellisia "tehdastiimejä" ei ole enää yhtään! Ja mestaruudesta ajaa 4 kuskia, ehkä 5.
Olisiko sama tiputtaa (pakollisten) osakilpailujen määrä kymmeneen, kaikilta. Turha kai on noiden kahdenkaan tiimin rahoja kuluttaa enempää, eiköhän se paras selviäisi vähemmälläkin.
Mitenkähän FIA kuvittelee yksityisten nyt ajavan mestaruudesta, jos tiimi (tai kuski) ei raski osallistua kuin vaadittavaan kymmeneen kisaan.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
berra67 sanoi:
Kaupallisuus tuhoaa kokonaan autourheilun. Tämä on tapahtumassa rallin puolella jo varsin vauhdikkaasti ja samaan ollaan päätyässä myös F1:sten puolella...jos ei herätä jo ja viisastuta.
McLaren ja Rellu ovat omilla päätöksillään estämässä SuperAgurin liittymistä ensi kaudeksi sarjaan ja vain kaupallisuuden ja rahanahneuden takia.

Se että saadaan uusi talli mukaan karkeloihin pitäisi olla ehdottoman tärkeää ja ainoa hyväksyttävä kehitys. Kenelläkään ei pitäisi olla oikeutta estää sellaien kehitys.
Joo, tekniikkaa vaan halvemmaksi, lisää autoja viivalle ja mielenkiintoisempaa kisaa. Tätähän yritetään nyt F1:sissä vihdoinkin tehdä, ja rallin puolella myös sääntömuutoksilla. Tarvittaisiinko ehkä vähän kovempaakin kättä rallin puolella?
Jotkut ihmiset haluaisivat nähdä huipputekniikkaa huippusarjoissa, mutta asiahan on niin että loputtomiin sellainen kehitys ei voi jatkua. Nyt se on alkanut heikentämään molempia sarjoja.
F1:n tilanne on ehkä vähän vaikeampaa kun tallit kerran saavat päättää noin, että saisivat itse enemmän rahaa lajin kustannuksella. :doubtful:
Jossain mättää.

NASCARissa homma on aivan toisessa ääripäässä mitä nämä FIA:n sarjat. Tallien pyörittäminen on paljon halvempaa ja yrittäjiä riittää. Lähtöruudukko on kaksinkertainen F1:siin ja vieläkin aika-ajossa joudutaan karsimaan osanottajia. NASCAR hoitaa asiat diktaattorin oikeudella ja ensi kaudella ajetaan pelkästään pääsarjassa melkein 40 kisaa vuodessa. Tällaisen mahdollistaa tietenkin valtava fanimäärä. Parasta on se, että autot ovat tasaväkisiä. Minusta näyttää, että kaikki on siellä paremmin. FIA, katso ja opi.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
No, toivottavasti yksityistalleja intoutuu mukaan enemmän, kun menestysmahdollisuudet on paremmat ja huippukuskeja vapaana :doubtful:

Mutta selvähän se on ollut että autonvalmistajat osallistuu myydäkseen enemmän autoja. Ja panostukset tiimiin on jättimäisiä. Yksityispuolella kilpailu tapahtuu osallistumisen ilosta, ja tekemällä rahaa kilpailemisella.

Ykkösissä tilanne ei kyllä ole ihan noin huono, kun näkyvyys on moninkertaista. Mutta on siellä muutama tiimi mitkä lopettaa heti kun parhaaksi näkee. Ranskalaiset saattaa lopettaa kun menestystä on tullut tarpeeksi. McLaren tuskin lopettaa, ja BMW, Honda ja Tojota varmasti jaksaa yrittää vielä jonkun vuoden.
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
Todella järkyttävää. En kuvitellut kyllä mitään tälläista. Uskoin jopa Skodankin jatkavan tosin pienemällä ohjelmalla. Olen todella pahoillani Harrin puolesta. Harrille olisi vihdoinkin suonut menestystä ja ensi kaudella sitä olis varmasti tullutkin.

Ihmettelen kyllä jos FIA vielä alkaa lisäämään osakilpailujen määrää. Mieleeni on tullut semmonenkin ajatus mitä käytettiin joskus 90-luvun alussa. Jos olisi vaikkapa 14-16 kilpailua ja 10 saisi vain osallistua. Siis kuljettaja. Tai parempihan se olisi jos talli saisi osallistua vain 10 kisaan. Tiedä sitten olisiko se niin että kaikki tallit ajaisivat samoissa kisoissa ja 4-6 kisaa jäisi tavallaan ajamatta. Katsojien kannalta se olisi ehkä vaikea seurata mutta minusta luulisi talleja kiinnostavan enemmän tuo kuin tämä nykyinen "minisarja".
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Mutku sanoi:
:nope: DTM hiekkatiellä... tosin Audikin voi vielä vetäytyä - ei mene hyvin moottoriurheilulla.

Täytyy toivoa, että kaudesta tulisi silti Loeb-Sohlberg-Grönholm -taistelu niin unohtuisi moiset. Vähän kummallista ajoitus kun juuri ollaan tekemässä isoja muutoksia. Eikös jo nyt tehty kustannusleikkauksia ja olla kohta siirtymässä "talvisarjaan" jne. jne.
audi?? :confused: eihän audi ole mm-rallissa mukana :frank: mut harmi et mitsu vetäytyy :nope: Rovanperä jää ilman tallipaikkaa tai sit se menee johonki yksityis talliin :jaska:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No siis miksi ihmeessä pitäisi palata siihen vanhaa typerään systeemiin, jossa kaikki kuskit eivät kohdanneet toisiaan kaikissa ralleissa. Joku mikibiassioinikin kiersi kaukaa Jyskälän, mutta sitten oli tohkeissaan mukana jossaiin Olympos-rallissa jossa ei sitten ollut ketään muuta.

MM-rallien määrässä ei ole minusta mitään vikaa. Silloinhan ne tallit rahaa tekevät, kun ovat esillä mediassa. Toki inflaation vaara tässä on, mutta sitten vika on niissä rallien mielenkiinnossa. Silloin syy on kyllä kilpailijoitten ja kilpailun tylsyyden.
 
Ylös