Aika-ajoissa toteutui se lupaavan kisan minimivaatimus, että Maikkeli ei mahtunut eturiviin ja toinen Renault pääsi aivan kärjen tuntumaan. Bensamäärillä spekulointi lienee tässä vaiheessa sangen turhaa, kun käytännössä lähes kaikki kärkikuljettajat ovat kuitenkin lähes samalla taktiikalla liikkeellä. Barrichellon osalta kevyemmän bensatankkia vastaan puhuu se, että sekä Maikkeli että Montoya myönsivät tehneensä virheitä kierroksensa aikana. Jos näitä virheitä ei oltaisi tehty ei Barrichellon bensatankkikaan vaikuttaisi muita kevyemmältä.
Pahimmassa tapauksessa koko kisa ratkaistaan jo kahdessa ensimmäisessä kaarteessa. Jos Ferrarit pääsevät niistä läpi kaksoisjohdossa ei muilla liene realistisia mahdollisuuksia enää paikata tilannetta, kun Ferrari karkaa radan toisella osuudella vähintäänkin puolen sekunnin päähän muista. Räikkösen osalta tilanne on parempi kuin Spassa mutta huipputulos edellyttää aikamoista määrää ohituksia heti ensimmäisissä kaarteissa. Lisäksi Trulli pitäisi ehdottomasti pystyä pitämään takana, sillä selvää on ettei Alonson hyvä starttikaan auta Kimiä Ferrareiden tuntumaan jos aika-ajojen perusteella hitaampi Renault jää hänelle tulpaksi. Missään tapauksessa kisasta ei tule Kimille helppo ja Span tuloksen uusiminen on todella kovan työn takana.
Sade saattaa laittaa pakan sekaisin kisan aikana tai heti lähtöviivalla. Jos näin käy tarkoittanee se sitä, että Ferrarit karkaavat ja Sauberit nousevat taistelemaan pisteistä. Kärkeen on ilman Ferrareiden ongelmia kenenkään muun mahdotonta mahtua, jos koko kisa ajetaan sateella.