formulajooseppi
Well-known member
- Liittynyt
- 6.11.2013
- Viestit
- 1256
Mexikon rata vaikuttaa varsinaiselta paskaradalta.
http://www.suomif1.com/2015/11/vanha-f1-kisa-palaa-eurooppaan-kenties-2019-tai-2020/SuomiF1 sanoi:Paikalliset poliitikot tutkivat mahdollisuutta GP-kisan paluulle Alankomaihin Zandvoortin radalla. Asiasta kertoo GPUpdate.net.
Sivuston mukaan alueen paikallishallinto on ehdottanut analyysiä tapahtuman järjestämisen toteutuskelpoisuudesta.
Ratapomo Erik Weijers pitää ehdotusta rohkaisevana, mutta uskoo, että ensimmäistä F1-kisaa sitten vuoden 1985 tuskin nähdään aivan välittömässä tulevaisuudessa.
– Siihen liittyy paljon rahaa, mutta tämä on ensimmäinen askel. Mikäli konkreettinen suunnitelma laaditaan se tulee viemään aikaa. Kenties 2019 tai 2020, hän sanoi lisäten, että isännyyslisenssimaksun lisäksi vaatimuksiin kuuluu paikallisen infran sekä itse rata-alueen parannuksia.
Itseäni harmittaa, että hyviä vanhan liiton kilparatoja (poislukien katuradat) on ympäri maapallon varmaankin satakunta, mutta F1-kalenteriin kuuluu vain Barcelona, Red Bull Ring, Silverstone, Hungaroring, Spa, Monza, Suzuka, Mexico ja Interlagos. Näistäkin Red Bull Ring, Silverstone ja Mexico on modernisoitu ja lopuillekin on lisätty asvalttia väärälle puolella valkoista viivaa.
Mikäli esim. Zandvoort palaisi kalenteriin nykyisessä muodossa, olisi se Suzukan kanssa sarjan haastavin rata johtuen sen kapeudesta, nopeista mutkista ja anteeksiantamattomasta luonteestaan. Ikävä kyllä FIA vaatisi muutoksia ja Tilken jäljiltä radasta tulisi yksi "sakhir" muiden joukkoon.
Jos olisin Jean Todt, kaikki FIAn radat Grade 3:sta ylöspäin voitaisiin välittömästi sisällyttää F1-kalenteriin, alkaen Oulton Parkista, Phillip Islandista tai Mid-Ohiosta. Kun autot ja kisat ovat jo umpitylsiä, niin radoilta voidaan etsiä jännitystä.
Jos uusien autojen sääntöjen kanssa tehdään nyt oikeita päätöksiä, niin ohittamisenkaan ei ainakaan teoriassa pitäisi enää olla ongelma.Ja 90% porukasta valittaisi siitä ettei siellä voi ohittaa ja noh voi olla hyvin todennäköistä ettei siellä voi.
Älä unohda Istanbul Parkin rataa, siinä vasta hyvä Tilkedrome. Harmi vaan, että oli nimenomaan turkissa...Pakko sanoa että harmittaa että tosi hyvät Tilkedromet, eli Korea ja Intia on saanu jäädä ja hirvitykset Abu Dhabi ja Venäjä on yhä kalenterissa. Lisäksi Katalonian rata on alkanut ärsyttää, ja tilalle voisi mielestäni vaihtaa Alcanizin. Meksikon radastakin tykkäsin.
Istanbul oli kyllä yksi parhaista uusista radoista, joita sarjassa oli.Älä unohda Istanbul Parkin rataa, siinä vasta hyvä Tilkedrome. Harmi vaan, että oli nimenomaan turkissa...
Eipä tuonne vaikea ollut mennä, aikaa meni ehkä saman verran kuin Budapestista Hungaroringille. Ja oli tilaa kuvata eikä tarvinnut jonoissa paahtua.Istanbul oli kyllä yksi parhaista uusista radoista, joita sarjassa oli.
Paljon mahdollisuuksia ohittaa ja hyvää kilpaa pääosin.
Kuten sanoit, niin harmi että on Turkissa ja käsittääkseni vielä aika sivussa Istanbulista.
Yleisöähän tuolla oli joissakin kisoissa sellaiset 30 000, kun mahtuu moninkertaisesti enemmän. Toki jossain Bahrainissakaan ei pahemmin yleisö ikinä ole, mutta ihan hyvä rata siitäkin on kehkeytynyt ja iltakisana varsin hienoa seurattavaa.
Jep. Abu Dhabin rata on yksinkertaisesti tylsä. En ole koskaan tykännyt radasta ja kauden päätöskisana vielä enemmän tylsä. F1-kauden pitäisi päättyä massa, jossa on kunnon meininkiä ja jännittävä rata. Interlagos toimi hyvin päätöskisana sen aikaa, kun sai vikan paikan kalenterissa pitää. Harmi, ettei näin enää ole vaan se on korvattu huonolla Abu Dhabin radalla.Viimeinen kisa mahdollisesti sarjan toiseksi kököimmällä radalla (Venäjä lienee eka) on edessä niin vois yleisesti käydä vähän rata-asiaa.
Zandvoort olisi kyllä todella hyvä lisä kalenteriin. Sen verta mitä on virtuaalimaailmassakin tullut radalla ajettua, niin on kyllä hauska rata. Tosi elämässä vielä parempi. Sopivasti haastetta. Muutenkin nämä nykyradat on suurimmaksi osaksi erittäin tylsiä. Turvallisuutta ei tarvitse unohtaa, mutta kyllä sellaisia virheitä anteeksi antamattomia ratoja on ikävä.Mikäli esim. Zandvoort palaisi kalenteriin nykyisessä muodossa, olisi se Suzukan kanssa sarjan haastavin rata johtuen sen kapeudesta, nopeista mutkista ja anteeksiantamattomasta luonteestaan. Ikävä kyllä FIA vaatisi muutoksia ja Tilken jäljiltä radasta tulisi yksi "sakhir" muiden joukkoon.
http://www.motorsport.com/f1/news/new-2017-f1-aero-package-has-been-agreed-symonds/Jos uusien autojen sääntöjen kanssa tehdään nyt oikeita päätöksiä, niin ohittamisenkaan ei ainakaan teoriassa pitäisi enää olla ongelma.
Zandvoortin lisääminen kisakalenteriin edellyttäisi käytännössä koko radan rakentamista uusiksi, koska siellä pitäisi uusia varikkotilat ja turva-alueet sekä leventää rataa.Toi Zandvoort voitas lisätä kilpailukalenteriin.:alppu:
Jep. Saa nähdä mitä sieltä tulee.http://www.motorsport.com/f1/news/new-2017-f1-aero-package-has-been-agreed-symonds/
Ne päätti vaikeuttaa ohittamista entisestään.
Sääli,jos on näin.Zandvoortin lisääminen kisakalenteriin edellyttäisi käytännössä koko radan rakentamista uusiksi, koska siellä pitäisi uusia varikkotilat ja turva-alueet sekä leventää rataa.
Suurempi ongelma on kuitenkin se, että Euroopassa ajettavien kisojen määrää ei ainakaan lisäämässä olla vaan pikemminkin vähentämässä ja jo sen takia Zandvoortin paluu F1-kalenteriin jää pelkäksi haaveeksi.
Mun mielestä ainakaan mikään teennäinen tyylittely ei ole nättiä, vaan aerodynaaminen tehokkuus on. Nykyautoissa on se vika, että ne on tarkoituksella suunniteltu olemaan huonosti tasapainotettuja, mikä myös tarkoittaa rumempaa ulkonäköä.The majority of the cues are taken from the Red Bull proposal. It's ended up with a bigger diffuser, a substantial front wing, and some, I think, quite attractive styling.