BJohnson
Ukrainan aseistaja 🇺🇦
- Liittynyt
- 11.3.2020
- Viestit
- 5386
Sanoi ettei aliohjaava auto sovi yhtään hänen ajotyyliinsä.Joo, onhan toi Kallen vauhti kuin Monzassa, milloin ajeltiin kuitenkin vain terveisiä. Jotain täytyy olla taustalla.
Sanoi ettei aliohjaava auto sovi yhtään hänen ajotyyliinsä.Joo, onhan toi Kallen vauhti kuin Monzassa, milloin ajeltiin kuitenkin vain terveisiä. Jotain täytyy olla taustalla.
Niinpä. keula edellä mutkaan on se nopein (ja tylsin) tapa viedä autoa.Sanoi ettei aliohjaava auto sovi yhtään hänen ajotyyliinsä.
Vähän yllättävää kun Kalle oli kuitenkin R5 Skodalla niin nopea, myös assulla. Ennakkoon ajattelin, että olisi ennemminkin hyötynyt uusista autoista suhteessa muihin, mutta äkkiseltään näyttää käyneen päinvastoin. Mutta vastahan tässä ollaan ihan alussa niin turha heitellä kirveitä.Kalle sanoi EK2 maalissa että uuden auton voimansiirto kiinteällä keskilukolla aliohjaa eikä se sopi hänen käteensä. Kuulosti aika huolestuttavalta kautta ajatellen, kun tuota ei voi säätää sitäkään vähää kuin viime vuoden autoa aktiivilukolla. Nyt kaikki kuskit ajaa samoilla lukoilla kaikki kisat.
Ei lupaa myöskään kyllä hyvää Esupin urakalle, Citroenin kanssa taisi olla sama ongelma alkukaudesta.
Olennaista on se, että aiemmin kyse on ollut pielessä olleista säädöistä, jotka on voitu vaihtaa nappia kääntämällä "karttaa" vaihtamalla, tai vaihtamalla lukot huollossa tai viimeistään seuraavaan ralliin. Mutta nyt ei, vaan ajetaan näillä koko kausi ja joka ukko. Säädöt pitää sitten hakea jousituksen yms. kautta.Onhan tuo nyt huolestuttavaa kun turpaan tulee ihan WRC2-autoiltakin - Säädöt on ennenkin olleet kuskeilla metsässä mutta koskaan se ei ole valovuotta tehnyt eroa kärkeen kuten nyt. Autoa on vuosi kehitetty ja jos näin huonosti sopii kuskin käteen niin kyllä jossain on peiliin katsomisen paikka.
EP on vaan muuttanut ajotyyliä aika paljon siitä Citroen ajasta, ajotyyli on nykyään paljon lähempänä Ogieria kuin silloin joten en näe ongelmaa.Kalle sanoi EK2 maalissa että uuden auton voimansiirto kiinteällä keskilukolla aliohjaa eikä se sopi hänen käteensä. Kuulosti aika huolestuttavalta kautta ajatellen, kun tuota ei voi säätää sitäkään vähää kuin viime vuoden autoa aktiivilukolla. Nyt kaikki kuskit ajaa samoilla lukoilla kaikki kisat.
Ei lupaa myöskään kyllä hyvää Esupin urakalle, Citroenin kanssa taisi olla sama ongelma alkukaudesta.
Tämä vertailu tosiaan osuu.Ainoa joka periaatteessa kestää vertailun on Mikkola (1990).
Eikö muuten R5:sissakin ollut kiinteä keskilukko? Vai olenko väärässä? Miten Kalle sai sen kääntymään ja pärjäsikin sillä?Kalle sanoi EK2 maalissa että uuden auton voimansiirto kiinteällä keskilukolla aliohjaa eikä se sopi hänen käteensä. Kuulosti aika huolestuttavalta kautta ajatellen, kun tuota ei voi säätää sitäkään vähää kuin viime vuoden autoa aktiivilukolla. Nyt kaikki kuskit ajaa samoilla lukoilla kaikki kisat.
Ei lupaa myöskään kyllä hyvää Esupin urakalle, Citroenin kanssa taisi olla sama ongelma alkukaudesta.
Ei se kiinteä keskilukko yksin muuta autoa aliohjaavaksi. Siellä on paljon muita asioita, jotka vaikuttavat myös. Mutta aiemmin lukon säätöjä muuttamalla on voitu helposti hienosäätää auton käyttäytymistä ja nyt se mahdollisuus puuttuu.Eikö muuten R5:sissakin ollut kiinteä keskilukko? Vai olenko väärässä? Miten Kalle sai sen kääntymään ja pärjäsikin sillä?
Aijaa, mielenkiintoista kuulla. Jossain Jyskälän testivideoissa näytti kyllä vielä vievän Yarista vasemman jalan jarrutuksella pitkin mutkaa sitoen.EP on vaan muuttanut ajotyyliä aika paljon siitä Citroen ajasta, ajotyyli on nykyään paljon lähempänä Ogieria kuin silloin joten en näe ongelmaa.
Evansille samat kuviot mutta eri mutkassa!Ogier kolautti kaidetta perällä!
Piti joidenkin mukaan saada jo ennen kauden alkua. Mihin asti nyt pitää odottaa?Mutta tuo Huyndai. Jokahan Koreassa pian saadaan tarpeekseen.