Mikkoz84 sanoi:
Niin tuo kertoo miten kovasti Schumi taistelee kun on voitosta kyse.
Nytpä heitän mielenkiintoisen näkemyksen, koska täällä aina puhutaan, kuinka Schumi taistelee voitosta ja vain voitot motivoivat häntä. Kilvan ajamisessa kuten useissa muissakin lajeissa suoritusta tehdään keskittymällä siihen olennaisesti liittyviin tekijöihin, eli keskittymällä itse suoritukseen, voitto sinänsä tulee lopulta kun keskittyminen ja suoritus pienine osineen ja tekijöineen on onnistunut. Kilpaa ajettaessa keskitytään siis hyvään kierrokseen, joka koostuu pienempinä tekijöinä hyvin ajetuista mutkista, jotka koostuvat jarrutuksesta, sisäänmenosta, ulostulosta jne.
Nyt minua ihmetyttää, että miksi Schumacher, jota itse arvostan todella paljon ja jota pidän hyvänä juuri keskittymisessä ja kierros kierroksella parantajana, voi sortua tällaiseen virheeseen jäähdyttely kierroksella (oliko?) aika-ajojen ratkaisu hetkillä? Eli Schumi siis kyllä ajattelee ja ajatteli Monacossa voittoa ja paalupaikkaa, eli ilmeisesti teko oli harkittu, hän ei enään keskittynyt nopean kierroksen ajamiseen vaan auton parkkeeraamiseen radalle.
Ja kyllä, jos teko oli tahallinen, oli se kenen tekemä tahansa, niin en voi hyväksyä kyseistä tekoa vaikka sen olisi tehnyt "suuri suomalainen kaikkien palvoma sankari hallintopäällikkö Räikkönen" (niin kuin ilmeisesti Ferrari fanit näkevät tilanteen Suomessa).
Monet täällä jo sanoivat katsovansa Formuloita draaman, tilanteiden, romurallien ja vaikka minkä muun syyn takia, mutta itse katson sitä vain sen takia, että ihannoin sitä tapaa jolla kuljettajat vievät autojaan virheettömästi, kymmenyksen tarkkuudella keskittyen ja parantaen suoritustaan. Tämä saattaa tarkoittaa jonossa ajelua, mutta siltikin kisan jälkeen totean, että helevetin hyvin ne pojat osaa ajaa.
Miljoona kertaa hidastuksena tuon incarin katsoin ja pakko se on myöntää, on se kaiken kaikkiaan aivan käsittämättömän ihmeellinen suoritus ja virhe seitsemän kertaiselta maailmanmestarilta. Tosin ymmärsin jo, että ilmeisesti myös itse myönnät, että teko oli tahallinen?