Monte Carlo -ralli 2022

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3167
Sijainti
Lahti

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5222
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Here we go:



Vähiten suomalaisia Montessa sitten...?

WRC2:ssa taas hyvät kapinat: Mikkelsen, Gryazin, Bulacia, Rossel, Camilli, Cais... WRC2:n ulkopuolelta myös Stephane Lefebvre voi hätyytellä R5-kärkiaikoja (ennen kuin ajaa ulos).

e. okei, vähiten sitten viime vuoden :D
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Greensmith "yllättäen" jätetty pois tiimipisteiltä. Tavallaan jännä, koska hänellä on vankempi kokemus Montesta kuin Fourmaux'lla.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Melkoinen sekamelska kyllä nyt noi WRC2-variaatiot, mutta toisaalta hyvä että kaikki on kuitenkin saman WRC2:n alla, oli sitten juniori, seniori tai tavis.
 

Magnum2300

Well-known member
Liittynyt
28.10.2009
Viestit
644
Freddy Loixkin pitkästä aikaa MM-rallissa mukana. Edellinen startti MM-tasolla ilmeisesti 2004 Katalonia.
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
232
Mihnä muutoin luumuilevat Huttunen ja Suninen? Eikö massit vieläkään riitä ajopaikkaan?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Mihnä muutoin luumuilevat Huttunen ja Suninen? Eikö massit vieläkään riitä ajopaikkaan?
No ensinnäkin koko M-Sport ja Hyundai loistavat poissaolollaan Monten WRC2:sta (paitsi Eric Caisin Fiesta Yaccon ilmoittamana). Toisekseen, kun kaudesta saa valita seitsemän kisaa, ei välttämättä kannata mennä ajamaan jotain Mikkelseniä ja Camillia vastaan Montessa, kun mahdollisuuksia pärjätä paremmin on tulossa heti seuraavassa kisassa. Ja kolmas syy voi olla, että rahoitusta kerätään yhä.
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
Vähiten suomalaisia Montessa sitten...?
Monte oli se arvostetuin jo viisikymmentä vuotta sitten.

1970-luvulla tuntui että menneitä Timo Mäkisen aikoja pitää vain muistella.(ja lueskella)
Ei voita suomalainen enää koskaan.

Björn Waldegårdin peräkkäiset Porsche-voitot vahvisti suomalaisten alemmuuskompleksia ruotsalaisiin isoveljiin.
Sitten Sandro Munarin hallinta-aika ei tuntunut loppuvan koskaan.

1979, ja Hannu Mikkolan kokema vääryys!

1980 mennessä Montea ei oltu voitettu kertaakaan kardaanivetoisella. No Mikkolalla sitten Porsche, ja mitä?
Walter Röhrl ottaa tietenkin silloin sen ensimmäisen kardaani-vetoisella...

1982 Mikkola ja Audi. Nyt nelivedolla se otetaan...
Tietenkin kuivin keli varmaan ikinä, ja voitto Opelille (ja kelle nyt lieneekään)

1983, suosikkini (aina!) Markku Alen SILLÄ autolla! Ja, voi perkele, päästi Röhrlin edelleen tämän ensi kosketuksella 037:aan...

Näinä vuosina Röhrl kerran lausuikin: 'kun Monten voittaa, on kuin puoli maailmanmestaruutta jo taskussa.'

Kun nyt katselee Esa Illoisen 'Toivoset' -teoksesta vuoden 1986 kolmoisvoitto- kuvaa: se oli tod 'Flying Finn' -aikaa!
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Latvala saa valmistautua taas "we tested on wrong type of road" sillä ilmeisesti on tulossa kuiva Monte,

https://www.foreca.fi/France/La_Bollene-Vesubie/10vrkhttps://www.foreca.fi/France/Puget-Theniers/10vrkhttps://www.foreca.fi/France/Guillaumes/10vrkhttps://www.foreca.fi/France/Saint-Geniez/10vrk
ja Toyota testasi aika lumisissa oloissa.


Tänak sen sijaan ajoi suurilta osin kuivalla tiellä


ja samoin ajaa Breen tänään


Toki Fourmaux ajoi myös lumella ja jäällä


Vai ajaisiko Evans vielä tänään sitten kuivan kelin testiä?
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
838
Näkeekö kuvasta, että palaako vihreä vai punainen valo? Jos auto olis tulessa voisiko ulkopuolinen mennä pelastamaan kuskeja, kun ei näy valoa?
No ei kun toinen sivuvaloista jää tuon avoimen oven taakse ja toinen on toisella puolella. Kyllä tuosta varmasti paremmalla kulmalla näkisi palaako valo vai ei.

Kokonaan toinen kysymys on, miksi kenenkään pitäisi väkisin lähestyä autoa, joka on rotkon pohjalla, jos kuskit omin avuin vaan pääsevät ulos autosta? Ei silloin ole mikään tarve mennä lähellekään autoa, paloi siinä sitten mikä valo tahansa. Taas tehdään yksinkertaisesta asiasta ihan itse liian vaikeaa.
 
Ylös