Fastlane
Well-known member
- Liittynyt
- 1.2.2011
- Viestit
- 141
-96 ja ajoi kuusi kierrosta. Alla oli vuoden -95 412 T2.Nicola Larini ajoi Sörkässä Ferrarin V12 moottorisella F1-autolla näytösajona 3 kierrosta. En muista kumpana vuotena.
-96 ja ajoi kuusi kierrosta. Alla oli vuoden -95 412 T2.Nicola Larini ajoi Sörkässä Ferrarin V12 moottorisella F1-autolla näytösajona 3 kierrosta. En muista kumpana vuotena.
Radan sanotaan pysyvän muuttumattomana, mutta voihan Eau Rougeen varmaan tehdä shikaanin pyöriä varten. Toisaalta pyörien vauhti lienee paljon hitaampi Eau Rougessa, kuin ykkösillä.Spalle 80 milj. euron päivitysprojekti - katsomofasiliteetit, 13 000 katsomopaikkaa lisää, turva-alueen laajennus ainakin Raidilloniin ja soraa asfaltin sijasta. Jälkimmäiseen iso syy lienee se että moottoripyörien FIM EWC pitäisi ajaa radalla 2022 ja se vaatii vähintään FIM Grade C:n. Eau Rouge menee varmaan shikaanilla joten ei aiheuta muutoksia siihen.
https://www.motorsport.com/f1/news/spa-80million-euro-revamp-gravel-traps/4888499/
En mitenkään näe että nykymuodossa voi ajaa Rougea. Shikaaninhan ei tarvi olla itse siinä vaan edeltävällä suoralla jotta vauhti jää matalaksi. Voi tietenkin olla Raidillon muutokset sisältää laajennuksen myös vasemmalle puolelle, mutta videon perusteella siihen tulee uusi iso katsomo.Radan sanotaan pysyvän muuttumattomana, mutta voihan Eau Rougeen varmaan tehdä shikaanin pyöriä varten. Toisaalta pyörien vauhti lienee paljon hitaampi Eau Rougessa, kuin ykkösillä.
Videon perusteella näytti siltä, että laajentaisivat Raidillionin turva-aluetta juuri vasemmalta puolelta.En mitenkään näe että nykymuodossa voi ajaa Rougea. Shikaaninhan ei tarvi olla itse siinä vaan edeltävällä suoralla jotta vauhti jää matalaksi. Voi tietenkin olla Raidillon muutokset sisältää laajennuksen myös vasemmalle puolelle, mutta videon perusteella siihen tulee uusi iso katsomo.
Kausi 2014 osoitti jo, että Sochi ei kuulu kalenteriin.Tämä kausi on osoittanut, että esimerkiksi Sotchin rata ei kuuluisi kalenteriin. Portimao ja pienellä varauksella Mugello pitäisi ainakin saada mukaan
Juu, onhan Tilken radat kokonaisuutena hienoja monumentaalisia kokonaisuuksia. Itse radat vaan tuppaavat olemaan aika tylsiä. Joka taas osittain johtuu FIA turvallisuus määräyksistä. Kuten linkittämässäni jutussa JJ toteaa että uusille radoille pitäisi saada hiekkaa tai nurmikkoa radan ulkopuolelle ei se varmaan ajamisen turvallisuuteen vaikuttaisi negatiivisesti.Minusta on viime kisoja katsellessa alkanut tuntua, että Tilkeltä voisi ottaa pois oikeudet suunnitella f1 ratoja.
Tilke is accustomed to criticism of his track designs, but with Abu Dhabi, he pointed out that he had to work around limitations, such as the construction of the Yas Hotel which the circuit passes under, a construction which ended up being far bigger than originally planned.
“The Yas Hotel, which is integrated into the circuit, has two hundred rooms,” said Tilke in an interview with Der Standard.
“But nine months before the end of construction we were told that the hotel would be twice as big. A part of the circuit would also be built on a part of the road, but that was never realised.
“As a result, we could not play with the camber of the corners, with which we could have built in more dynamics.”
Ongelmat on taklattavissa aina suunnitelulla.Abu Dhabin radan houonouteen on syynä hotelli.
https://www.planetf1.com/news/hermann-tilke-abu-dhabi-criticism/
Huonompaan suuntaan menee, mun mielestä 1. täällä kisa ajettiin 9 mutka "suorana"....Albert Parkin rataa uudistetaan. Mutkat 9-13 muokataan ja varikkotietä levennetty.
https://www.motorsport.com/f1/news/albert-park-layout-2021-australian-gp/5416110/?ic_source=home-page-widget&ic_medium=widget&ic_campaign=widget-1