C4:n esitys ei käytännöllisesti katsottuna olisi voinut vakuuttavampi olla. Voidaan jo sanoa, että C4 on vähintään yhtä nopea kuin Xsara asvaltilla - ilmeissti vähän nopeampi. Tällä kaudella asvaltilla ei taida voittoja ottaa kuin ranskalainen auto. Odotan kuitenkin, että Sordo lyö Loebin yhdessä asvalttirallissa. Sordo on nyt kaksi kertaa peräkkäin asvaltilla antanut Loebin voittaa laittamatta kaikkea likoon (Saksa ja Monte). Voisin kuvitella, että ainakin Katalonian asvaltilla Loeb saa täysin tasaveroisen kilpakumppanin Sordosta.
Yleensä on ollut, niin että jos auto on hyvä asvaltilla niin se on enemmän tai vähemmän hyvä myös soralla. On ihan selvää, että C4 tulee olemaan vahva lumella ja varsinkin soralla. Lumiralleihin Grönholm lienee vielä suosikki, mutta saapa nähdä peseekö C4 kauden mittaan kaikki soralla. Toivottavasti ei. Tällä hetkellä auto lienee selvästi vahvempi asvaltilla. Viime vuonna Saksan mm-rallin aikaan Loeb sanoikin, että C4 on asvaltilla jo valmis, muttei soralla. Uskon myös, että Petter nousee Grönholmin kanssa tasaveroiseksi uudella Imprezalla.
Citroenin ja ranskalaistallien avain on ollut viimeiset viisi vuotta selvä moottoriylivoima. Viime vuonnakin oli simultaanikuvasta helppo nähdä, että Xsara pesi suoralla Focuksen helposti. Näin on ilmeisesti myös C4:n tapauksessa. Nykyään kun Loeb on yhtä nopea soralla kuin kuka tahansa, on C4:llä mahdollisuus hallita soralla, jos se on ajo-ominaisuuksiltaan yhtä hyvä kuin Ford ja Subaru.