MM Rally Estonia 4.-6.9.2020

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2070
Mä en vaan pääse yli siitä että toi oranssi sora tuo mieleen Australian/Uuden-Seelannin rallit. Välillä tulee taas Wales-vibat kun mennään noissa lehtimetsissä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14521
Sijainti
Tampereen lenkki
Mä en vaan pääse yli siitä että toi oranssi sora tuo mieleen Australian/Uuden-Seelannin rallit. Välillä tulee taas Wales-vibat kun mennään noissa lehtimetsissä.
Mä en taas näe mitään samaa noihin :) Tai etenkin teiden pinnat on noissa kisoissa ihan erilaiset. Walesissa on varta vasten metsätöitä varten rakennettua liuskekivi(?) murskepohjaista väylää joka menee syyssateilla mutaiseksi, taas Australiassa on kova pohja jonka päällä kuulalaakerisoraa. Viron pikkutiet on samantyyppistä kuin Jyskälässä Lankamaa, eli ojia ei ole ja tie on saatettu vaan tehdä puskutraktorilla hiekkaiseen maahan. Tämän seurauksena sivussa on penkat ja tie on pehmeää kun varsinaisia pohjia ei ole tehty. Eilen Otepään pätkällä kuvattiin tietä ennen toista vetoa ja siellä seassa oli multaa ja puunjuuriakin.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2070
Mä en taas näe mitään samaa noihin :) Tai etenkin teiden pinnat on noissa kisoissa ihan erilaiset. Walesissa on varta vasten rakennettua liuskekivi(?) murskepohjaista joka menee syyssateilla mutaiseksi, taas Australiassa on kova pohja jonka päällä kuulalaakerisoraa. Viron pikkutiet on samantyyppistä kuin Jyskälässä Lankamaa, eli ojia ei ole ja tie on saatettu vaan tehdä puskutraktorilla hiekkaiseen maahan. Tämän seurauksena sivussa on penkat ja tie on pehmeää kun varsinaisia pohjia ei ole tehty. Eilen Otepään pätkällä kuvattiin tietä ennen toista vetoa ja siellä seassa oli multaa ja puunjuuriakin.
Tuotantoasi lukeneena arvostan ilman muuta analyysisi korkeamalle kuin mun tuntemukset (y) Walesin kohdalla tarkoitin ensisijaisesti miljöötä, en lainkaan tietä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14521
Sijainti
Tampereen lenkki
Tuotantoasi lukeneena arvostan ilman muuta analyysisi korkeamalle kuin mun tuntemukset (y) Walesin kohdalla tarkoitin ensisijaisesti miljöötä, en lainkaan tietä.
Aivan. Vaikea verrata kun Wales on aina ajettu niin syksyllä että on ruska päällä ja lehtiä putoilee puista. Sanoisin myös, että siellä on enemmän valtavia vanhoja puita hyvin hoidetuissa metsissä, Virossa enemmän vesakkoa ja nuorta metsää :geek: :geek: :geek:
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2070
Aivan. Vaikea verrata kun Wales on aina ajettu niin syksyllä että on ruska päällä ja lehtiä putoilee puista. Sanoisin myös, että siellä on enemmän valtavia vanhoja puita hyvin hoidetuissa metsissä, Virossa enemmän vesakkoa ja nuorta metsää :geek: :geek: :geek:
I rest my case 🤝

Suninen nousee Lapin edelle
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
717
Mä en taas näe mitään samaa noihin :) Tai etenkin teiden pinnat on noissa kisoissa ihan erilaiset. Walesissa on varta vasten metsätöitä varten rakennettua liuskekivi(?) murskepohjaista väylää joka menee syyssateilla mutaiseksi, taas Australiassa on kova pohja jonka päällä kuulalaakerisoraa. Viron pikkutiet on samantyyppistä kuin Jyskälässä Lankamaa, eli ojia ei ole ja tie on saatettu vaan tehdä puskutraktorilla hiekkaiseen maahan. Tämän seurauksena sivussa on penkat ja tie on pehmeää kun varsinaisia pohjia ei ole tehty. Eilen Otepään pätkällä kuvattiin tietä ennen toista vetoa ja siellä seassa oli multaa ja puunjuuriakin.
Tuo ojattomuus itselläkin on pistänyt silmään, eestiläiset tienrakentajat ei niitä pahemmin näköjään kaivele. Monessa paikkaa ei ole edes vastapenkkaa vaan tien reunat tasaiset. Harkkoja onkin sitten paikoitellen joka mutkassa ettei leikattaisi aivan poskettomasti. Sit toisaalta vaikka vähän menee leveäksi niin ei aina heti ole oja vastassa. Tosin Katsuta tais löytää sen Viron ainoan ojan... :D
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14521
Sijainti
Tampereen lenkki
Tuo ojattomuus itselläkin on pistänyt silmään, eestiläiset tienrakentajat ei niitä pahemmin näköjään kaivele. Monessa paikkaa ei ole edes vastapenkkaa vaan tien reunat tasaiset. Harkkoja onkin sitten paikoitellen joka mutkassa ettei leikattaisi aivan poskettomasti. Sit toisaalta vaikka vähän menee leveäksi niin ei aina heti ole oja vastassa. Tosin Katsuta tais löytää sen Viron ainoan ojan... :D
Joo kirjotin vissiin blogiinkin että tolla tiellä oli syvät ojat. Tuli mieleen Halisen/Ässämäen EK siitä, pitkiä mutkia metsätiellä ja syvät ojat. Oli muuten ehkä koko rallin nätein tieosuus eikä tainnut edes mennä pahasti uralle toiselle vedolle.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2070
Foorumin rallitietäjät jännittää kuka ottaa EK:t haltuunsa.

EK-pohjat:
Rovanperä 4kpl
Ogier 4kpl
Tänak 3kpl
Breen 2kpl
Lappi 1kpl
Neuville 1kpl
Evans 1kpl
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Neuville liian ahnaalla linjalla hyppyyn, mainos lähti mukaan. Ei haitanne.
Tästä otettiin puhallettava hyppymainos pois, kun oli pitkin pituuttaan tukkimassa tien jonkun ennakkoauton tullessa. Sen vierestä linjatessa tultiin mainosaidan viereen alas, eli yhtään reunemmasta ei enää vois...

Edit, nyt vedettiin jatkoroikka tien yli ja alkoi ihmettely, eli tahtotila olis kokeilla uudestaan..
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Kuva Takamoton autosta selittää miksei kartturi näyttänyt ok-kylttiä seuraavalle..
 
Ylös