Kakenstain
Wololo
- Liittynyt
- 1.4.2009
- Viestit
- 649
Tarkotin La Sourcea kolmantena. Se onkin hyvä ohitus paikka siksi, että se on tavallaan "jatke" bussipyäskin ohituspaikalle
Komppaan. :thumbup:Oikeastaan voisi sanoakin. Tai ainakin se vaikuttaa ohitusyrityksiin alamäessä ennen Eau Rougea. Monesti La Sourcessa kamppaillaan ja kun edelläajava ei voikaan ajaa ihannelinjalla mutkaan niin alamäkeen aukeaa paikka takanatulijalle. Eau Rougessa sitten paremmalla ajolinjalla oleva vie paikan.
Les Combesiahan edeltää todella pitkä huippunopea osuus, jonka hitaat La Source ja bussipysäkin sikaani välillä katkaisevat. Näitä kahta paikkaa lukuunottamattahan siinä tullaan kaasu pohjassa monta kilometriä aina Stavelotista lähtien. Siispä radalla on oikeastaan kaksi hidasta mutkaa suorien päässä ennen Kemmeliä, joten eipä tuon paikan erinomaiset ohitusmahdollisuudet tosiaan mitenkään yllättäviä ole. Ehkä Eau Rouge kuitenkin vaikuttaa siinä välissä, kyllä siinä kuitenkin saattaa joutua nostamaan jos linja ei syystä tai toisesta osu täysin kohdalleen.Mielenkiintoisesti Kemmelin suora on ehkä sarjan paras ohituspaikka, vaikka siinä ei pitäis olla mitään ihmeellistä: hidas mutka ja pitkä suora, ja suhteellisen hidas mutka suoran päässä (Eau Rougea ei oikein mutkaksi voi laskea). Tilken radoissa taitaa olla vähän liikaa hitaita mutkia, kun vastaavia taisteluja ei siellä yleensä nähdä?
Kiitti tiedoista! Olen jo pitkään miettinytkin, että kuinka pitkä matka on LS:ta LC:siin. Itse asiassa mua kiinnostaa muidenkin ratojen pisimmät suorat tai kaasu pohjassa ajettavat pätkät.La Sourcesta Les Combesiin on aika tarkkaan kaksi kilometriä matkaa, eli se on pidempi kuin mikään paikka Tilke-radoilta. La Sourcesta Eau Rougeen on noin 600 metriä.
Hmm... Oletko aivan varma tästä? Olen muutamasta eri lähteestä lukenut pääsuoran olevan 1,475km.Fujin pääsuora, vaikka kisat jäävätkin siellä pois niin se on 1,56 kilsaa.
Tämä voisi olla laajemminkin ratoihin liittyvän keskustelun ketju.
The circuit should include all, or at least most of the following:
- good overtaking places
- good challenge for drivers
- good viewing for attending spectators
- good television viewing
- good safety with runoff areas and marshall access to problems
- safe access to and exit from pit lane
- some distinctive features to differ it from other circuits
- easy access for spectators
- easy access for teams and sponsors
- good presentation and hospitality areas for the above mentioned
Miksi? Onhan tällainen konsepti nähty ja tehty formulakilpailussa aikaisemminkin?Lähinnä tässä nyt kiinnostaa tuo auringonlasku/iltavalaistus toteutus
Vaihtelun vuoksi?Miksi?
Se on sitten tietenkin eri asia. Vaihtelu tekee aina hyvää, kun samaan huttuun kyllästyy.Vaihtelun vuoksi?
Täältä löytyy toinen Singaporea melko hyvänä pitävä. Ohitukset mahdollisia, muutenkin rata ihan ok ja iltakisa luo tunnelmaa. Monta muuta sieltä joutaisi pois ennen Singaporea. Hungaroringin, Barcelonan ja Valencian pitäisi lentää pois kuin leppäkeihäät ennen kuin esim. Singaporen poistoa kannattaisi harkita. Ratana vahvaa keskitasoa + iltakisa = onnistunut kokonaisuus.Offtopiccina mikä vika Singaporessa on? Mun mielestä se oli jopa ihan kelvollinen rata ja ohituksiakin nähtiin. Valencia on ihan surkee formuloille, mutta eipä perinneradoista esim. Imola, Hungaroring tai Barcelonakaan tarjoa oikeen mitään. Kovin montaa hyvää rataa kalenteriin ei oo lisättäväks paitsi A1-Ring ja Algarve.
Listasin tuossa edellä ne 18 kisaa, jotka haluaisin nähdä kisakalenterissa.Täältä löytyy toinen Singaporea melko hyvänä pitävä. Ohitukset mahdollisia, muutenkin rata ihan ok ja iltakisa luo tunnelmaa. Monta muuta sieltä joutaisi pois ennen Singaporea. Hungaroringin, Barcelonan ja Valencian pitäisi lentää pois kuin leppäkeihäät ennen kuin esim. Singaporen poistoa kannattaisi harkita. Ratana vahvaa keskitasoa + iltakisa = onnistunut kokonaisuus.
Vanhaa Hockenheimiä tuskin tullaan enää ikinä näkemään, mutta ei kai Mexico City nyt niin epärealistinen ole, jos vain Bernard alentaisi vaatimuksiaan :dunno:Vanhaa Hockenheimia ja Mexico Cityä on epärealistista odottaa takaisin