MM-rallikausi 2023

Nuutti

Member
Liittynyt
30.9.2022
Viestit
15
Se mitä JM sanoo medialle edustaa koko Toyotan mielipidettä asiasta eli tuskinpa siellä annettais puhua Tänäkistä tollasia kommentteja jos olis tilanne semmonen että Tänäk olis tulossa Toyotalle
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1290
Onko jossain jotain faktaa siitä että Akio Toyoda päättäisi Toyotan rallitiimin kuskit, tai että hänellä olisi edes valtaa yksin sitä tehdä? Ei toimitusjohtaja yleensä mikään diktaattori kuitenkaan ole.

Ja toisekseen, vaikka tilanne olisikin se, että Toyoda keskenään päättää ketkä ajaa tallissa, niin kyllä JM pidetään kartalla päätöksistä ja siitä mitä sanotaan julkisuuteen ennenkuin päätöksiä on tehty.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1394
Sijainti
Porvoo
Onko jossain jotain faktaa siitä että Akio Toyoda päättäisi Toyotan rallitiimin kuskit, tai että hänellä olisi edes valtaa yksin sitä tehdä? Ei toimitusjohtaja yleensä mikään diktaattori kuitenkaan ole.

Ja toisekseen, vaikka tilanne olisikin se, että Toyoda keskenään päättää ketkä ajaa tallissa, niin kyllä JM pidetään kartalla päätöksistä ja siitä mitä sanotaan julkisuuteen ennenkuin päätöksiä on tehty.
Ssshhh. Älä nyt pilaa hyvää trollausta.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1315
Vaadin jo tuolle perustelua. Akiota ei kiinnosta kisamäärällisesti katsottuna MM-historian kokeneimman kuskin mielipide joka elää ja hengittää rallille. Rapala vol.2 kurkussa
Kyllä häntä voi kiinnostaa JMn mielipide, mutta ei sillä suurta painoarvoa ole tod näk. Teoriasi on täynnä reikiä kun reikäjuusto. Jos tuo on logiikka, niin sittenhän Akidon kannattais kysyä neuvoa Ogierilta jolla on enemmän menestystä vyöllään kun kenelläkään Toyotalla tai heidän motorsport neuvonantajaltaan jolla on 4kpl MM.

Siis yritän vain sanoa, että entisillä meriiteillä ei ole mitään merkitystä. Ja ollakseen hyvä tiimipäällikkö riittää kun on keskinkertainen kartturi (Todt) tai keskinkertaen vaatekauppias (Flavio B)
 

Pynski

Well-known member
Liittynyt
25.9.2021
Viestit
414
Niin, vertauksesi Ogieriin on muuten loistava mutta hän on tiimissä kuskina atm. Mutta olen suhteellisen varma, että jos hypoteettisesti Ogier olisi JMLn paikalla niin yhtälailla Akiota kiinnostaa hänen mielipide asemassaan.

Etkä vieläkään perustellut JML kompetenssin vajaavaisuutta. Yhtälailla ne Todtit ja Briatoret ovat aloittaneet jossain kohtaa tehtävänsä nollista. Hyvin niilläkin homma lähti rokkaa suht samantien vaikkei kompetenssia ollut...
 

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
662
Eikä Latvalan aikana nyt kovin huonosti ole mennyt. Kaikki mestaruudet on tulleet kotiin. Olin itse hyvin epäileväinen, kun Latvalan pesti julkistettiin, mutta hyvin on sujunut tähän mennessä. Hölmöhän Akio olisi jos ei Latvalan mielipiteitä kuuntelisi kuljettajavalinnoissa. Eiköhän siellä istuta ison pöydän ääressä ja mietitä ketkä kuljettajat ylipäänsä ovat tarjolla ja mitä kukin kuljettaja toisi tallille.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4959
Sijainti
Parc Fermé
Sehän opetetaan jo organisaatiojohtamisen aapisen ensimmäisessä luvussa, että johtajan on hyvä palkata itselleen raportoiviksi alaisiksi nimenomaan henkilöitä, joiden mielipiteet ei kiinnosta ja joita ei kannata muutenkaan kuunnella.
Tämä logiikka jos pitäisi paikkansa, niin Tommi oisi vieläkin teamin johtajana.
 

kimmi

Well-known member
Liittynyt
18.9.2009
Viestit
95
Sijainti
35400/41310
Kyllä häntä voi kiinnostaa JMn mielipide, mutta ei sillä suurta painoarvoa ole tod näk. Teoriasi on täynnä reikiä kun reikäjuusto. Jos tuo on logiikka, niin sittenhän Akidon kannattais kysyä neuvoa Ogierilta jolla on enemmän menestystä vyöllään kun kenelläkään Toyotalla tai heidän motorsport neuvonantajaltaan jolla on 4kpl MM.

Siis yritän vain sanoa, että entisillä meriiteillä ei ole mitään merkitystä. Ja ollakseen hyvä tiimipäällikkö riittää kun on keskinkertainen kartturi (Todt) tai keskinkertaen vaatekauppias (Flavio B)
"Keskinkertainen vaatekauppias" = mies, joka vei Benettonin vaatebrändin jenkkeihin, ja jonka omaisuuden arvo on satoja miljoonia.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Onko jossain jotain faktaa siitä että Akio Toyoda päättäisi Toyotan rallitiimin kuskit, tai että hänellä olisi edes valtaa yksin sitä tehdä? Ei toimitusjohtaja yleensä mikään diktaattori kuitenkaan ole.

Ja toisekseen, vaikka tilanne olisikin se, että Toyoda keskenään päättää ketkä ajaa tallissa, niin kyllä JM pidetään kartalla päätöksistä ja siitä mitä sanotaan julkisuuteen ennenkuin päätöksiä on tehty.
No höh. Oikeasti Akido on vain peitenimi. Oikea nimi on Kim Jong Un, mies joka rautaisella otteella hallitsee Toyotaa. Mies joka ei kuuntele ketään, mutta jota kaikki kuuntelee. Hän hallitsee sekä siviiliautotehdasta että ralliautotehdasta. Hän on itse henkilökohtaisesti opettanut Jyväskylässä olevat ralliauton rakentajat tekemällä omakätisesti joka vuonna sen ensimmäisen auton. Hän puhuu sujuvasti kolmeakymmentä kieltä, myös suomea ja savvoo, hiljoo ja kovvoo. Ja hän on se mies, joka puhelimien välityksellä on jatkuvassa yhteydessä mm. Latvalaan ja kertoo hänelle korvanappiin mitä medialle pitää sanoa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1315
Etkä vieläkään perustellut JML kompetenssin vajaavaisuutta. Yhtälailla ne Todtit ja Briatoret ovat aloittaneet jossain kohtaa tehtävänsä nollista. Hyvin niilläkin homma lähti rokkaa suht samantien vaikkei kompetenssia ollut...
JMn kirjan lukeneena hän vaikuttaa aika ailahtelevalta persoonalta. Kertoi mm ihan avoimesti lääkityksestään omin sanoin. Ei Todilla ollut mitään meriittejä kun hän aloitti B ryhmän projektin.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1315
Eikä Latvalan aikana nyt kovin huonosti ole mennyt. Kaikki mestaruudet on tulleet kotiin. Olin itse hyvin epäileväinen, kun Latvalan pesti julkistettiin, mutta hyvin on sujunut tähän mennessä. Hölmöhän Akio olisi jos ei Latvalan mielipiteitä kuuntelisi kuljettajavalinnoissa. Eiköhän siellä istuta ison pöydän ääressä ja mietitä ketkä kuljettajat ylipäänsä ovat tarjolla ja mitä kukin kuljettaja toisi tallille.
En ehkä sanoisi, että Toyotan mestaruudet olisi JMn ansiota. Se on heidän tiimonsä ansiota, Katsu ynnä muut
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1290
JMn kirjan lukeneena hän vaikuttaa aika ailahtelevalta persoonalta. Kertoi mm ihan avoimesti lääkityksestään omin sanoin. Ei Todilla ollut mitään meriittejä kun hän aloitti B ryhmän projektin.
En ole lukenut kirjaa, mutta jos otetaan lääkitystä ailahtelevaan persoonaan (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan), niin eihän persoona enää sen jälkeen ailahtele kun siihen on lääkitys?
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1694
Parempi tallipäällikkö JM on kun kuski... Eikä se kuskinakaan ihan paska ollut...
Tästä olen eri mieltä, mutta hyvä on ollut molemmissa. Maailmassa on yhdeksän kuljettajaa, kenellä on enemmän MM-voittoja. Kaikki tietää JM:n heikkouden tai heikkoudet. Tähtien asettuessa oikein historiaa olisi kirjoitettu eri kirjaimin.
 

Seniorikansalainen

Altmeister
Liittynyt
26.11.2017
Viestit
144
Sijainti
Joensuu
Tästä olen eri mieltä, mutta hyvä on ollut molemmissa. Maailmassa on yhdeksän kuljettajaa, kenellä on enemmän MM-voittoja. Kaikki tietää JM:n heikkouden tai heikkoudet. Tähtien asettuessa oikein historiaa olisi kirjoitettu eri kirjaimin.
JM on hyvä "tallipäällikkö", puhuu ulos asiat jotka muut (JM mukana) ovat päättäneet. Hyvä mies juuri tässä työssä.

Kuljettajana vähän toisenlainen henkilö. Lukekaa kirja. Minulla kirjan lukemisen jälkeen tuli lähinnä sääli JMattia kohtaan. Liikaa odotuksia, vääränlaista painostusta/tukemista ja romahdus. Tämä minun tulkintani mukaan, ei totuus, eikä edes oikea tulkinta?

Hienosti hoitanut nykyisen työnsä. Siitä kymmenen pistettä.
 
Ylös