Moottoriradat ja niiden suunnittelu

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12613
Sijainti
Sivulla viisi
Kerrassaan loistava ehdotelma Zervuskalta. Istuu maastonmuotoihin kuin nenä päähän ja radan nykyinen muotokin voisi jäädä rinnalle tuon uuden kanssa. Lisäksi tuo vaikuttaa jopa ihan ajettavalta radalta.

Ainoa huono puoli olisi, että Hungaroringin sinänsä kiinnostava takalenkki menisi täysin uusiksi, eikä vanhoja osuuksia juuri käytettäisi. Mutta tuo uusi profiili on kyllä sen verran hyvän oloinen, että henkilökohtaisesti olisin valmis tuohon uhraukseenkin. :thumbup:

WebSlaven kuuluisa Imatrack tulee kyllä melko vahvasti mieleen monestakin kohdin..
Kiitos. :thumbup: Imatrackiin vertauksen otan suurena kunniana.

Tuo hahmotelma on itseasiassa jo muutaman vuoden vanha, mutta vasta nyt sen rykäisin jonkun muunkin nähtäville. Muutamille muillekin radoille olen tuollaisia tehnyt lähinnä omaksi ilokseni.

Mitä tuohon itse rataan tulee niin takalenkin katoaminen on toki sääli sinällään. Hungaroringille kuitenkin ovat hyvin ominaisia juuri tuollaiset mutkat. Vähän sama ilmiö kuin Hockenheimin kohdalla, mutta ikäänkuin päinvastoin. Tosin voisi kuvitella että formulaväen olisi hieman helpompi niellä tämä muutos kuin Hockeheimin vastaava aikoinaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Austin lupaa ainutlaatuisen F1-radan

Koska Autosportin juttua Austinin radasta ei ole vielä tänne laitettu, niin tein lyhennelmän kiinnostavista osuuksista. Loput voi tutkia alkuperäisestä.

-------------

Uuden amerikkalaisen F1-radan luvataan olevan yksi haastavimmista.

Austinin promoottorin Tavo Hellmundin mukaan ensimmäinen kisa pidettäisiin 2012. Rata tulisi poikkeamaan muista uusista F1-radoista ja hyödyntäisi myös parhaita paikkoja muista radoista.

"Sanoisin - toivottavasti - ihmiset näkisivät sen paluuna vanhempiin, perinteisimpiin ratoihin - vaikka tietenkin parannetuin turvallisuusvaatimuksin, joita FIA:lla on."

Hellmund kertoi, että radan sijainnin lopulliset yksityiskohdat julkistetaan lähiaikoina ja varsinainen profiili kerrotaan muutaman viikon sisällä. Hän kertoi olleensa innoissaan siitä mitä oli nähnyt Tilken suunnitelmista.

"Siinä tulee olemaan todella nopea osuus, jossa on melkoisen haastavia kaarteita. Olen mieltynyt joihinkin näkemiini osuuksiin Silverstonessa, joten sellaisia saattaa myös olla tiedossa."

"Korkeuserot tulevat myös olemaan merkittäviä – ehkä yli 30 metriä alimman ja ylimmän kohdan välillä. Näkymät tulevat myös olemaan komeat, ja luulen, että se poikkeaa radoista, joita F1:een on viime aikoina rakennettu. Joten siinä mielessä olen innoissani."

"Amerikkalaiset voivat olla siitä ylpeitä – Eikä siitä tule mitään 'piparkakkumuottirataa'. Uskon texasilaisten myös olevan siitä ylpeitä."

Hellmund kertoi yhden tavoitteensa olevan, että kuskit pitäisivät radasta. Koska se auttaisi tekemään kisasta suositun. "Jos asiaa miettii, kuskien pitäisi olla parhaat markkinoijasi. He ovat ne, jotka puhuvat, ja heidän kommenttejaan kaikki kuuntelevat."

-------------------

Loppu käsittelee lähinnä rataprojektin taloutta.

(Soveltaen ja lyhentäen kääntänyt WebSlave)

Alkuperäinen: http://www.autosport.com/news/report.php/id/85287
 
Viimeksi muokattu:

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Hellmund kertoi yhden tavoitteensa olevan, että kuskit pitäisivät radasta. Koska se auttaisi tekemään kisasta suositun. "Jos asiaa miettii, kuskien pitäisi olla parhaat markkinoijasi. He ovat ne, jotka puhuvat, ja heidän kommenttejaan kaikki kuuntelevat."
Kimin kommentin Abu Dhabin radasta muistan hyvin: "Tylsä rata"

Koko kommentti:
mtv3.fi sanoi:
- Ei ole kovin montaa kunnolla ajettavaa mutkaa, ehkä ainoastaan pari. Kaikki muut ovat sellaisia, missä tehdään kovat jarrutukset ja sitten ajetaan läpi hitaiden mutkien. Siinä mielessä tämä on vähän tylsä rata. Pari ensimmäistä mutkaa ovat sellaisia, missä voi ajaa vähän kovempaa, mutta siinä ne sitten ovat, Räikkönen kertoo.
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Eikös tuossa keväällä ollut juttua että Silverstone olisi kauden nopein rata? Ei tainnu kuitenkaan ihan niin olla?
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Uskon vasta kun näen. Venäjän olemattomista ratahankkeista saa lukea joka toinen kuukausi.

Budjetti lienee jo varattu Tilken keisarinpalatsia muistuttavaa majesteetillista varikkorakennusta varten.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Moscow government aiming for GP in 2012

The engineering company Tilke is currently working on the design of the circuit which it is claimed will be the fastest street track in Formula 1, with speeds up to 320 km/hour.

Valencia, osa 2? :jaska:
Venäjän GP-haaveet ovat toistuvasti kariutuneet siihen, ettei sitä "jokumuuta" ole löytynyt maksajaksi. Katurata luonnollisesti ei vaatisi ihan yhtä suuria lähtöinvestointeja, mutta epäilyksellä toistaiseksi suhtaudun minäkin.

Ehkäpä mielenkiintoisempi on se toinen (eilinen) Pitpassin juttu, jossa pohditaan mitkä kilpailut näille uusille (Venäjä, Intia, Austin) tekisi tilaa.

"Tulisimme toimeen ilman Monacoa, he eivät maksa tarpeeksi."
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Kaikkein tärkein eli rakennukset näkyy jo olevan pystyssä. :ahem:
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Kuvittelee WS suunnitelmassaan että noi viimeiset 90-asteen mutkat lisäisi ohituksia tai viihdyttävyyttä nykytilanteeseen verrattuna?
 

Taneli

Well-known member
Liittynyt
9.12.2007
Viestit
579
Vaikka olisikin naurettavan lapsellista marista tämänkaltaisista asioista, en silti voi sanoin kuvailla sitä surun, v*tutuksen ja kyhyesti sanottuna harmituksen määrää, mitä metsittyneen Hockenheimin metsäosuuden näkeminen minussa aiheutti.

Myönnetään. Uusi versio tarjoaa sponsoreille varmasti enemmän näkyvyyttä ja paikalla olevat katsojat näkevät autot jonkun kerran useammin. -Tässä kaikki.

Uusi 'kuohittu' profiili tarjoaa sen yhden kohtuullisen ohituspaikan, mutta se ei eroa muista nykyaikaisista Tilke-kammotuksista juurikaan. Vanha Hockenheim erottui muista radoista edukseen..

Muistatteko sitä aikaa, jolloin autot syöksyivät hirvittävällä nopeudella metsän uumeniin? :( Muistatteko, kun autot liukastelivat legendaarisella stadionosuudella? :( Muistatteko legendaarisen sadetakkimiehen? Muistatteko shikaanien oikomiset? Lista jatkuu loputtomiin...

Kaikki tämä on mennyttä. Vanha Stadionosuus näyttää nykyään todella karulta. Kohta sekin asfaltoidaan kauttaaltaan..

Miksi näin oli pakko toimia? Ketä vanha, mutta täysin toimiva legendaarinen Hockenheimin metsäosuus häiritsee? Kettutyttöjä? Hippejä? Vihervasemmistolaisia? Omistan pitkän tukan ja kuuntelen ajoittain todella happoista rockia, mutta minua ei häiritse Metsän keskellä oleva "tienpätkä". Ympärillähän on satoja hehtaareja metsää. :jaska:

Kiitos Tilke! :(
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Sitten kun hyvät päivät koittaa, ja Saksassa aletaan ajamaan jo kolmella radalla, niin mietin sitä, että kumpi näistä profiileista tarjoaa paremmat mahdollisuudet F1-kilpailulle?
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös