IceManFani
Tunari
Edelleenkään, turva-alueiden ei ole tarkoitus rangaista kuljettajia, ei ne muuten olisi turva-alueita. Jos niiden tehtävä olisi rangaista kuljettajia, niitä kutsuttaisiin raingaistusalueiksi. Toki, sen verran voin tulla vastaan, että kyllä siihen nyt jonkun verran pitäis pistää hiekkaa radan reunaan, ettei sieltä ihan niin vaan tultais takasin radalle, varomatta ollenkaan muita autoja. Ja onhan se tosiaan totuus, että noi hehtaarin laajuset asfaltti alueet aivan sairaan rumia...Turva-alueet yllyttävät myös palaamaan radalta menettämättä juuri aikaa, kuten nähtiin tänään GP2:sissa: Artem Markelov onnistui kiihdyttäessään turva-alueella ajamaan seinään ja rengas irtosi muiden eteen aiheuttaen ketjukolarin.
Sen sijaan hiekka-esteelle valutessa madellaan takaisin radalle, mikä on turvallista ja myös virheen rangaistus on useamman sekunnin luokkaa