Kerrankin päihitin ZH:n jossain lajissa ja vielä reilusti :ahem:0, mutta kai sitä vielä joskus.
Kerrankin päihitin ZH:n jossain lajissa ja vielä reilusti :ahem:0, mutta kai sitä vielä joskus.
Mulla ei ollut niin tarkkaa suunnitelmaa, mutta tuumin, että Hausjärventien ja Kiipulantien -risteys (se mainitsemani eau rouge 2!) pitää ehdottomasti saada rataan mahtumaan ja samoin tuo hillitön Tuulimyllyntien ylämäki.Meni muistaakseni näin: Lähtösuora Kuumolantiellä ja siitä kohti luodetta eli pääsuoran jälkeen tiukka oikea Kauppakujalle ja heti perään kääntö vasuriin Taimistotielle. Vasen Harvialantielle ja sen jälkeen oikea Tapailankujalle ja edelleen Tapailantielle. Tässä kohtaa asuu vanhuksia, jotka saattavat olla arvaamattomia, joten kuskien on AJETTAVA VAROVASTI!
Sitten tulee ns. takalenkki Kyterintie-> Hovintie -> Kiuruntie -> Ylikyläntie omakotitaloalueella. Kekanahontieltä kääntö vasemmalle Välimäentielle ja Lammintien yli Heikkiläntielle. Sitten Paturi-pyöritys Kuminatie -> Paturintie -> Lammintie ja liikenneympyrän (jota ei tosin lapsuudessain vielä siinä ollut) kautta Hausjärventielle ja sitten radan vaativin osuus: Kääntö Tuulimyllyntielle, jossa on JÄRJETÖN YLÄMÄKI, jonka jyrkkyyttä ei kartasta pysty edes arvioimaan. Siinä koneet ja miehet punnitaan. Sitten tullaankin yhtä jyrkkää alamäkeä pitkin takaisin pääsuoralle Kuumolantielle.
Mietin myös, että radalle saisi pituutta ja vaativuutta Vartiotien/Lehtotien lenkillä tai kurvaamalla Lukiontien ja Haukolantien kautta lukion pihaan, johon mahtuu vain yksi auto rinnan mutta jossa olisi vaativaa pinnanvaihtelua.
Ronde Van Vlandeeren on sitten sulle ilmeisesti tuttu tapahtuma?Sanotaanko 0,5.
Eli Goodwoodissa nähty uudenkarheita muutama sekä melko kattava otos vanhoja.
PS: Triviatietona pieni tarina. Asuessani Belgiassa, paikallisia ei juuri muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta p*skan vertaa kiinnostanut Span osakilpailu. Varmaan osasyynä se että Span kilpailu on Valloniassa, kun taas itse asuin Flanderissa. Jos kisa olisi ajettu Zolderissa, voisin veikkailla että mielenkiinto olisi eri luokkaa. Span kisan suosio flaamilaisessa maailmassa olisi kait verrattavissa siihen, että Neste Ralli ajettaisiin Ahvenanmaalla.
Itse asiassa ei ole, vaikka ex-asuinpaikka (Kortrijk) onkin joinain vuosina ollut reitillä. Muutenhan siellä pyöräily on melko kovassa huudossa ja infrastruktuuri muutenkin on (kuin myös Hollannissa) suunniteltu se mielessä että iso osa porukasta liikkuu pyörällä. Ranskan puolelle taas joskus pyöräreissuja tehtäessä tuntui että hengestään pääsee, kun ei ollut samanlaisia punaisia linjoja tiestä rajattu polkemiselle.Ronde Van Vlandeeren on sitten sulle ilmeisesti tuttu tapahtuma?
Samma homma. Lisäksi olen käynyt Sepang Circuitilla, tosin siellä ei ollut mitään kisaa silloin.Trullin Toyota -köröttelyä tuli käytyä katsomassa Tsadissa 2006 elokuussa.
Sama. Täyttä paskaa oli kyllä. Varsinkin kun oma katselupaikka oli juurikin tuolla takana olevan metroaseman sisäänkäynnin vieressä. Siinä kyllä Kankkusen Corolla näytti paljon paremmalta kuin F1-auto. :thumbdownTrullin Toyota -köröttelyä tuli käytyä katsomassa Tsadissa 2006 elokuussa.
Onneks oli sentään ilmaistapahtuma. Itse olin tuossa aivan kuvan vasemmassa laidassa. Tuon lisäksi nähnyt liikkeellä olevia suht' uusia f1-autoja Monacossa, Hockenheimissa ja Barcelonassa ja vanhempien formuloiden kisat Hockenheimissa ja Monzassa. Race of Championissa oli joku kolmepaikkainen f1. En nyt sano, ettenkö vois Helsinkiin lähteä katsomaan, jos ilmainen näytösajo vielä tulisi, mutta kyllä sen pitäisi olla jossain missä saa kunnolla vauhtiakin ja mahtuu vähän donitseja pyörittämään.Täyttä paskaa oli kyllä.
Mites tää projekti on edennyt?0 Vielä. Jospa nyt veikkaukset onnistuu tässä ensi kevääseen mennessä niin sit ollaan Monacossa kera posekuvien ja glamour beibien. Aika lähellä et olin kummin kanssa menossa Silverstonen GP:eeseen 2004 mutta suunnitelmat lopulta meni monkään.
Tämä pätee edelleen, vaikka *tosiunkari* 2013.2
Spassa olin löruus mutkan ylämäen katsomossa (aivan huikea katsomopaikka) ja
Hungaroringillä pääkatsomossa lähtöviivan kohdalla (ei kaksinen paikka koska *viuh,viuh,viuh*).