MM-rallikausi 2022

JLunen

Well-known member
Liittynyt
9.10.2018
Viestit
562
Kukas on mestari ens vuonna,jos Ogier ajaa enää vaa muutamia ralleja..

-Tänak
-Rovanperä
-Neuville??
Siinä vahvoja ehdokkaita. Et usko Evansin enää ensi vuonna pärjäävän?

Paljonhan tuo tulevista autoista tulee riippumaan, miten mikäkin merkki saa autonsa toimimaan ja että miten se sitten sattuu kullekin kuskille vielä hanskaan sopimaan.
 

Dzekoo

Well-known member
Liittynyt
13.11.2017
Viestit
905
Siinä vahvoja ehdokkaita. Et usko Evansin enää ensi vuonna pärjäävän?

Paljonhan tuo tulevista autoista tulee riippumaan, miten mikäkin merkki saa autonsa toimimaan ja että miten se sitten sattuu kullekin kuskille vielä hanskaan sopimaan.
Voi Evans pärjätä!

Mielenkiintosta nähä saako Lappi tallipaikan??
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
946
Mahdotonta ennustaa vielä uusien autojen voimasuhteita. Jos autot on tasaväkisiä niin mestaruudesta taistelee Tänak ja Neuville.
Jos menneisyyteen yhtään peilaa niin tässä vaiheessa laittaisin rahani Breenille.
 

Demon Hiili

Well-known member
Liittynyt
26.8.2009
Viestit
163
Kukas on mestari ens vuonna,jos Ogier ajaa enää vaa muutamia ralleja..

-Tänak
-Rovanperä
-Neuville??
Alkukausi voi ratkaista paljon, kenellä autossa on vähiten lastentauteja. Ekoissa kisoissa voi olla ettei montaa Rally1 autoa tule maaliin. Sen jälkeen kun lastentaudit isoimmin selätetty, niin ne kenellä on ollut ongelmattomin alkukausi, voivat ajella enemmän rauhassa, huonommalla alkukaudella lähteneet joutuvat puristamaan enemmän. Tasaisen vauhdin taulukolla ensi kauden kärkeen veikkailen paria Evans - Breen, ehkä myös Rovanperä jos ei kovin kärsi alkukaudesta.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15879
Sijainti
Tampereen lenkki
Ingrassia lopettaa, Benjamin Veillas tulee tilalle Ogierin viereen. Ovat jo vuosia testanneet yhdessä.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
437
Eipä se kovin paljon paremmin mennyt aikoinaan isä Solbergillakaan. Tätä seuraavaksi vuodeksi täysi kausi Subarulla ja 2003 sillä tuli jo maailmanmestaruus.
Näytä liitetiedosto 1324

Joo kyllä sitä isäpapallekin sattui, mutta vuonna 2000 kumminkin tuli jo 14 pohjaa aikaa rallin ylimmällä tasolla ja kilpailuimpana aikana, Oliverilla on tänä vuonna WRC2 luokasta 5 pohja aikaa plakkarissa.
 

jabajee

Well-known member
Liittynyt
9.12.2019
Viestit
205
Joo kyllä sitä isäpapallekin sattui, mutta vuonna 2000 kumminkin tuli jo 14 pohjaa aikaa rallin ylimmällä tasolla ja kilpailuimpana aikana, Oliverilla on tänä vuonna WRC2 luokasta 5 pohja aikaa plakkarissa.
No Petter ajoi WRC Focuksella kuusi kilpailua jo edellisenä vuonna 1999 eikä saavuttanut yhtään pohja-aikaa. Sijoitukset 9. 27. 12. 11. 5. ja 11. Viides sija tuli Safarista, jossa keskeyttivät mm. Mäkinen, Kankkunen ja Burns. Petter jäi voittaja McRaelle lähes 45 minuuttia.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
437
No Petter ajoi WRC Focuksella kuusi kilpailua jo edellisenä vuonna 1999 eikä saavuttanut yhtään pohja-aikaa. Sijoitukset 9. 27. 12. 11. 5. ja 11. Viides sija tuli Safarista, jossa keskeyttivät mm. Mäkinen, Kankkunen ja Burns. Petter jäi voittaja McRaelle lähes 45 minuuttia.
Totta, laskeskelin huvikseni niin Petterillä on ollut Ewrc: mukaan kauden 2000 jälkeen 18 MM-lähtöä vyöllään, Oliverilla tulee olemaan tämän kauden jälkeen 14-15 mm-rallia riippuen siitä osallistuuko Oliver Monzaan vai ei, mutta ajat ovat olleet eri ja luokkakin, hankala tai oikeastaan mahdoton vertailla kahta aikakautta toisiinsa. Jos Oliver vetää kaikille jäljet selkään parin vuoden sisällä niin silloin olemme kaikki olleet väärässä, mutta en nyt suurena vääryytenä olisi pitänyt jos Oliver olisi vielä yhden vuoden ajan ajanut WRC2 puolella keräten kokemusta selkeästi paineettomammassa tilassa. Ensi vuonna meinaan paineita riittää.

Riskit on suuret että käy niin kuin Loubetille, hänhän ajoi hyvin WRC2 puolella ( mestari 2019) sitten WRC: puolella on menettänyt itseluottamuksen täysin, tuntuu että kaveri pelkää jo omaa varjoaankin.
 

jabajee

Well-known member
Liittynyt
9.12.2019
Viestit
205
Totta, laskeskelin huvikseni niin Petterillä on ollut Ewrc: mukaan kauden 2000 jälkeen 18 MM-lähtöä vyöllään, Oliverilla tulee olemaan tämän kauden jälkeen 14-15 mm-rallia riippuen siitä osallistuuko Oliver Monzaan vai ei, mutta ajat ovat olleet eri ja luokkakin, hankala tai oikeastaan mahdoton vertailla kahta aikakautta toisiinsa. Jos Oliver vetää kaikille jäljet selkään parin vuoden sisällä niin silloin olemme kaikki olleet väärässä, mutta en nyt suurena vääryytenä olisi pitänyt jos Oliver olisi vielä yhden vuoden ajan ajanut WRC2 puolella keräten kokemusta selkeästi paineettomammassa tilassa. Ensi vuonna meinaan paineita riittää.

Riskit on suuret että käy niin kuin Loubetille, hänhän ajoi hyvin WRC2 puolella ( mestari 2019) sitten WRC: puolella on menettänyt itseluottamuksen täysin, tuntuu että kaveri pelkää jo omaa varjoaankin.
En tarkoittanutkaan, että voisi suoraan vertailla. Otin Petterin esimerkiksi vain siksi, että sattuu olemaan Oliverin isä ja, että ei noista uran alun keskeytyksistä voi oikein vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Moni kuski on romuttanut kalustoa huolella ja uran alku on ollut vaikeaa, mutta kuten Petterinkin tapauksessa kävi niin mestaruus irtosi jo muutamassa vuodessa. Ja siihen aikaan oli vähintään kymmenen kovaa kuskia ajamassa.
Tuli vielä tuosta Petteristä vielä mieleen, että jäi WRC:llä vuonna 1999 Neste Rallissa 20 sekuntia Puhakan ännän Mitsulle ja voitti Laukkasen etuveto Rellun vain 25 sekunnilla. Seuraavana vuonna heilahtikin latomutkassa huolella nurin.
 

Sendaaja

Active member
Liittynyt
14.12.2020
Viestit
34
Onko kellään uusinta tietoa tästä sääntökoukerosta, jossa kaudella 2022 saisi edelleen ajaa 2017-2021 specin autoilla pääluokassa tietyin muutoksin? Veikkaisin, että nuo muutokset liittyisivät kuristamiseen ja keskilukkoon. Tämä siis ilmeisesti koskisi vain yksityis ja ns. "herrasmieskuskeja", mutta rajapyykin veto tulee tuossa olemaan mielenkiintoista. Vaikuttaa kyllä monella tapaa ongelmalliselta, mikäli tuo toteutuu. Toisaalta taas esim M-sportilla voisi olla vielä saumaa saada pari vanhan specin purkkia myydyksi, ja vaikkapa JanProlla saada bisnestä vuokrahommalla päivittämättä kalustoaan.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
437
Onko kellään uusinta tietoa tästä sääntökoukerosta, jossa kaudella 2022 saisi edelleen ajaa 2017-2021 specin autoilla pääluokassa tietyin muutoksin? Veikkaisin, että nuo muutokset liittyisivät kuristamiseen ja keskilukkoon. Tämä siis ilmeisesti koskisi vain yksityis ja ns. "herrasmieskuskeja", mutta rajapyykin veto tulee tuossa olemaan mielenkiintoista. Vaikuttaa kyllä monella tapaa ongelmalliselta, mikäli tuo toteutuu. Toisaalta taas esim M-sportilla voisi olla vielä saumaa saada pari vanhan specin purkkia myydyksi, ja vaikkapa JanProlla saada bisnestä vuokrahommalla päivittämättä kalustoaan.
Suomen mm-rallin aikaanhan tuosta puhuttiin, paljon on erilaisia vaihtoehtoja kuulunut, mutta kaikista eniten on huhuiltu että aeron määrää vähennettäisiin ja kuristinta pienennettäisiin, Proioriteetti 1 kuksit eivät saisi näillä autoilla ajaa eli ymmärtääkseni kuskit jotka ovat ajaneet mm pisteille 5 vuoden sisällä.
 
Ylös