MM-rallikausi 2023

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1036
Periaatteessa kaikilla täyden kauden Rally 1 -autolla ajavilla on kauden alla teoreettinen mahdollisuus mestaruuteen.

Käytännössä taas Kalle oli varsin selvä, Neuvillellä ja Evansilla painoi kuitenkin viime aikaiset suoritukset sen verran, että mestaruusta taisteleminen hieman epävarmaa, Tänakin kohdalla taas auton suorituskyky oli kysymysmerkki. Mutta ehkä juuri ja juuri nuo neljä voisi laskea mestaruustaistoon.

Lapin kohdalla taas, kaksi vajaata kautta takana, uusi auto, lähtökohtaisesti kakkoskuski, yksi mm-osakilpailuvoitto (kotikilpailu, Latvala keskeytti kärjestä tekniseen vikaan), ei oikeastaan missään kohtaa urallaan nopeuden ja varmuuden puolesta säännöllisesti haastamassa voitosta. Mielestäni aika sinivalkoiset lasit pitäisi olla päässä, että olisi realistisesti uskonut kauden alla taistelevan mestaruudesta.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Sitähän se Lappi sanoi kauden alla, että kyllähän se motivoi kun on edes teoreettinen mahdollisuus ajaa mestaruudesta, vaikka ei itseään mestarisuosikiksi laskenut.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
804
Jos Gardemeister oli mestarikandidaatti, niin kyllä mä Lapille saman statuksen antaisin. Tosin molemmat aika hilkulla.
Täysi kausi ja Fordin ykköskuski. Ford oli kuitenkin 2003 ja 2004 ollut sarjan nopeimpia autoja. Gardella lupaavia suorituksia Seatilla sekä yksityistallin Peugeotilla. Takana kolme hukattua vuotta Skodalla. Mutta siitäkin huolimatta lupaava kuljettaja ja voittaneen tiimin ykkösnyrkki. Ja starttihan oli kova, heti Montesta kakkossija ja Ruotsistakin vielä tyydyttävä kolmossija.

Lapilla parempia tuloksia historiassa, mutta toisaalta Hyundailla hän ei ole ykköskuskina.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
804
Ja jos en väärin muista, niin Ruotsin jälkeen johti sarjaa, kuten Tänak nyt tänä vuonna.
Oikein muistat!

Tuona vuonna Focus 04:ää ei enää kehitetty juurikaan ja muut merkit menivät ohi. Akropoliksesta ja Korsikalta sentään Gardemeister otti kakkossijat, ettei se auto ihan huono ollut. Kauden viimeiseen ralliin Australiaan tulikin sitten se uusi Focus 06 WRC.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1635
Hauska tarra R1 Huyndain takasivulasissa. "10 years celebrating". En vaan tiedä mitä he juhlivat. Mukanaoloa? Osallistumista? Noloa. He jos ketkä ansatsevat todella kultasen ananaksen ja hopealusikat.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1635
Kymmeniä voittoja, tallimestaruuksia, yms. Ihan aiheesta juhlivat. Mitä noloa siinä on?
Kymmeniä voittoja eli juuri justiin yli parikymmentä, (voittokeskiarvo per kausi alle 3). mestaruuksia jopa 2. Yksikään kuljettaja ei ole voittanut autolla mestaruutta huolimatta lähes rajattomista resursseista. No mukanaoloa on kiva juhlia. kuten alakoulun juoksukisoissa, kaikille pitäis ehdottomasti antaa lohdutuspalkinto.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1554
Sijainti
Porvoo
Näköjään väärin voitettu.

Olen kysynyt tätä jo aiemminkin, että kannattaisiko lopettaa rallin seuraaminen kun taas kerran kaikki on paskaa paitsi kusi? Tai ainakin pitää nämä ”mukanaolo” oksennukset omina tulkintoina.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16089
Sijainti
Tampereen lenkki
Kymmeniä voittoja eli juuri justiin yli parikymmentä, (voittokeskiarvo per kausi alle 3). mestaruuksia jopa 2. Yksikään kuljettaja ei ole voittanut autolla mestaruutta huolimatta lähes rajattomista resursseista. No mukanaoloa on kiva juhlia. kuten alakoulun juoksukisoissa, kaikille pitäis ehdottomasti antaa lohdutuspalkinto.
Ei ole montaa tallia jotka on olleet MM-sarjassa yhtenäisesti 10 vuoden pätkän. Ford/M-Sport, Mitsubishi, Subaru...

Citroen jää täpärästi pois koska 2006 ja 2016 oli välivuodet. Toyotakaan ei ollut TTE:n aikana yhtäjaksoisesti koska 1987 ja 1996 olivat välivuosia.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1635
Ei ole montaa tallia jotka on olleet MM-sarjassa yhtenäisesti 10 vuoden pätkän. Ford/M-Sport, Mitsubishi, Subaru...

Citroen jää täpärästi pois koska 2006 ja 2016 oli välivuodet. Toyotakaan ei ollut TTE:n aikana yhtäjaksoisesti koska 1987 ja 1996 olivat välivuosia.
Niin ainut syy juhlaan on todella se, että ovat olleet pitkään mukana, mitään muuta syytä ei ole juhlia. Esimerkiksi ei voi juhlia kovin kummosta menestystarinaa. Onko pelkkä Mukanaolo meriiti vai saavutus.
 

Ardex

Well-known member
Liittynyt
4.12.2018
Viestit
355
Näköjään väärin voitettu.

Olen kysynyt tätä jo aiemminkin, että kannattaisiko lopettaa rallin seuraaminen kun taas kerran kaikki on paskaa paitsi kusi? Tai ainakin pitää nämä ”mukanaolo” oksennukset omina tulkintoina.
No No. Jos kaveri pääsee näin helposti ihon alle, niin kannattaako myös omaa näkemystä tarkastella?
 
  • Like
Reaktiot: jjx

Ardex

Well-known member
Liittynyt
4.12.2018
Viestit
355
Niin ainut syy juhlaan on todella se, että ovat olleet pitkään mukana, mitään muuta syytä ei ole juhlia. Esimerkiksi ei voi juhlia kovin kummosta menestystarinaa. Onko pelkkä Mukanaolo meriiti vai saavutus.
Jos asiaa katsoo pitkällä aikavälillä taaksepäin, niin pitääkö siitä löytää pelkästään hyvää? Kolikolla on aina kaksi puolta ja niitä ei niin loistaviakin suorituksia mahtuu mukaan. Kumpaa haluaa/pitää arvostaa on jokaisen oma mielipide. Mukanaolokin on ihan hyvä saavutus vaikka ei sillä nyt niihin kirkkaimpiin valoihin päästä. Mistä se motivaatio on joka vuodelle kaivettu, on arvailujen varassa.
 
  • Like
Reaktiot: jjx
Ylös