Todennäköisesti tarkoitti vain sitä että tarkoituksena oli hyökätä stintin lopussa riippumatta siitä milloin Kimi menee varikolle. Eli jos Alonso olisi koko stintin ajan yrittänyt vetää täysillä niin stintin lopussa Kimi olisi varmasti ollut nopeampi koska McLarenin renkaat kestivät paremmin.Wilpuri sanoi:Eikö se Alonso puhunut siitä, että säästeli renkaitaan ensimmäisen varikkokäynnin jälkeen pystyäkseen vetämään kaulaa Kimin mennessä toiselle varikkokäynnille. Alonson puheista ymmärsi, että hän aikoi mennä myöhemmässä vaiheessa varikolle myös toiselle pysähdykselleen.
Ja jos tätillä ois munat se ois setä. Fakta on kuitenkin se, että se kisa minkä Mäcci ois voinu voittaa hävittiin sellaiseen vikaan joka olisi ollut vältettävissä koska se tapahtui jo toisen kerran kisaviikonlopun aikana. Tallin heikkoutta.Juzo sanoi:Todennäköisesti tarkoitti vain sitä että tarkoituksena oli hyökätä stintin lopussa riippumatta siitä milloin Kimi menee varikolle. Eli jos Alonso olisi koko stintin ajan yrittänyt vetää täysillä niin stintin lopussa Kimi olisi varmasti ollut nopeampi koska McLarenin renkaat kestivät paremmin.
No jos mietitään missä niitä nopeita mutkia on niin Barcelona ja Silverstone ovat ne pahimmat radat McLarenille. Kanadassa auton luulisi olevan taas kilpailukykyinen. Todennäköisesti McLarenit ovat paremmassa vauhdissa Silverstonessa kuin Barcelonassa, mutta Renaultin ja Ferrarin kyytiin vauhti ei varmaankaan riitä.Rapu-70 sanoi:Seuraavassa kisassa ollaan taas aika kaukana muiden huipputallien takana, riippumatta siitä että Ron ja poijjaat hehkuttaa kilpailukyvyn puolesta. Auto on paska ja moottorissa ei ole tehoja, se kai voidaan jo sanoa. Tallin tilanne on vähintäänkin sekava, joten jos Unkarissa taivaankappaleet on oikeassa asennossa niin silloin vain ja ainoastaan tapellaan voitosta.
Vissiin Kimi oli vetänyt oikeen kunnon länät Monacon jälkeen kun ei päässyt testaamaan "Monacosta saadun ruokamyrkytyksen" vuoksi. No myrkyssä on Räikkönen varmasti ollut..
Ei niistä "kiekoista" voi päätellä tehoja. Tai sitäkään että otetaanko siitä irti kaikkea vai vaan puolet. Renaultin motti ei vieläkään kierrä siinä missä Mersu, mutta hirveästi ei olla puhuttu enää tehottomasta Renoosta. Jos olet seuraillut moottorien tehokäyriä, niin jossain vaiheessa ne lähtevät koneesta riippuen jyrkästikin alaspäin, eli niistä "kiekoista" ei ole enää mitään hyötyä.raven sanoi:Vaikuttaahan se siltä että moottori on tehoton, ainakin pahimpiin kilpailijoihin verrattuna.
Silti on ihmeellistä että se ei laukea kovin helposti. Vimekaudellahan motti paukkui tuon tuostakin.
Onko asenteet muuttuneet, ja koneista ei oteta kiekkoja irti enempää (ettei 'kimi turhaudu keskeytyksiin) vai mikähän on syynä ettei koneita hajoile? Luulis että mäkkäri jatkaa vanhalla linjalla ja ottais kiekkoja irti niin että suorituskykyä tulisi lisää.
Vähän sellanen fiilis että viimekaudella koneita rääkättiin niin että hajoo 20% todennäköisyydellä ja nyt mennään sivistyneesti että moottoririkko tulee alle 5% todennäköisyydellä
Monacossahan tarvitaan juuri vääntävää konetta ja hyvin toimivaa luistonestoa ja tuo vaihdelaatikkohan löytyy McLarenilta, Ferrarilta, Williamsilta ja Hondalta. McLarenin ongelmat ovat pääasiassa aerodynamiikassa. Ainakin kierrosten perusteella Mersun kone vaikuttaa kilpailukykyisemmältä kuin pitkään aikaan.Rapu-70 sanoi:Niin siis vaikuttaisi siltä, että Renaultilla on joko vääntävämpi kone tai parempi luistonesto. Sama homma Ferrarilla. Mäciltä puuttuu nyt joku tähän liittyvä innovaatio mikä kilpailevilla talleilla on. Ja tietysti se seikka että tallin brain drainista johtuen aerodynamiikkaa ei juurikaan kehitetä. Säätämisen kanssa tunnutaan olevan aika hukassa. Sehän ei ole sinänsä ihme kun auton piirtäneet jätkät on kaikki muiden hommissa. Jokos muilla on muuten samanlainen vaihdelaatikko kuin Williamsilla? Niiden odotettua parempi kilpailukyky taitaa kuitenkin perustua aika paljon siihen.
Juzo sanoi:Todennäköisesti tarkoitti vain sitä että tarkoituksena oli hyökätä stintin lopussa riippumatta siitä milloin Kimi menee varikolle. Eli jos Alonso olisi koko stintin ajan yrittänyt vetää täysillä niin stintin lopussa Kimi olisi varmasti ollut nopeampi koska McLarenin renkaat kestivät paremmin.
Mutta ovathan rellut taktiikka puolella tehneet ennenkin virheitä, esim. Imolassa. Mielestäni se oli päivän selvä asia että heidän olisi pitänyt pysyä radalla ja takoa kovia kierroksia, mutta ei. Kai he jotain mahdollisuuksia siinä näkivät, kerta sitä käyttivätkin.Wilpuri sanoi:Alonson vastaus kisan jälkeisestä lehdistötilaisuudesta ei pitäisi jättää enää epäselvyyttä siitä, että kumpi kärkikaksikosta olisi hänen mielestään tullut ensimmäisenä varikolle:
Q: That control was particularly evident in the second stint when you were doing 1m 18s for a while and then suddenly down into the 1m 16s.
No ainakin siitä voi olla mielestäni täysin varma, että Alonso ei olisi tullut toiselle stopilleen myöhemmin kuin Kimi. Vaikka Alonsolla olisi ollut tämä erikoistaktiikka niin Kimille tankattiin kuitenkin niin paljon enemmin bensaa ensimmäisellä stopilla, että Alonson olisi pitänyt lähteä aika-ajoon käsittämättömän raskaalla autolla pysähtyäkseen myöhemmin kuin Kimi.Wilpuri sanoi:Alonson vastaus kisan jälkeisestä lehdistötilaisuudesta ei pitäisi jättää enää epäselvyyttä siitä, että kumpi kärkikaksikosta olisi hänen mielestään tullut ensimmäisenä varikolle:
Q: That control was particularly evident in the second stint when you were doing 1m 18s for a while and then suddenly down into the 1m 16s.
Alonso: Yeah. In the last part of the first stint on old tyres that had done 25 laps I felt the car oversteering and not much traction in the tyres. The second stint was planned to be quite long, so I knew that the time to push was when Kimi was making his second stop, so I tried to save the tyres to give them an easy life for the first ten or 15 laps, and then push. We had a safety car period so that wasn't the time to push but I think that thanks to the characteristics of the Monaco circuit you can control the race a little bit more.
http://www.grandprix.com/race/r757sunpc.html