On noita korkeampia makkara- tai banaanikanttareita ollut siellä täällä aiemminkin, enimmäkseen shikaanien oikaisuja estämässä tai esim. Hocken ykkösmutkassa. Red Bull Ringillä ne on aika korkeita, mutta niin kaukana radasta, että auto on niihin osuessaan muutenkin kokonaisuudessaan radan ulkopuolella, eli sinne ei pitäisi sääntöjen mukaan edes päätyä kuin tahtomattaan.
RBR:llä on kolmenlaisia kanttareita (esim Kvyatin ulosajomutkassa). Perinteinen punavalkoinen, jonka yli ajetaan surutta kaikilla radoilla. Sen takana täyspunainen, joka on täristävämpi, ja lopulta keltainen banaanikoroke. Kvyat ajoi sen keltaisen päälle niin pitkälle, että auton oikeat renkaatkin olivat kokopunaisen kanttarin alueella - jolloin ripustukset pettivät. Auto oli hyvän matkaa radan ulkopuolella.
Jos FIA haluaa tapahtuneiden ripustuspettämisten takia tehdä jotain, niin sen kun ilmoittavat, että neljästä renkaasta radan ulkopuolella tulee drive-through. Käsittämätöntä, että RBR:llä sitä ("kilpaileminen tapahtuu rataa reunustavien valkoisten viivojen välissä") sääntöä katsotaan kategorisesti läpi sormien.