Monte Carlo 07

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Valde sanoi:
C4:n esitys ei käytännöllisesti katsottuna olisi voinut vakuuttavampi olla. Voidaan jo sanoa, että C4 on vähintään yhtä nopea kuin Xsara asvaltilla - ilmeissti vähän nopeampi.

Kyllä kellon mukaiset erot viimevuoden Montessa oli Xsara vs Ford aikas paljon paremmat kuin nyt C4 <> Fiikus, ilman Lööpin ulosajoa olis ero ollut ~4minuutin luokkaa.
 

poko

Well-known member
Liittynyt
17.4.2005
Viestit
1231
Mikko sitten hävisi 4. sijan 2 kymmenyksellä :dunno:
 

hippopotamus

Guest
kauden tulos on monten tulos!

turha tuhlata enempää rahaa, fia voisi saman tien julistaa kauden mm-pisteet. kausi menee monten mukaan. asfaltilla suomalaiset (Marcus, Mikko ja Toni) sijoittuvat jatkossakin sijoille 3,5 ja 7 + ehkä j-m maaliin 8.-9. sijoilla. soralla tulee sitten välillä vaihtelua sijoille 1,3,5, ja j-m sijoille 4. - 8. jos ei osu kaiteisiin...
toivottavasti edes Hänninen alkaa voittaan noita nasselaisia.
Mitsun kehitys on siinä, että 2005 autolla ajettiin Montessa sijoille 3. ja 7. (Panizzi ja Rovis) eli samalle sijalle ylti nyt Garde kuin Roviskin kaksi vuotta sitten. toisaalta Garde jäi nyt 7. sijallaan 0,2 sek. vähemmän voittajalle kuin podiumille ajanut Panizzi 2005! Eli ei Monten perusteella ainakaan sarja taso ole laskenut - tai voi olla vaikeeta verrata uuden reitin lumetonta montea vuoden 2005 lumisempaan ja jäisempään kisaan...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Aika vakuuttavaa Citroenin näytöstä! oli Monte ja veikkaan että tahti ei ole viime vuotista heikompi muissakaan ralleissa.

Mitä muuten tähän Ralli-systeemiin tulee, niin kyllä tuonne kaivattaisiin melko kipeästi lisää nopeita kuskeja ja kilpailukykyisiä talleja. Citroen-Ford-Subaru ei riitä pitämään mielenkiintoa yllä, varsinkin kun tallien väliset erotkin on turhan suuria. Ainoa loppuun asti säilynyt taistelupari oli Atkinsson-Hirvonen nelostilasta, mikä ei riitä pitämään suuren yleisön mielenkiintoa yllä.

Sinänsä tuo Mikon tappio oli varsin katkera, veikkaisin kumminkin että Mikko väistää kiperät kysymykset teflon-tyyliinsä. "Harmittaa tietysti, mutta hyvää kokemusta tulevaisuutta varten"-tyylisiä vastauksia on totuttu kuulemaan.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Rami sanoi:
Kyllä kellon mukaiset erot viimevuoden Montessa oli Xsara vs Ford aikas paljon paremmat kuin nyt C4 <> Fiikus, ilman Lööpin ulosajoa olis ero ollut ~4minuutin luokkaa.
Jep, mutta nyt olosuhteet olivat sellaiset, ettei eroja päässyt syntymään niin helposti. Lisäksi Loeb kommentoi Ylen sivuilla näin:

- Se on voitto ja kaiken lisäksi Monte Carlossa. Juuri näin halusin kauden aloittaa, täydellä pistepotilla. Auto oli todella nopea ja käteni on jo paljon parempi, Loeb kertoi.

Tuo minusta viittaa siihen, ettei kädellä vielä pysty ajamaan aivan täysipainoisesti.
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
Valde sanoi:
C4:n esitys ei käytännöllisesti katsottuna olisi voinut vakuuttavampi olla. Voidaan jo sanoa, että C4 on vähintään yhtä nopea kuin Xsara asvaltilla - ilmeissti vähän nopeampi.
Marcus taas toisteli ainakin kahteen otteeseen, että Xsara olisi ollut vielä nopeampi heihin verrattuna, mm. näin:

- "Enemmän Loeb voitti meitä täällä viime vuonna vanhalla autolla kuin nyt uudella. Itse asiassa Loeb oli lauantaina hieman huolissaan Mikko Hirvosen kolmesta pohja-ajasta", Grönholm totesi. (mtv3)
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Vämpylä sanoi:
Ja en jaksa uskoa että Sordo olisi vielä aivan Loebin tasolla tai parempi. Jos olisi niin ei olis jäänyt alussa noinkin paljoa. Sama koskee Saksaa.
Loeb on luonnollisesti koneempi ja omaa enemmän itseluottamusta terävään aloitukseen. Luulen, että nytkin Sordo aloitti hiukan varovaisemmin, koska hänellä jos kenellä on paineita näyttää tasaista tuloksentekoa. Myös rengasvalinta oli hieman erilainen. Kyllä Loeb varmaankin olisi Sordon hoitanut joka tapauksessa, mutta täytyy ottaa huomioon, että Monte on Loebin spesiaaliralli. Viime kaudella Saksassa Citroen joutui ottamaan tallimääräyksen, kun Sordo kavensi yhdellä ek:lla melkein kymmenen sekuntia, vaikka Loeb edellisellä uhkasi tehdä ison hyökkäyksen. Yleisesti ottaen Sordo oli viime vuonna vain vähän Loebia hitaampi asvaltilla. Tänä vuonna puntit ovat melkein tasan, uskoisin.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Okei, viime vuonna erot oli isompia, mutta on myös huomattava, että silloin Loeb joutui puskemaan koko rallin ja Ford-Grönholm yhdistelmä oli vielä raakile märällä asvaltilla. Tuskinpa olisi Loeb ollut nyt Xsaralla yhtään nopeampi.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
hippopotamus sanoi:
(Panizzi ja Rovis) eli samalle sijalle ylti nyt Garde kuin Roviskin kaksi vuotta sitten. toisaalta Garde jäi nyt 7. sijallaan 0,2 sek. vähemmän voittajalle kuin podiumille ajanut Panizzi 2005! Eli ei Monten perusteella ainakaan sarja taso ole laskenut - tai voi olla vaikeeta verrata uuden reitin lumetonta montea vuoden 2005 lumisempaan ja jäisempään kisaan...
Tohon laskelmaan vaikuttaa aika pirusti myös se, että 2005 melkein kaikki tallit ajoi Pirelleillä ja antoivat jo renkaiden puolesta minuuttikaupalla Citroenille eteen. Nyt muuten huomasi, että Subarun vauhti oli ihan eri tasoa kuin aiemmin. Atkinson tappeli Hirvosen kanssa siinä missä viime vuonna Subbet jäi viisi minuuttia Fordeista.
-----------

Loebin käsiasiasta vielä sen verran, että tuskinpa sillä oli ajoon mitään vaikutusta. Mieshän sanoi, että pätkällä kipua ei edes tunne, koska on niin keskittynyt ajoon.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Valde sanoi:
Viime kaudella Saksassa Citroen joutui ottamaan tallimääräyksen, kun Sordo kavensi yhdellä ek:lla melkein kymmenen sekuntia, vaikka Loeb edellisellä uhkasi tehdä ison hyökkäyksen.
Onko tämä nyt ihan tietoa?
Tuntuisi erittäin epä-Loebmaiselta ryhtyä isoon hyökkäykseen kun johtoa on yli 40 sekkaa. Ja vielä kolmannessa splitissä näytti Tonikin olleen Loebbia edellä(hävisi kuitenkin lopuksi 1.4sek).
Ja Sarrazin jäi 0.9sek.
Silloin kun Loeb oikeasti alkaa työntämään niin välit edellisiin on ollut kyllä hiukan suurempia.

Kunhan vaan pohdiskelen.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4639
Sijainti
Kokkola
Onhan sitikka pelottavassa iskussa taas :nope: No, parempi Marcukselle tämä kolmaskin sija kuin ei mitään. Melko epäonninen ralli ollut hänelle yleensä tuo Monte.. Hirvosen kohta harmittaa :(
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Jokseenkin ärsyttävä piirre tossa maikkarin lähetyksessä oli se, että samalla kun näytettiin Atkinsonin ajoa ja jännitit että meneekö edelle, rullasi alareunassa teksti "Hirvonen: Ärsyttävä tapa hävitä".:nope: Vois melkein käydä jättään palautetta.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Mitäs muovia noi Fordin turvakaaret ovat vai onko vain satumaisen huono onni kun melko pienenoloisista kosketuksista sekä Hirvonen Walesissa että nyt Latvala Montessa joutuivat järjestäjien käskystä keskeyttämään?
 

hippopotamus

Guest
C4 pelottavan valmis auto

Valde sanoi:
Tohon laskelmaan vaikuttaa aika pirusti myös se, että 2005 melkein kaikki tallit ajoi Pirelleillä ja antoivat jo renkaiden puolesta minuuttikaupalla Citroenille eteen...
...aivan, nyt autojen voimasuhteista saa paremmin selvää kun ajavat samalla rengasmerkillä - ja muutenkin taitaa nyt olla vaikea verata muuttuneen monten tuloksia aiempiin. mutta tallien tasoerot tulivat selville. Lumiralleissa Marcuksen ja Mikon on otettava kaulaa muuten valitettavasti näyttää jo siltä että tallipisteet kauden lopussa ovat 1. Cit 2. Ford 3. Sub!
Olen sitä mieltä että Loebin ei nyt tarttenu vetää ihan täysillä, sillä muuten ero Sordoon olisi ollut ihan jotain muuta. Ja eihän se Marcuskaan enää vetänyt ekan lenkin jälkeen sinkki tiukalla.
Suomalaismedian on nyt turha elätellä toiveunia siitä että C4 ei olisi kilpailukykyinen. Loeb/Sordo yhdistelmä on vakava uhka Grönholm/Hirvonen yhdistelmälle myös soraralleissa.
Hirvoselle nostan hattua, kun myonsi tehneensä pari virhettä eikä selitellyt enempää 0,2 sek. häviötään Atkinsonille.
Turha toisaalta Fordin hakea syytä rengasseoksista sillä sitikan miehet ja auto olivat vaan parempia montessa ja sillä siisti!
Toisaalta eihän se Tonikaan ehtinyt autoaan juuri yhtään testata, joten hieno ajo niillä eväillä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Vämpylä sanoi:
Onko tämä nyt ihan tietoa?
Tuntuisi erittäin epä-Loebmaiselta ryhtyä isoon hyökkäykseen kun johtoa on yli 40 sekkaa. Ja vielä kolmannessa splitissä näytti Tonikin olleen Loebbia edellä(hävisi kuitenkin lopuksi 1.4sek).
Ja Sarrazin jäi 0.9sek.
Saksan mm-ralli:

Erikoiskoe 9. Sordo ajaa selvästi Loebia nopeammin ja kaventaa eron 34 sekuntiin. Loebin kommentti: "En ollut ihan rajoilla. Yritin ajaa varmasti. Seuraavalla erikoiskokeella hyökkään kovaa" ("I will give big attack").

Erikoiskoe 10. Loebin lupauksesta huolimatta Sordo ottaa 6.8 sekuntia ja ero on enää 27 sekuntia Loebin eduksi. Loeb kommentoi: "Hän [Sordo] on puskemassa todella kovaa. En halua ottaa suuria riskejä mutaisissa paikoissa. En halua tehdä virhettä."

Erkoiskoe 11. Loebin ja Sordon vauhti putoaa lähemmäs sekunnilla per/km. Tallimääräys on annettu. Loeb olisi varmasti voinut vastata Sordon vauhtiin, mutta se olisi vaatinut riskialtista ajoa ja näin ollen Citroenin kannalta oli viisaampaa jäädyttää tilanne.

Lähde: http://live.bfgoodrich.com/~bfg/WRC_2006_R9/cls11gb.php
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
915
No jos ajattelee et noi pehmeet misukat vastas toissa vuoden pirellejä niin ei tää niin pahalta näytä... ;)

Täytyy toivoa et nois renkais olis vastaus vauhtiin, koska muuten tästä tulee todella tylsää. Suzukia ootelles.
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
1031
Sijainti
South Park
Valde sanoi:
Saksan mm-ralli:

Erikoiskoe 9. Sordo ajaa selvästi Loebia nopeammin ja kaventaa eron 34 sekuntiin. Loebin kommentti: "En ollut ihan rajoilla. Yritin ajaa varmasti. Seuraavalla erikoiskokeella hyökkään kovaa" ("I will give big attack").

Erikoiskoe 10. Loebin lupauksesta huolimatta Sordo ottaa 6.8 sekuntia ja ero on enää 27 sekuntia Loebin eduksi. Loeb kommentoi: "Hän [Sordo] on puskemassa todella kovaa. En halua ottaa suuria riskejä mutaisissa paikoissa. En halua tehdä virhettä."

Erkoiskoe 11. Loebin ja Sordon vauhti putoaa lähemmäs sekunnilla per/km. Tallimääräys on annettu. Loeb olisi varmasti voinut vastata Sordon vauhtiin, mutta se olisi vaatinut riskialtista ajoa ja näin ollen Citroenin kannalta oli viisaampaa jäädyttää tilanne.

Lähde: http://live.bfgoodrich.com/~bfg/WRC_2006_R9/cls11gb.php

Ok, mun moka. Käsitin aikoja kattomalla että suunniteltu ätäkki olisi ollut ysillä.
 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
PekPoy sanoi:
Melko härskisti oikoi Atkinson tuossa sataman shikaanissa loppumetreillä, voipi olla että ilman tuota olisi ollut vaikka tasatilanne Mikon kanssa.
ehkä se vaikuttaa tv:ssä siltä... mutta aika tärskyjä ne molemmat olivat.
 
Ylös