Nigel Mansellille tuli sitten Meksikon rataankin Curva do Leao eli Leijonamutka.:thumbup: Valitettavasti kyseinen ns. Curva do Leao ja vielä oikeammin nimetty Curva de Nigel Mansell on enemmänkin lyhennetty entisen Peraltadan mutkan loppuosuus. Tosin Peraltadan eli nykyisen Curva Mansellin mutkan loppuosuus on sentään CART:n ja Champ Car-ajan Peraltadaan verrattuna hieman pidempi, mutta silti melko lyhyt kaikkiaan.
Aikaisemmin Meksikon kisaan oli suunnitteilla myös radan ykkösmutkan muuttaminen Nueva Peraltadaksi, mutta sen estivät radalle rakennetut rakennukset ja lähimaastossa kasvavat suojellut puut.
Nueva Peraltada olisi muistuttanut hyvin paljon entistä Peraltadaa tai Silverstonen Copse-mutkaa, mutta se olisi ollut kaltevampi ja kääntösäteeltään Goianian moottoripyöräradan kuuluisan ovaalimutkan näköinen. Ja ainakin yhtä jyrkkä. Emerson Fittipaldi on nimetty kilpailun viralliseksi lähettilääksikin.
Mielenkiintoisesti lähtösuora on entisen 1,2 kilometrin sijaan 1,3 kilometriä, ykkösmutkan sisäänmeno kapenee terävämmin kuin vanhassa radassa ja mutka yleensäkin on ilmeisesti tiukempi joskin vanhan radan ykkösmutkakin oli varsin tiukka. Esses saattaa hyvällä onnella jopa parempi kuin ennen koska mutkan osuudet vaikuttavat nopeammilta, sisäänmenot leveämmiltä ja uudempi lyhyt suora sentään leikkaa vanhemman Essesin alueen röykkyiset mutkaosuudet joissa meno oli kuin vuoristoradassa.
Muutamiin muihin paikkoihin mutkista mietittiin ennen lopullista uudistamista myös ainakin kolmen ensimmäisen mutkan muuttamista nopeammaksi kuin ennen, radan toisen pitkän suoran pidentämistä radan pääsuoran tai maalisuoran pysyessä yhtä pitkänä kuin ennen, nelosmutkan nopeuttamista tai hidastamista ja kuutosmutkan tiukentamista. Näitä muutoksia mietittiin lähinnä rata-alueen yleisen täyttävyyden takia mitä sinne on ehtinyt tulla vuosien 1992-2015 välisenä aikana ja suurin osa Mexico Cityn suuremmista muista rakennusten laajennuksista on tullut 2000-luvun alkupuolen aikoihin.
Vuoden 1993 silloiseen Mexico Cityn kisan säästävään hankkeeseen verrattuna on ollut ainakin projekti hyvin mittava. Vuoden 1993 Mexico Cityyn Peraltadan ongelman ratkaisemiseksi takaosuuden mutkia olisi muun muassa tiukennettu ja Peraltadaa ennen olisi ilmeisesti lisätty shikaani sitä ennen jolloin mutkan olisi voinut ajaa alkuperäisenä. Tuleva kilpailu tulee olemaankin melkoinen näytön paikka f1-väelle.
Korkeaa downforcea näyttäisi rata suosivan ja näillä näkymin voi tulla hyvinkin mielenkiintoinen kilpailu ainakin renkaiden suhteen mikäli kilpailu Meksikossa tulisi olemaan kuin vanhempaan aikaan joskin rengaspuolella se oli joka vuosi käytännöllisesti sanottuna täydellinen lottoarvonta.