Mikkoz84 sanoi:
Niin tuo kyllä voi vaikuttaa, taistelihan Schumi jopa itse Häkää vastaan mestaruudesta
Schumi sai kyllä maineensa viimeistään jo tempusta, jonka hän teki Austraiassa Hillille. Itse kyllä vieritän siitä syytä myös Hillin niskaan - tyhmä kuskihan sekin oli, kun lähti ohittamaan niin onnettomasta välistä. Tätä ennen oli tapahtunut toki jo Macaon temppu kokonaan eri sarjassa, mutta siihen asti sitä temppua oli varmaan pidetty yksittäisenä hairahduksena, jota ei paljoa muisteltu. Voi olla, että JJ:n tilanne Benettonilla vaikuttaa myös kuvaan siitä, miten aina on pelattu hänen pussiinsa. JJ:hän paitsi loukkaantui Benettonin ratissa, myös huhujen mukaan joutui ajelemaan kisoja viallisella autolla ja myöhemmin korvattiin tähtikuljettaja Jos Verstappenilla.
Mitä Sennaan tulee, niin itselläni on ainakin muistot hänestä nimenomaan lievästi kusipäisenä mulkerona, eikä minään suurena herrasmiehenä. En sitten tiedä, miksi asia mielestäni on näin. Senna on myös "jostain kumman syystä" nostettu nykyään kultatuolille, vaikka esim. arkkivihollisensa Prost otti häntä enemmän mestaruuksia. Prostista kyllä ajoittain mainitaan, mutta hän ei ole ollenkaan niin paljon esillä kuin Senna. Toisaalta, olihan Prostillakin synkät hetkensä.
Siitä ei tietenkään ole epäilystä, etteivätkö Schumi ja Senna ole/olleet rattimiehiä parhaasta päästä. Schumin mestaruuksien arvoa alentaa kyllä kieltämättä se, että hän ei ole ikinä joutunut ajamaan tallikaverinsa kanssa kilpaa, toisin kuin esim. Prost ja Senna.
Mikkoz84 sanoi:
No en tiedä rikkoiko sääntöä, mutta aika törkeää on jarruttaa sellaisessa sumussa keskellä mutkaa
Eikös ole parempi kuitenkin jarruttaa mutkassa eikä suoralla? :wink: Coulthard kyllä kieltämättä osasi estellä vastustajaa aina sopivasti (esim. joku vuosi Japanissa kierroksen jääneenä), mutta eipä hän ikinä itse kyllä mestaruudesta taistellut, joten kyseessä on vähän eri asia.
Mr Natural sanoi:
Lisäksi FIA:n olisi jo aika palauttaa aika-ajojen viimeinen osio viime vuoden mukaiseksi (tyhjillä tankeilla)
Tämä on vähintä, mitä voitaisiin tehdä. Viimeinen sessio on todellinen antikliimaksi, kun vertaa aika-ajojen alkuvaiheeseen. Ja vaikka kyseessä onkin vain pisara valtameressä, niin mielestäni F1:lle tuli aika paljon negatiivista julkisuutta, kun Alonson (?) käskettiin taannoisessa kisassa lisätä bensan kulutusta sen köröttelyn keskellä. Hohhoijaa...
Toinen erittäin paljon parannusta kaipaava seikka ovat nykyiset aika-ajojen tv-grafiikat. Ihan hullua yrittää ottaa tolkkua niistä ajoista, jos ei lajia ymmärrä. Siellä Ralf Schumacherille palaa vihreä yms., vaikka mies on pääsemässä vasta kymmenenneksi. Taisi jopa sijoitus 1 vilahtaa grafiikassa, kun joku ajoi kymmenenneksi. Kärkikuljettajien aikoja ei voi vertailla keskenään, kun niitä ei ikinä näytetä. Putoamisrajan yläpuolellekin olisi mielenkiintoista nähdä, koska sieltähän ne tyypit tippuvat sinne alapuolelle, kun muut tulevat ohi.
Ja jos vielä vähän spekuloisin kilpailua niin tämän päivän aika-ajotulos olisi ehkä luvannut kisaan ehkä parempaa kuin mihin nyt päädyttiin. Nyt Alonso pääsee parhaimmillaan ajamaan kärjessä koko kisan, jos Räikkönen jää pussiin. Toisaalta nyt Räikkönen pääsi paremmalle puolelle rataa, eikä Fisichella ole tulossa heti ohi. Ja Rosberg nousi ilmeisesti sijalle 8.
Webberistä ei kyllä tiedä, mitä se Räikkösen pään menoksi vielä touhuaa. Toivottavasti Räkä pääsee muuallekin kuin poskelle ja nähdään pitkästä aikaa kunnon kilpailua. Veikkaan, että Fisichella torppaa superstartilla ensimmäisessä mutkassa jonkun perään sellaista kyytiä, että turva-auton perässä körötellään ainakin 6 kierrosta. Tuolla radalla voi kyllä tulla melko yllättäviä muutoksia taktiikkaan lennosta, kun Super Agurit yrittävät oikaista uima-altaan yli.
Ferrarit olisivat voineet olla kyllä vaikea ohitettavia, kun näyttäisivät kulkevan selvästi muita lujempaa tuolla Monacossa (288 vs. 284 km/h).
Huomasitteko, että Schumi hävisi tallikaverilleen aika-ajot? Kyllä oli Ferrarin päivä!