K. August
Well-known member
- Liittynyt
- 25.11.2010
- Viestit
- 2405
Turva-alueiden väärinkäytön takia olen kääntymässä kannalle, että jokin fyysinen este mutkien ulostuloihin tarvitaan, ettei ulosajosta saatua etua tuomariston tarvitse arvioida.* Mutta se ei sulje pois asfaltin ja hiekan yhdistelmää.
Eli, asfaltti apexissa ja hiekka ulostulossa. Asfaltti apexissa, koska suurin osa hallitsemattomista ulosajoista tapahtuu siellä. Mutta ulostulossa hiekkaeste, vaikkapa mistä ulkokanttari alkaa. Ulosmenot ulostulossa johtuvat lähinnä liian kovasta vauhdista, ja kuski pystyy edelleen hallitsemaan autoa. Jos ei meinaa apexin jälkeen saada autoa pysymään radalla, niin ajaa suosiolle asfalttialueelle ja ottaa siitä tappiota. Ulostulon apexin taakse voi sitten laittaa (hitaamman) asfaltoidun paluukaistan, ettei tarvitse apexissa ajosuuntaa vasten palata radalle. Ammattilaiskuskien pitäisi kyllä olla sen veran ammattimaisia, että jos toinen edellä rinnalla sulkee tilan ulkona, niin itse nostaa kaasulta sen verran, että radalla pysyenkin välttää osuman.
*Tai sitten no limits -politiikka kuten IMSA:lla COTA:lla.
Eli, asfaltti apexissa ja hiekka ulostulossa. Asfaltti apexissa, koska suurin osa hallitsemattomista ulosajoista tapahtuu siellä. Mutta ulostulossa hiekkaeste, vaikkapa mistä ulkokanttari alkaa. Ulosmenot ulostulossa johtuvat lähinnä liian kovasta vauhdista, ja kuski pystyy edelleen hallitsemaan autoa. Jos ei meinaa apexin jälkeen saada autoa pysymään radalla, niin ajaa suosiolle asfalttialueelle ja ottaa siitä tappiota. Ulostulon apexin taakse voi sitten laittaa (hitaamman) asfaltoidun paluukaistan, ettei tarvitse apexissa ajosuuntaa vasten palata radalle. Ammattilaiskuskien pitäisi kyllä olla sen veran ammattimaisia, että jos toinen edellä rinnalla sulkee tilan ulkona, niin itse nostaa kaasulta sen verran, että radalla pysyenkin välttää osuman.
*Tai sitten no limits -politiikka kuten IMSA:lla COTA:lla.
Viimeksi muokattu: