MM-rallikausi 2023

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1547
Josa Hyndai saa auton kohdilleen ja Toyotalla on jo lähes kaikki tehty, on autot yhtä nopeita ja niitä voi viedä koko ajan limiitillä.
Mistä tulee useamman kirjoittajan olettamus, että Toyotan kehitys on jo tapissa ja Huyndailla olis vielä kiristysvaraa. Faktaa? En itse löisi tästä vetoa. Toyotan alkukauden kommenteissa ainakin korostui sana luotettavuus. Esimerkkinä nuo edellä mainitut kylkien ämpäri ponttoonit, aero paranisi entisestään jos he poistaisivat ne ja veikkaan, että ensikaudella niitä ei enään ole, mutta ei lyödä vetoa😜
 
Viimeksi muokattu:

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
713
Sijainti
Full send
Kaikille niille jotka väittivät, että Toyotasta ei pysty tekemään enään nopeampaa ja Hyundailla on takataskussa tukku valttikortteja joilla he tekevät yllätysloikan ensivuodelle

Eli Toyotaan lisää mutkanopeutta, kuulostasko hyvältä uutiselta Korean suunnalle
https://www.rallit.fi/toyotan-wrc-talli-testannut-uutta-ratkaisua-ralliautossaan-toisi-huomattavan-parannuksen-kilpuriin/
kyllähän tuo takasiiven toimivuutta varmasti parantaa kun ilma tulee puhtaampana siivelle. Lupaa hyvää ..
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
"MTV Urheilun tietojen mukaan Hyundai on tarjonnut Lapille työpaikkaa ensi kaudeksi."
Samaa luin juuri. Ainoa järki tuossa siirrossa on jos soppari on koko kauden sopimus tai Toyotalta ei jatkoa tule. Vajaa kausi ei mielestäni kannata jos saman saa myös Toyotalta...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8774
Sijainti
Vantaa
Veikkaanpa, että Hyundailla ajaa ensi kaudella Neuville, Lappi ja Sordo/Suninen. Toyotaa käskee Rovanperä, Evans ja Ogier/Katsuta. Toyota olisi halunnut Lapin, mutta isompi lompakko/täysi Mm-sarja vie Hyundaille. Lappi yrittää vielä kerran tsekata riittääkö taidot MM-taisteluun. Jos Hyundai haluaa Lapin talliinsa, tienaa ensi kaudesta saman verran kuin Toyotalla loppu-uransa ajan. Eli mitään riskejä ei ole.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Mistä tulee useamman kirjoittajan olettamus, että Toyotan kehitys on jo tapissa ja Huyndailla olis vielä kiristysvaraa.
Kaikille niille jotka väittivät, että Toyotasta ei pysty tekemään enään nopeampaa ja Hyundailla on takataskussa tukku valttikortteja joilla he tekevät yllätysloikan ensivuodelle.
Onko täällä joku väittänyt näin? Minä ainakin olen yrittänyt sanoa, että kehitys alkaa ottamaan yhä pienempiä askelia mitä ylemmäs kehityksessä päästään. Se ei tarkoita kehityksen loppumista. Jossain vaiheessa tulee raja vastaan, ettei näillä autoilla yksinkertaisesti voi päästä enää lujempaa. Jos toinen valmistaja on jo siinä pisteessä, niin toisella on yhä mahdollisuus päästä siihen samaan pisteeseen. Näin siis teoreettisesti ajateltuna. Ja tuota pistettä lähestyessä askeleet pienenevät koko ajan ja niihin kulutettu aika ja raha kasvaa koko ajan. Toyota on tuota pistettä lähempänä kuin Huyndai. Siksi Hyndai voi myös ottaa suuremman loikan, vaikka kopioimalla ja matkimalla Toyotaa, kun tiedetään missä ero syntyy.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2497

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15857
Sijainti
Tampereen lenkki
Enpä oikein tiedä mitä ajatella…toki jos täysi kausi olisi tarjolla ja ajaminen kiinnostaa niin miksei - mutta toisaalta ehkä Citroen-reissusta myös opittiin jotain…
Just samat ajatukset itsellä, ettei nyt toistaisi Citroen-virhettä. Mietin myös että entä jos tämä onkin vaan managerin liikkeelle laskema huhu, että Toyotalta voisi nyhtää enemmän ;)
 

JLunen

Well-known member
Liittynyt
9.10.2018
Viestit
562
Enpä oikein tiedä mitä ajatella…toki jos täysi kausi olisi tarjolla ja ajaminen kiinnostaa niin miksei - mutta toisaalta ehkä Citroen-reissusta myös opittiin jotain…
Samaa mietin itsekin, sehän olisi oikein riemukasta, kun Hyundai lopettaisikin ensi kauden jälkeen ja Neuvillekin tarvitsisi jonkun paikan. Meni kyllä taas mielenkiintoiseksi tämä tuolileikki...
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8774
Sijainti
Vantaa
Onkos kukaan ajatellut sitä vaihtoehtoa, että Hyundai laittoi Tänäkin ulos kommenttien vuoksi. Tuo oli kaunis vaihtoehto eikä Tänakille jäänyt vaihtoehtoja. Nyt etsii uutta työpaikkaa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1547
Ymmärrän kyllä pointtisi ja olen ihan samaa mieltä. Ne viimeiset sekunnin kymmenykset on niitä vaikeimpia ja kalleimpia saavuttaa....ja lakipisteen yli ei enään pääse vaikka hakkais kuinka paljon rahaa testaamiseen.
Toyota on tuota pistettä lähempänä kuin Huyndai. Siksi Hyndai voi myös ottaa suuremman loikan, vaikka kopioimalla ja matkimalla Toyotaa, kun tiedetään missä ero syntyy.
Ei pidä paikkansa!!!!!! Mutta Minäpäs väitänkin että asia on toisinpäin!!!!!!! Huyndai on lähellä tuota kehityksen lakipistettä, mutta Toyotalla on vielä varaa kiristää. Mulla on nyt pakkomielle noihin yariksen sivuponttooneihin. Jos ne poistetaan, asiantuntijan mukaan mutkanopeus kasvaa. En näe Huyndaissa mitään vastaavaa aeroon liittyvää asiaa joka voisi mullistaa heidän auton radikaalisti. Heidän aeroa ei voi enään parantaa toisinkun yariksen. Toyota on satsannut enemmän luotettavuuteen kun nopeuteen luulisin. Väitän jopa että heidän auto on vielä vähän raakile. Alustaratkaisut onkin sitten asia josta emme tiedä, onko sielä Huyndailla jotain jolla saa sekunteja pois. Epäilen, että ei ole. Mitäs tähän sanotte ns. asiantuntijat? Uskaltaako kukaan väittää vastaan? Mutta uskaltaako kukaan olla samaamieltä?
 
Viimeksi muokattu:

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
1010
Sijainti
Piilosa
Onkos kukaan ajatellut sitä vaihtoehtoa, että Hyundai laittoi Tänäkin ulos kommenttien vuoksi. Tuo oli kaunis vaihtoehto eikä Tänakille jäänyt vaihtoehtoja. Nyt etsii uutta työpaikkaa.
Hyvää pohdiskelua. Jollainhan sieltä on irti päästy, olisiko ollut mukamas niin höveli sopimus että sen saa katki tuosta vaan? Ott kumminkin voitti kisoja ja oli MM-taistossa, eikä kausi ole vielä taputeltu joten lopullinen sijoitus sarjassa (2 tai 3) on vielä auki. Eli auton surkeuden takia tuskin on pystynyt luistamaan. Rahallahan tuollainen onnistuu, olisiko lyönyt omat säästönsä tiskiin? Tässä taloustilanteessa sponsseilta ei liikoja irtoa.

Sopimuksenhan voi lähtökohtaisesti purkaa jos molemmat sitä haluavat. Summa summarum, Hyundai halusi Ottin ulos tiimistä.

Mutta mikä tää Esupin siviilikärryn myyntijuttu on... Tarvetta joko käteiselle tai sitten sukset ristissä Gazoon kanssa.

Mutta hei, en ainakaan itse muista yhtä viihdyttävää silly seasonia!
 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
587
Sijainti
Tallissa
Tai ehkä kaikista todennäköisimmin hän kuitenkin vain myy autoa jolle ei ole nyt käyttöä.
Ei oo ihan perheauto, mutta onhan tämä hetki nyt aika oivallinen aiheuttamaan lisää puhetta ainakin 😄
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8774
Sijainti
Vantaa
Eiköhän tuo ole Esupin firman autoja. Taitaa Lapilla olla firmassa tase kunnossa, kun joskus julkisia tietoa katselin. Tais olla vajaa pari milliä kumulatiivinen tulos neljältä vuodelta, viimeisin tosin 100ke tappiolla.
 
Ylös